|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg trodde ærlig talt de hadde sluttet med dette.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?
Det trodde i grunnen jeg også, før jeg fikk barnehagebarn. Jeg mener jeg hørte en del for noen år siden om at de sluttet med slikt fordi det var problematisk i forhold til dem som ikke bodde sammen med en mor/far (kanskje også for dem som hadde flere av hver sort, hva vet jeg). Det er mulig de har begynt med det igjen fordi det nå er såpass vanlig å ikke være en del av en tradisjonell kjernefamilie at det ikke (av lærerne/de ansatte) oppleves som stigmatiserende for dem det gjelder?
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?At det er vanlig å ikke være en del av en tradisjonell kjernefamilie er kanskje så, men det betyr ikke at det er mindre sårt for barn uten en eller to foreldre uansett. Syns det er tankeløst.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Jeg er litt enig i det.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Du verden! Hva slags mann er det du, din heldiggris, har fått tak i?!
Ja, det trodde jeg også. Ingen som har gjort det på barneskolen jeg har jobbet på i mange år, og guttene har heller ikke kommet hjem med noe fra barnehagen. I den klassen jeg jobbet i sist, var det hele fire barn som hadde mistet mødrene sine, så der var det ihvertfall uaktuelt. Men ellers tenker jeg som så at om det er kun én elev som har et sårt forhold til dette, så er det ikke verdt å gjøre det. Kort kan man fint lage hjemme.
|
|
|
#8 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg vil helst ikke ha mat på senga, jeg vil ha mat på spisebordet. :sær:
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Siden jeg ble påminnet morsdag nå her, så spurte jeg mannen om hva han hadde tenkt å gjøre på søndag, og da sa han "Er det morsdag? Oi, jeg må ringe mamma!"
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Nå har desverre ikke barnet mitt en pappa, så farsdag "utgår" pga det. Jeg får kort på morsdag, og det hender vi spiser kake hos foreldrene mine. Barnet mitt lager også kort til både farmor og mormor og oldemor. Hyggelig.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Helt greit. Vi søstrene kjøper gavekort på massasje til mamma, og vi har sendt blomster på døra til svigermor..
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg skjønner ikke det der med handelsstanden. Selv om butikker vil selge, så må man jo ikke kjøpe?
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Jeg syns det er hyggelig å gjøre litt stas på mamma/ svigermor, men for min egen del så er jeg ikke spesielt opptatt av dagen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Dagen blir feiret hos oss. Mor eller far kommer til ferdig dekket frokost, og jentene tegner tegning, skriver kort og noen ganger har de laget en liten gave. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Barnehagen til barna lager ikke kort til morsdag/farsdag. Jeg er vant til å markere morsdagen hjemmefra, husker søsteren min og jeg gledet oss til å dra ut med pappa for å kjøpe blomster til mamme. Et koselig minne, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Mannen kom hjem fra butikken i dag med en Orkide og en stor pose Smash. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva synes dere om morsdag/farsdag?Husbonden vurderte å sette hilsen i avisa, og så lot han det være. En perfekt morsdagsgave med andre ord.
|
![]() |
|
|