Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 14:15   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Capri, her.

Noen som vet om en butikk i Trondheim som måler slikt,

... og i Bergen?

Gammel 04-02-09, 14:24   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

... og i Bergen?

Netty er ganske flinke, butikken i vaskerelven er flyttet til olav kyrres gate. Jeg tror det er der de er flinkest. Ellers har de utsalg i kløverhuset, på nedsiden ved siden av rema1000. De er vel de flinkeste i Bergen tror jeg. (Bare at jeg har funnet en enese bh der, og det er den som er minst bra på av alle jeg har. De siste jeg har nå har jeg vert i Stavanger etter.)

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:42   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Er det noen i Norges land som vet om en god undertøysforretning med flotte bher i min størrelse så blir jeg glad for et lite tips, de siste årene har jeg vert i Stavanger etter bher siden jeg ikke har funnet noen i Bergen.

bravissimo.com
figleaves.co.uk
ebay.co.uk

Prøv en Freya, Panache eller Fantaisie-bh i en ordentlig undertøysbutikk først for å finne størrelsen, også er det bare å shoppe i vei

Hos bravissimo (stor kopp-spesialist fra D og opp) og figleaves (alle størrelser - så enormt utvalg at det er lett å gå seg helt bort - enklest å shoppe "by brand" øverst i menyen) koster det ca. 20-25 pund/euro for en god bh + 10 per truse
hos ebay får du nesten halvert prisen, kjøp ny med taggene på fra en forhandler så er det ikke noe pes.

Moms og toll kommer til hvis posten følger med. Erfaringsmessig plukker de med seg halvparten av pakkene. På ebay får du sikkert avsender til å skrive ned prisen om det trengs
Ellers blir det billigere enn i norske butikker, selv med moms og toll

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:04   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

bravissimo.com
figleaves.co.uk
ebay.co.uk

Prøv en Freya, Panache eller Fantaisie-bh i en ordentlig undertøysbutikk først for å finne størrelsen, også er det bare å shoppe i vei

Hos bravissimo (stor kopp-spesialist fra D og opp) og figleaves (alle størrelser - så enormt utvalg at det er lett å gå seg helt bort - enklest å shoppe "by brand" øverst i menyen) koster det ca. 20-25 pund/euro for en god bh + 10 per truse
hos ebay får du nesten halvert prisen, kjøp ny med taggene på fra en forhandler så er det ikke noe pes.

Moms og toll kommer til hvis posten følger med. Erfaringsmessig plukker de med seg halvparten av pakkene. På ebay får du sikkert avsender til å skrive ned prisen om det trengs
Ellers blir det billigere enn i norske butikker, selv med moms og toll

Jeg liker både Freya og Fantasie.. Dette må sjekkes ut. Tusen tusen takk!!

Gammel 04-02-09, 14:14   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med Bluen her, kjenner jeg. Det er ikke så mye å holde styr på at jeg ikke klarer å oppdage det selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 01:38   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Men kan en a bli en b? Kan den virkelig det? Og hva hvis den ene er en a+ og den andre en a-?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 02:13   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men kan en a bli en b? Kan den virkelig det? Og hva hvis den ene er en a+ og den andre en a-?

En A kan bli til en D, om så, hvis BH-en har vært feil nok i utgangspunktet. Langt de fleste voksne kvinner som bruker A burde egentlig hatt B eller C. (Jeg sier ikke at det ikke finnes voksne kvinner med "ekte A-cup". Jeg sier bare at det finnes veldig mange fler med feil BH-størrelse.)

På et annet forum leste leste jeg om en dame som var så lei av å aldri finne BH-er i sin størrelse: 95A. Og henne trengte jeg ikke se bilde av en gang for å slå fast at brukte feil størrelse. 95A tror jeg nemlig er en anatomisk umulig størrelse. Det er normalt ikke mulig å være så stor over brystkassen og ha så små pupper. Litt som at det normalt ikke er mulig å være en størrelse 48 i gensre og 36 i bukser. Nå så jeg aldri den aktuelle damen, men skal jeg gjette hadde hun passet langt bedre i en 85C eller D.

Sist redigert av Teofelia : 21-08-10 kl 02:20.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:24   #8
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Jeg brukte tidligere 75D for det var eneste som passet i HM og Lindex o.l, men etter jeg målte meg fikk jeg størrelse 65/70E. Nå har jeg gått opp litt i vekt siden den gangen, så før graviditeten var jeg 70F. Nå bruker jeg ammebh i størrelse 70H(!), håper virkelig at puppene krymper litt etter ammingen.

I Trondheim har de en undertøybutikk som heter SHE, men jeg har vært der 3-4 ganger å fått elendig service. De sto nesten å gjorde narr av meg mens jeg sto å prøvde og fant feil størrelse.
Men i Verdal (1 1/2 time nord for Trondheim) har de en undertøybutikk som heter Cinderella, der er jeg kjempefornøyd! Hun fører Freja og Fantasie, som har veldig god passform. Og vis du vil ha noe hun ikke har inn i butikken, så bestiller hun opp for deg. Der er det service!

mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:46   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk fra 85 C til 70 FF/G etter en måling hos La Lina for 3 år siden.

Jeg har kjøpt noen dyre og deilige BH'er der og siden har jeg kjøpt på ebay og bravissimo-com.

Jeg har ikke hatt nakkevondt-hodepine siden jeg fikk riktig BH. Klær sitter finere og hele puppen + alt omkring er inni cupen og ikke omkring.

Ingenting er tristere enn å se et par OK pupper som slenger rundt i en for liten cup slik at en god del av puppen er over cupen, vidden rundt er for stor så den er ikke inntil mellom puppene, den går opp i ryggen og all tyngde henger på skuldrene.

En riktig BH løfter puppene opp og gjør deg tynnere rundt livet også i tillegg til å avlaste skuldrene.

Gammel 04-02-09, 15:12   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men nå er det salg da! masse flotte bh-er der på salg nå

Gammel 04-02-09, 15:14   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Jepp. Litt skummelt å handle slik, for jeg er supersær på bhene mine og de ulike modellene passer ulikt, jeg kan ikke bare se på størrelsen.

Gammel 04-02-09, 15:15   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

selv har jeg falt fullstendig for disse to, men de er så svindyre at vi får nå se...

Gammel 04-02-09, 15:33   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lengden er det ikke dyrere å kjøpe dyre bher, for de holder seg så mye lengre. Jeg gir ikke mine fra Princesse tam-tam spesialbehandling, men etter ukentlig vask i vaskemaskin i to og et halvt år så har verken strikken blitt hard eller fasongen endret seg. Slik som skjer med bher fra HM.

Jeg brukte 80b frem til jeg ble målt på Steen % Strøm og Lalina, nå bruker jeg 75d.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:48   #14
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Brukte lenge 75B, men etter å ha blitt målt bruker jeg nå str 65D.
Merker stor forskjell og puppene ser faktisk spretne ut

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:26   #15
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg har gått med feil i alle år. Etter sjekken gikk jeg opp en cup og ned en str rundt brystet!

Gammel 05-02-09, 12:27   #16
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ja da jeg var gravid med frøkna. Burde kanskje gjøre det igjen, i og med at de ble gigantiske da jeg var gravid og ammet, men har trukket seg tilbake nå

Gammel 07-02-09, 15:40   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå ned rundt og opp cup, og det passet knallbra! Jeg har ikke hatt noen BH som passer så bra før, men jeg kjøpte den ikke, for jeg takler ikke å ha det så stramt rundt ryggen.

Gammel 07-02-09, 15:54   #18
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå ned rundt og opp cup, og det passet knallbra! Jeg har ikke hatt noen BH som passer så bra før, men jeg kjøpte den ikke, for jeg takler ikke å ha det så stramt rundt ryggen.

Det går seg veldig fort til.

Gammel 07-02-09, 15:59   #19
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Øh nei. Jeg synes sånne bh damer er like skremmende som sånne parfymeri-damer, og holder meg unna. Nå skal det sies at jeg har små pupper, og har sett Trinny og Susannahs bh-tips, så jeg tror størrelsen min skal passe bra.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:19   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Øh nei. Jeg synes sånne bh damer er like skremmende som sånne parfymeri-damer, og holder meg unna. Nå skal det sies at jeg har små pupper, og har sett Trinny og Susannahs bh-tips, så jeg tror størrelsen min skal passe bra.

Ja man kan vel få hvilken som helst størrelse når man bruker krem.

Opprinnelig lagt inn av Pulverheksa

Det går seg veldig fort til.

Tror du? Jeg har enda ikke vent meg til strikken i nøstebarn-tightsene mine.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.