|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snøkaos på østlandet
Det var ikke jeg som sa det var oppkjørsler i bykjernen. Det var andre som klaget over at det tok timesvis å brøyte oppkjørselen og ikke hadde noe sted å legge snøen. Og så kom komentaren om bykjerne. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Snøkaos på østlandetJoda det er realt kaos i dag. Vi var på Grünerløkka i dag med bil siden vi har ungefri i helgen (hurra), og det var en interessant opplevelse kan man vel si. Som flere andre har sagt så er problemet rett og slett at det ikke er noe sted og gjøre av snøen. Vi måtte hjelpe en svensk frøken og få ut sin firehjulstrekker som hadde stått parkert bare i et par timer, den sto dønn fast og hun kom ikke noen vei. Dette må vel være det verste snøfallet jeg har sett i Oslo på de 17 årene jeg har bodd her. Jeg synes nå egentlig at det er ganske gøy men jeg gleder meg ikke til å kjøre Oslo-Elverum-Oslo for å hente ungene i morgen dersom det ikke snart slutter...... Sist redigert av Juste : 08-02-09 kl 00:24. Årsak: Kan jo ikke stave |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Du kunne jo spent på deg skiene og tatt en runde i nabolaget. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Snøkaos på østlandetVi har kost oss ute store deler av dagen. Jeg synes dette er skikkelig moro. Var på butikken en tur også, og her var det heldigvis ikke noen med snøproblemer. Men vi bor jo ikke i sentrum heller da. Mye folk, mye biler og ingen steds å gjøre av snøen må jo bli kaos. Som regel budsjetterer ikke Oslo kommune med de helt store brøyteutgiftene heller, og da blir det ikke måkt nok mange steder. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snøkaos på østlandetDet som er kipest med snøen her vi bor, er at det blir brøyta så dårlig at om det begynner å brenne, kan vi glemme brannbilen, og om Lillemann går i status og må på sykehus, kan vi glemme å få ambulanse fram til huset.
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Einsam
|
Er det kommunen som brøyter, eller er det privat? Hadde uansett gitt beskjed til de som har ansvar, så kan de faktisk prioritere å holde det rimelig i orden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Vi bor i borettslag som betaler et privat selskap for brøytinga. Det er mye bråk rundt den brøytinga - eller rettere mangel på brøyting, for å si det slik.
|
|
|
#10 |
|
Opp og ned
|
Sv: Snøkaos på østlandetGadd ikke gå ut, men tok bilde fra vinduet.
Sist redigert av Misteri : 06-01-10 kl 17:12. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Da hadde jeg faktisk krevd bedre brøyting mtp ambulanse. Tviler på at de har lyst på å få liv på samvittigheten når de vet de kunne gjort det bedre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er en del steder det klages, men man bør såklart sjekke den kontrakten man har med dem som brøyter. Skal man ha en løsning der det alltid er "perfekt" kan det koste en del ekstra, og da må borettslaget altså betale mer. Men såklart, oppfyller de ikke kontrakten man har blir situasjonen en annen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Snøkaos på østlandetProblemet i seg selv er vel ikke snøen, men mangelen på brøyting og plass til å gjøre av snøen. (Selv om problemet ikke hadde vært der hvis snøen ikke var der......) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snøkaos på østlandetVi kommer til å gå sammen og skrive et klagebrev til styret, hilsen beboerne i rekka vår. Mangelen på brøyting er rett og slett en fare for liv og helse her. Borettslaget betaler tross alt for at det skal brøytes.
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
For det første så er det ikke forventet, det pleier faktisk ikke snø så mye her. For det andre så er det brøytingen som ikke funker.
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Det er faktisk hovedproblemet her også. Jeg må ut med bilen 7.15 om morgenen. Står opp 5.30 og måker gårdsplass. Hva hjelper vel det når selve veien ikke måkes før langt ut på formiddagen ?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Snøkaos på østlandetAngående manglende brøyting. Mannen til venninnen min hadde sjekket ut dette og funnt regelverket. (Han er av den grundige typen). |
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Snøkaos på østlandetHer ble det brøytet flere ganger i går, men det ble ikke nok allikevel. Brøytemannskaper kjørte kontinuerlig hele dagen, men det er mange kilometer vei i Oslo. Når selv E6 som har første pri er dårlig brøytet kan man tenke seg hvordan det var på resten av veiene.
|
|
|
#19 |
|
Hvor er hengekøyen!?
|
Sv: Snøkaos på østlandetHar kommet nok snø i natt også... Nye 40 cm.
|
|
|
#20 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Snøkaos på østlandetIkke så mye som ei snøfille her. Bare iiiiiskaldt og mye vind.
|
![]() |
| Emneord |
| snøhysteri |
|
|