|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#63 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)
Men om innholdsfortegnelsen stemmer på disse fra godehav så er jo vel like bra - og inneholder mer fisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Unik
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Eg fann denne artikkelen om godehav.
![]() |
#65 |
Glamorøs
|
Ja, det kan godt hende. Tenkte bare det var greit med alternativer, sånn tilfelle man ikke finner det ene.
![]() |
#68 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Krydder og aromastoffer er vel å regne for "bedriftshemmeligheter" og trengs ikke å oppgis. Jeg er ikke sikker, men jeg antar at krydder er krydder og at dersom det er snakk om andre smakstilsetninger går det under aroma? Forøvrig er det spesifisert på Tine krydderosten min at krydderet er bestrålt. Hva nå enn det betyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Metallica!!
|
Åh det leste jeg om for ikke lenge siden, det var noe med [insert vanskelig ord] stråling for å drepe mikroorgansimer i krydderet eller noe slikt.
![]() |
#70 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Det skal i alle fall stå om krydderet inneholder gluten eller andre ting folk kan være allergiske mot, så da er det vel også rimelig at det stå glutamat etc.
![]() |
#79 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Gildes skinkestek i skiver er uten skumle stoffer (såfremt ikke hydrolisert vegetabilsk protein karakteriseres som skummelt.
Gildes fleskepølse er også ren.
![]() |
#80 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det står krydder på pakningene, og i krydderblandinger er det nesten alltid glutamat så vidt jeg har forstått. Og i Godehavs fiskeboller er det E621 i
![]() |
|
|