Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 21:11   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

"Hverdagsrotet" har faktisk blitt bedre her etter et tips fra en eller annen på NM: Aldri gå ut av et rom med tomme hender. Eller noe i den duren.

Ja. Jeg går aldri ut av et rom uten å ta et kjapt overblikk for å se om noe skal fraktes til et annet rom. Det går helt automatisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:40   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Alt har sin plass .... jeg blir helt kokkelimonke av at ting flyter og ikke er på sin plass
Med fire barn, hund og katt må det være slik
Det verste her i huset er glass som blir satt igjen overalt, og sko, det er et eget kapittel

Jeg tror jeg er den eneste som klarer å åpne skapdørene i gangen og sette skoene på hyllen inni skapet
tenk om et av dyrene ville finne på å kosegnage litt på noen boots e.l.

Lekene til Oliver har en tendens til å bli dratt ned i stuen, og blir liggende.
Jeg bærer det opp på rommet hver kveld og setter det påplass

En annen ting som jeg har erfart, når det er rydding i lekene, de er sortert og er på sin plass, da er det mye mer morsomt å leke også

I stuen har vi feks skuff under bordplaten til fjernkontroller.
Ikke my epent når de slenger rundt omkring på det lille tv-bordet

Knagg i gangen til nøkler, og alle klarer å henge de der med engang de kommer inn. Praktisk og ryddig.

Heldigvis er kjøkkenet stort med mange skap og skuffer
Da er det enkelt å holde det ryddig på benkene
Jeg misliker at det står ting rundt omkring på kjøkkenbenken som ikke skal være der

Og jeg hater igrunnen å ha det rotete ja

Gammel 12-12-06, 22:16   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg løpe og se om jeg kan få kastet 27 ting på kjøkkenet.

Gammel 12-12-06, 22:21   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

tips: begynn i skapene der du har tørrmat! Sjekk datoer og kast alt som har gått ut på dato.
Etterpå kast det som står bakerst i alle skap. Det er en grunn til at det står bakerst, og så sant det ikke har noen verdi av noe slag, kast det, selg det eller gi det bort.

Gammel 12-12-06, 22:30   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

H va er det med tallet 27?? Kanskje jeg skal gjøre det samme? Det trengs....

Gammel 12-12-06, 22:35   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kastet sikkert 227 ting og har ryddet alle skuffer i et digert skap.

Gammel 12-12-06, 23:03   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kastet sikkert 227 ting og har ryddet alle skuffer i et digert skap.

(er forøvrig ei kastedame selv.. Liker å hive i poser og esker for å kaste, men hater å få det ut av døra )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:24   #8
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

(Og det inkluderer de elleve overfylte bok-, film- og platehyllene.)

(...)men veldig mye bøker, filmer, plater og tidsskrifter, (...) et par laptoper, (...)

Kan jeg flytte inn hos dere?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:39   #9
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Er du flink til å rydde og holde orden?

Ben "og tar du med deg noen kule ting?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 00:06   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skjønner vel at de ikke har plass?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle ting må ha et sted å bo. Et sted som er lett nok tilgjengelig til at det faktisk blir brukt. Det må være god plass i det stedet (skuff, boks eller hva det er), det må være tydelig merket, og plassert på et logisk sted. Invester i bokser på IKEA, og sorter.

Ting du bruker ofte, som mobilladere, kan få en egen skål eller noe, som ligger lett tilgjengeiig i nærheten av en stikkontakt. SE på rotet: Hvorfor ligger det der? Er det noe som brukes ofte så ta hensyn til det. Jeg har for eksempel i dag bestemt meg for å kjøpe en håndfull små krukker el.l. til å ha lillesøsters hårstrikker og klemmer i. De ligger overalt, i hele huset, så vi trenger en liten krukke i hvert fall i gangen, på hvert bad og på kjøkkenet. Systemene må være lette å bruke, ellers funker de ikke.

Mellomlagring i et rom eller skap som ikke synes er greit, syns jeg. Så kan man ta det en økt i blant.

Jobb MED din egen personlighet og dine egne vaner, og ikke mot dem. Hvis du virkelig ikke klarer å gå fem meter til garderobeskapet med jakken din når du kommer inn dørene med unger og lurveleven, så sett opp en stumtjener eller knaggrekke i gangen i stedet, og innfør en vane der du tar ting i skapet om kvelden, når det er roligere. Ha en skittentøykurv i alle rom hvor det legger seg skittentøy på gulvet. Eller en nettingpose i en krok på veggen. En lekekurv i hvert rom.

Papirsøppel? Sett opp en IKEA-pose eller annen papirpose et sted som er nær nok dagligtrafikken til at du legger avisene i den daglig, nær nok utgangsdøra til at du faktisk orker å ta det med ut også. Garderoben i gangen er et bra sted.

Merkede kurver til alt av luer, votter, fleeceklær, etc. Romslige og mange nok til at de ikke blir overfylte. I en høyde som gjør at ungene selv kan legge lua si på plass. En lav knaggrekke i gangen for samme formål med jakker, barnehagesekker, etc.

Dokumentholdere (sånne bokser som står, der man stapper papir nedi) i massevis på en høy hylle et eller annet tilgjengelig sted. Ørten kategorier, godt merket. Der stapper du kvitteringer, lønnspapirer, helseting for ungene, barnas tegninger, forsikringsinfo, papirer du vil ta vare på fra banken, etc. etter hvert som det kommer inn. Ligger det likevel papirer et eller annet sted? Da mangler du en boks, eller den står på feil sted.

Jeg lånte med meg en sånn merkelappmakermaskin fra jobben, og nå er hele huset vårt merket : Kurver, bokser, skittentøykurvene i vaskekjelleren (6 trådkurver hver merket med kategori, detaljert vaskeanvisning og vaskemiddel. Den siste kurven er merket "Ulll/silke/finvask - ikke rør!!" ).

Og så hjelper det å ha en mann som faktisk rydder når en selv syns en er "ferdig" fordi en har laget systemene... :Plystre:

Gammel 12-12-06, 22:39   #12
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det virkelig mange gode råd å få!

Polyanna: Holder du kurs?
I så fall skal jeg sende mannebeinet! Det er ikke så enkelt når man ikke er to om å holde det ryddig,
når rotet og frustrasjonen hoper seg opp og det er hu mor som må rydde etter gubben hele tiden

Gammel 12-12-06, 22:42   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Litt morsom digresjon Skilpadda; her har vi egentlig for mye plass. Har masse tomme skap og skuffer.

Gammel 12-12-06, 22:43   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt morsom digresjon Skilpadda; her har vi egentlig for mye plass. Har masse tomme skap og skuffer.

Jeg tar kontakt hvis vi trenger litt fjernlagring, jeg.

Gammel 12-12-06, 22:55   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Jeg tar kontakt hvis vi trenger litt fjernlagring, jeg.

Jeg tar ikke imot elektroniske dippedutter, da jeg har en mann som meget vel kan bli påvirket.

Gammel 13-12-06, 21:12   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi og
Har rundt 23 skuffer paa kjoekkenet (er i praha, saa sliter litt med tastaturet).. og har enda ikke klart fylle de opp. Ikke boksene fra ikea som staar i romdeleren heller

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:44   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forresten varmt anbefale boken "Ditt ryddige jeg". Den tar utgangspunkt i folk som ikke egentlig ER ryddige av seg - som meg. En veldig realistisk og sympatisk innstilt bok!

Gammel 13-12-06, 23:14   #18
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan forresten varmt anbefale boken "Ditt ryddige jeg". Den tar utgangspunkt i folk som ikke egentlig ER ryddige av seg - som meg. En veldig realistisk og sympatisk innstilt bok!

Den har jeg, men her hjemme ser det ikke ut som om jeg har lest den. Tror jeg skal finne den fram igjen.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:18   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Den har jeg, men her hjemme ser det ikke ut som om jeg har lest den. Tror jeg skal finne den fram igjen.

Signerer.

Vi har fått oss vaskehjelp nå da. Hver 14 dag.

Gammel 14-12-06, 23:22   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Hvis du finner den?

Jeg har liggende et eller annet sted en bok som heter "Lær å huske bedre". Jeg ble veldig overrasket, for jeg hadde glemt at jeg hadde bestilt den. Så glemte jeg å lese den. Og nå har jeg glemt hvor jeg har lagt den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.