|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandet
Nå er bykjernen i Trondheim forholdsvis liten, så det er god plass til å lage plass til snøen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men nå kjører vi litt mer enn kun frem og tilbake i egen oppkjørsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Nå også i farger
Jeg er i grunn fristet til å ta bilde av lekeplassen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gal kattedame
|
Høres trivelig ut ! Si ifra om du tar imot gårdsbesøk til sommeren da
![]() |
#66 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Det er en besøksgård. Har hatt åpen dag om sommeren, men spørs om det blir noe i år ( er ikke opp til oss)
![]() |
#67 |
Einsam
|
Vi kjøpte gård i 2005 (leide en annen gård noen år før det..), har 130 tonn i kvote... Mannen brøyter snø ved siden av, for han klarer jo ikke sitte stille |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Superaktiv
![]() |
Nei, lite sofasliting på han her og. Hadde ikke så stor kvote, hadde vel 12 melkekyr.
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kan love deg at snøfallet i dag ikke har vært moderat. Det har kommet nærmere 50 cm snø på under et døgn. Selv om brøytebilene går konstant er det kaos. Førsteprioritet for brøytemannskapene er europaveiene, så de mindre etterpå. Her hvor jeg bor har de vel måkt et par ganger allerede i dag, men det hjelper ikke stort når det er parkering langs veien. Folk graver ikke inn bilene sine og veien blir smalere og smalere for hver gang brøytebilen kjører. Etter sist snøfall har opptil flere biler parkert på tvers i veibanen. Og slik er det i store deler av Oslo. Så tar de gate etter gate etter siste store snøfall og forbyr parkering for en dag og måker skikkelig. Men det tar tid å komme rundt hele byen.
![]() |
#70 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Oppkjørsel? I bykjernen?
![]() |
#71 |
Einsam
|
Vi prøver å bygge på kvoten hele tiden, og øker sakte men sikkert.. Har 20 melkekyr, skulle hatt 50 tonn til helst, men da må vi bygge på eller bygge nytt fjøs.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Snøkaos på østlandetJoda det er realt kaos i dag. Vi var på Grünerløkka i dag med bil siden vi har ungefri i helgen (hurra), og det var en interessant opplevelse kan man vel si. Som flere andre har sagt så er problemet rett og slett at det ikke er noe sted og gjøre av snøen. Vi måtte hjelpe en svensk frøken og få ut sin firehjulstrekker som hadde stått parkert bare i et par timer, den sto dønn fast og hun kom ikke noen vei. Dette må vel være det verste snøfallet jeg har sett i Oslo på de 17 årene jeg har bodd her. Jeg synes nå egentlig at det er ganske gøy men jeg gleder meg ikke til å kjøre Oslo-Elverum-Oslo for å hente ungene i morgen dersom det ikke snart slutter...... Sist redigert av Juste : 07-02-09 kl 23:24. Årsak: Kan jo ikke stave |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Snøkaos på østlandetVi har kost oss ute store deler av dagen. Jeg synes dette er skikkelig moro. Var på butikken en tur også, og her var det heldigvis ikke noen med snøproblemer. Men vi bor jo ikke i sentrum heller da. Mye folk, mye biler og ingen steds å gjøre av snøen må jo bli kaos. Som regel budsjetterer ikke Oslo kommune med de helt store brøyteutgiftene heller, og da blir det ikke måkt nok mange steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det var ikke jeg som sa det var oppkjørsler i bykjernen. Det var andre som klaget over at det tok timesvis å brøyte oppkjørselen og ikke hadde noe sted å legge snøen. Og så kom komentaren om bykjerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Teller ned
Du kunne jo spent på deg skiene og tatt en runde i nabolaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Superaktiv
![]() |
Det tror jeg og.
![]() |
#78 |
Einsam
|
Ja, og de har vel også blitt litt mer fleksible på det. Vi har ikke lyst til å gå i samdrift så lenge vi klarer oss på egen hånd, men politikken på dette feltet er jo ikke akkurat positiv. Man skal jo helst drive melkefabrikker |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
snøhysteri |
|
|