Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 21:48   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg så litt av programmet, men da en mor brøt sammen i gråt fordi hun skulle være borte fra ungene sine ei uke, da måtte jeg bare slå av. For meg blir dette helt snålt - at man lever livet sitt så til de grader gjennom barna...

Jeg synes det er utrolig trist at det finnes voksne kvinner som ikke ønsker seg noe annet liv enn å kun være sammen med ungene sine og styre og stelle i huset sitt. En ting er at disse kvinnene selv velger å etablere seg selv som en tjener for mann og barn, men jeg tror ikke dette er bra for ungene heller. Så dere den jentungen som bare satt å bladde i en oppskriftsbok og "forlangte" den ene kaken etter den andre? Hun får sikkert ikke alle av moren sin heller, men jeg synes nå det virket som om ungen var vant til å få viljen sin...

For meg blir det trist at andre mødre kan sitte og himle med øynene over at noen gråter fordi de skal reise langt vekk fra barna sine. Og noen blir i hjertet bundet til hjem og barn, det er da ikke så veldig rart? Vi vet heller ikke mye om morens/mødrenes tid utenom hjem og barn.
Og jenta som bladde i oppskriftsboka og ønsket seg kaker til bursdagen sin, og jeg må himle litt av deg som trekker den oppgitte slutninger dithen at "hun må være vant til å få viljen sin".

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:02   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kunne ikke damene og mennene byttet da? Er det fordi kvinner har det så mye tøffere?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:07   #3
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor kunne ikke damene og mennene byttet da? Er det fordi kvinner har det så mye tøffere?

Ikke spør meg....vet ikke hvem som er tøffest eller ikke...
Kanskje dem har hatt loddtrekkning...

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:05   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gråter ofte når jeg skal dra fra ungene mine, eller de reiser. Tåreknappen sitter løst, men å sammenlikne det med at man kun lever gjennom ungene, er da en ekstremt svarthvitt måte å se verden på.

Gammel 05-02-09, 12:06   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Uten at jeg har lest hele tråden så vil jeg si at noen av disse mødrene gjorde så mye ut av det at de skulle reise at de nesten gjorde det vondt verre både for mann og barn.

Husker ikke hvem, men hun spilte på følelsene til barna sine. Lurer nesten på om de var redd det skulle gå for godt hjemme mens de var borte.... nå er jeg litt slem. Tror ikke det var en bevisst tanke....

Jeg tror det er lettere for barna om man ikke lager så mye styr rundt dette. Man kan telle fingre (dager) og si at man blir borte, men at pappa klarer dette fint og barna får hjelpe til så går det bra. Da går det langt bedre tror jeg.... selvom barn er ulike, og det er klart at når mor er hjemmeværende så vil barna være veldig knyttet til mor. Sikkert godt for pappaene å få arenaen for seg selv og se at de klarer det også når de må.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:45   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Husker ikke hvem, men hun spilte på følelsene til barna sine. Lurer nesten på om de var redd det skulle gå for godt hjemme mens de var borte.... nå er jeg litt slem. Tror ikke det var en bevisst tanke....

Hun som hele tiden satt og sa; Kommer du til å savne mamma? Kommer du til å savne mamma? (Sånn omtrent hele tiden)?
Tror det var hun som hadde laget kalender til ungene. Men var kalender-tingen så rar? Det hjalp jo ungene å telle ned til moren skulle komme hjem?

Hadde jeg skulle vært borte fra mitt barn, snart 1 år, hadde jeg "dødd". Det hadde jeg rett og slett ikke gjort.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:26   #7
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hun som hele tiden satt og sa; Kommer du til å savne mamma? Kommer du til å savne mamma? (Sånn omtrent hele tiden)?
Tror det var hun som hadde laget kalender til ungene. Men var kalender-tingen så rar? Det hjalp jo ungene å telle ned til moren skulle komme hjem?

Hadde jeg skulle vært borte fra mitt barn, snart 1 år, hadde jeg "dødd". Det hadde jeg rett og slett ikke gjort.

Det med kalenderen kan man jo se på flere måter. Jeg vil spørre meg hva som var motivasjonen fra moren til å lage den? Den bevisste tanken fra henne var nok at det skulle være litt kos for barnet og det skulle gjøre det lettere for barnet mens hun var borte. Alle vil sitt barn godt såklart.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:04   #8
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ikke enig med TBM. Jeg hadde grått så snått og tårer hadde flagra om jeg skulle være borte ei HEL uke.

Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 12:51.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:09   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Ikke enig med TBM. Jeg hadde grått så snått og tårer hadde flagra om jeg skulle være borte ei HEL uke. Har aldri vært borte fra ungene mer enn 2 dager i strekk og det er lenge nok. Hvis jeg skulle vært borte her ei uke så ville jeg kommet hjem til bomba hus. Klesvasken i taket, ingen rene klær eller ingen rene tallerker eller glass. Gubben hadde ikke satt på klær eller vasket opp i oppvaskmaskinen han. Han hadde funnet mat til dem, men han hadde nok ikke laget middag. Ville blitt mc. donalds og kebabpizza i en uke da ja.

Er du seriøs?

Gammel 05-02-09, 23:26   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ikke enig med TBM. Jeg hadde grått så snått og tårer hadde flagra om jeg skulle være borte ei HEL uke. Har aldri vært borte fra ungene mer enn 2 dager i strekk og det er lenge nok. Hvis jeg skulle vært borte her ei uke så ville jeg kommet hjem til bomba hus. Klesvasken i taket, ingen rene klær eller ingen rene tallerker eller glass. Gubben hadde ikke satt på klær eller vasket opp i oppvaskmaskinen han. Han hadde funnet mat til dem, men han hadde nok ikke laget middag. Ville blitt mc. donalds og kebabpizza i en uke da ja.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:32   #11
Kneazle
Passiv

Standard

Er dere med i TV-serien, Kråka?

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:56   #12
Lita
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:20   #13
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Jeg så siste halvdel av programmet, og ble veldig rørt da damene tok farvel med barna og mennene sine.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:45   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Og jeg kan bare signere Kråka......hadde vært kaos hos meg også....min mann har det som denne eldre mannen...aldri vært aleine....flytta rett fra mora og inn til meg....han blei som 20åring minnet på å spise av sin kjære mor... Vi har vært igjenom en prosess...
Han kan riktig nok sette på oppvaksmaskinen, men ikke tenke det selv da...
Og han har vært hjemme med ungene aleine 2ganger...begge gangene over to netter..ene var i ei helg..da måtte huset vaskes etter dem....SERIØST, VASKES! Og jeg dro fra det i tipp topp stand..(nå skal det sies at jeg har støv på hjernen)
2.gang var bedre, men d var i uka, så da var dem ikke hjemme dagtid..men ha ba meg feks pent om lapp med alternativ middag og også om å legge frem klær for hver dag...for han viste ikke hvor alt var, det var argumentet....

Så "da dame dro " først i dag, på nette, og synes det virket som et oppvekkende program jeg da..med humor...
Man ser faktisk at man er avhengi av hverandre... Vi damen får nå se at mennen kommer til å klare seg uten oss og mennen ser at vi er kjekke å ha..
For vi har det iallfall som flere av familiene i serien, jeg tar mye av ansvare, selv om jeg er i full jobb....men så jobber han noe mer enn meg og tar tyngre jobb med huset! Han støvsuger hver fredag, tar ut søppel og tømmer oppvaksmaskin innimellom...så jeg klager ikke...
Og er flink med ungene, jeg hadde ikke vært redd for ungene om jeg måtte bort en uke, men at tårene hadde kommet ja!!
Selv etter en dag borte og jeg får en mms av en av ungen, ja da kommer tårene hos meg....føler liksom at jeg går glipp av noe i livet dems, men himmel, jeg kan jo ikke få med meg alt.....

Blei vist et langt innlegg..litt utafor temat kanskje....

Gammel 05-02-09, 23:52   #15
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Uten at jeg har lest hele tråden så vil jeg si at noen av disse mødrene gjorde så mye ut av det at de skulle reise at de nesten gjorde det vondt verre både for mann og barn.

Jeg tror det er lettere for barna om man ikke lager så mye styr rundt dette. Man kan telle fingre (dager) og si at man blir borte, men at pappa klarer dette fint og barna får hjelpe til så går det bra. Da går det langt bedre tror jeg.... selvom barn er ulike, og det er klart at når mor er hjemmeværende så vil barna være veldig knyttet til mor. Sikkert godt for pappaene å få arenaen for seg selv og se at de klarer det også når de må.

Helt enig! Det er drøyt å spørre unge 10000 ganger i løpet av en kort samtale om ungen vil savne moren, ja så klart vil ungen det, men skal da ikke være nødvendig og måtte lage en sånn greie ut av det.

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:58   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Helt enig! Det er drøyt å spørre unge 10000 ganger i løpet av en kort samtale om ungen vil savne moren, ja så klart vil ungen det, men skal da ikke være nødvendig og måtte lage en sånn greie ut av det.

Jeg skjønner hva dere mener altså... Men jeg tror den mamman var desp etter bekreftelse fra dattera at mamma var ønsket mest hjemme, og nok ingen bevist terror mot ungen liksom....
Ser MANGE sånne hver morgen når unger blir levert i bhg jeg....og de mødrene kommer tilbake på ettermiddagen å henter ungen liksom...så reagerte ikke spes på denne litt utaåfore mamman....

Gammel 06-02-09, 00:04   #17
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Jeg skjønner hva dere mener altså... Men jeg tror den mamman var desp etter bekreftelse fra dattera at mamma var ønsket mest hjemme, og nok ingen bevist terror mot ungen liksom....
Ser MANGE sånne hver morgen når unger blir levert i bhg jeg....og de mødrene kommer tilbake på ettermiddagen å henter ungen liksom...så reagerte ikke spes på denne litt utaåfore mamman....

Jeg syns det blir jo for dumt, om ikke ungen HAR separasjonsangst, får den det om hun skal holde på sånn. Kort og greit forklare hva mamma skal og vise på fingerene hvor lenge hun skal være borte og at du og pappa skal kose dere masse!
Så kan man f.eks ringe når man har vært der noen dager, og snakke med barnet å fortelle at nå har mamma kjøpt en gave til deg, og nå er det bare 5 dager til mamma kommer igjen.

Sist redigert av Lita : 06-02-09 kl 00:05. Årsak: La til et "Jeg"
  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 00:12   #18
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Jeg syns det blir jo for dumt, om ikke ungen HAR separasjonsangst, får den det om hun skal holde på sånn. Kort og greit forklare hva mamma skal og vise på fingerene hvor lenge hun skal være borte og at du og pappa skal kose dere masse!
Så kan man f.eks ringe når man har vært der noen dager, og snakke med barnet å fortelle at nå har mamma kjøpt en gave til deg, og nå er det bare 5 dager til mamma kommer igjen.

Som jeg startet innlegget mitt med, så skjønner jeg sef hva dere mener og er enig! Jeg orker ikke sånt personlig, men ser det veldig ofte i jobben min!!
Mange mammaer har dette problemet, det er ikke ungen som har seprasjonsangst men mamman....og tviler på at hun mener det vondt liksom!!
Men selvfølgelig, ingen barn har det ille med pappan sin, og det kommer man jo helt sikkert til å se i dette programme! Denne mamman trenger jo å se at mannen hannes faktisk er far og (forhåpentligvis) god til det!!

Gammel 06-02-09, 01:28   #19
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Jeg har lyst til å få med meg neste episode.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 01:49   #20
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det var litt småmorsomt, og kommer til å følge med på serien.

Jeg tror forresten flere av husene er stylet av TV2.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.