|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?
Signerer denne.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg synes ikke noe om kjønnsdeling i svømming/gym. For meg blir det tilbakeskritt og ikke et fremskritt. Jeg gikk på et temmelig konservativt gymnas, der min årgang var den første der jenter og gutter hadde gym/svømming sammen. Jeg synes også at det sender helt feil signaler med tanke på kropp, kjønn og et avslappet forhold til dette |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff
|
Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?Jeg personlig opplevde så mye "erting" i garderoben fra andre jenter på barne- og ungdomsskolen at hadde jeg sluppet å ha gym sammen med andre jenter hadde jeg vært langt lykkeligere.
|
|
|
#4 |
|
Deltidsmamma
|
Yepp. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Jeg er usikker på om dette stemmer. Jeg tror mange hadde hatt et bedre forhold til egen kropp om de slapp fnising, kommentarer, forsøk på avkledning, klyping osv. i den perioden kroppen er ukjent og rar. Gi ungdommene litt tid til å bli kjent med seg selv og sin egen kropp på egne premisser.
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det eneste jeg har opplevd av sånt er fra jenter, ingen gutter hos oss var ekle, selv om vi selvfølgelig hadde de obligatoriske sniktitting-besøk i hverandres garderober, men påfølgende bråk fra skole og gymlærer. Jentene var nådeløse (jeg var med på det) mot hverandre.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Det at du ikke har opplevd det betyr jo ikke at det ikke skjer. Jeg syns for øvrig ikke det burde være mer godtatt at jentene drev på slik, gutter kan også være usikre. Ei heller er det ok at man gjør det mot sitt eget kjønn.
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det skjønner jeg også, jeg delte bare min personlige opplevelse slik flere andre her har gjort. Det var også et poeng i det, at kjønnsdelt gym ikke fjerner dette med ekle og sårende kommentarer etc.
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Nei, nei, du har misforstått. Det er stående samleie de er imot, fordi det lett kan utarte til dans.
|
![]() |
|
|