Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er søvn oppskrytt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 16:58   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er søvn oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Oppskrift?

Mulig jeg ser litt for enkelt på det, men å begynne med å lære ungene å gå på do selv kan jo være en fin start?

Hvis dere syns det er greit at det kommer barn inn i sengen på natten, så bare fortsetter dere med det, men hvis det ikke er greit så kanskje dere kan begynne å følge tilbake i egen seng og insistere på at hun skal ligge der?

Jeg skjønte ikke helt hva du spør etter oppskrift på, tror jeg.

Gammel 11-03-09, 17:00   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer meg fint med lite søvn en periode, men jeg merker at jeg blir sliten og uopplagt, og at jeg blir mye mer irritabel enn jeg pleier.

Poden sover stort sett natta igjennom, men regner med det blir litt oppvåkninger og slikt igjen når han skal slutte med bleie om natten.

Gammel 11-03-09, 17:03   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør egentlig ikke etter oppskrift heller, det var bare en (dårlig) spøk.
Ungen er snart 6 år og klarer fint å gå på do selv. Hun klarer fint å finne seg vann selv også (hun har vann stående på nattbordet) og hun har fått beskjed om at hun ikke får lov til å vekke oss om natten. Men hun vekker oss altså, enten for å fortelle at hun går på do, fordi hun er redd for å gå alene (hun er mørkredd) eller fordi hun vil ligge i vår seng. (Og som jeg skrev i det forrige innlegget: vi følger henne tilbake i egen seng.)
Det går nok over, en dag blir hun tenåring og forlater ikke sengen uten under tvang.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 17:04   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

007: Nei, så lenge det ikke er noe problem, så er det jo helt greit. Ting går seg gjerne til på sikt.
Men jeg kommer nok til å ta den der "slutt og vekk meg-kampen" tidligere.

Gammel 11-03-09, 17:07   #65
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

007: Nei, så lenge det ikke er noe problem, så er det jo helt greit. Ting går seg gjerne til på sikt.
Men jeg kommer nok til å ta den der "slutt og vekk meg-kampen" tidligere.

Vi har tatt "slutt og vekk meg" kampen i mange år, men hun vekker oss likevel. Vi sier klart fra at hun ikke får lov å vekke oss, men det har ikke virket enda.

Gammel 11-03-09, 17:09   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har tatt "slutt og vekk meg" kampen i mange år, men hun vekker oss likevel. Vi sier klart fra at hun ikke får lov å vekke oss, men det har ikke virket enda.

Prøvd med klistremerker og sånn? (Det er jo så i vinden for tiden.)

Gammel 11-03-09, 17:41   #67
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Prøvd med klistremerker og sånn? (Det er jo så i vinden for tiden.)

Klistremerker, andre premier, ny seng, kjefting, ros, brøling, trusler, gråt og tenners gnissel.

Gammel 11-03-09, 17:43   #68
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøvd med dårlig samvittighet?

Gammel 11-03-09, 17:44   #69
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Prøvd med dårlig samvittighet?

Jeg tror vi har prøvd alt uten juling og låst dør.

Gammel 11-03-09, 23:16   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste er også snart seks år, og foretar seg ikke ting på natten uten at jeg får vite om det. Ser ikke problemet heller, egentlig. Det blir sjeldnere og sjeldnere at han vil ligge i senga mi da, men da er han jo også desto mer velkommen når han kommer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:26   #71
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Søvn?

Gammel 12-03-09, 20:30   #72
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, jeg vil da påstå at søvn er alt annet enn oppskrytt. Jeg hadde noen uker i fjor sommer hvor jeg fikk nesten åtte timer sammenhengende søvn hver natt, og det var himmelsk.

Det hørtes helt fantastisk ut. Har ikke sovet en hel natt siden jeg fikk Nora.

Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:49   #73
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Nei søvn er ikke oppskrytt! Jeg har en baby nå som ammer to, tre ganger om natten. Det påvirker ikke meg overhodet. Sist gang jeg fikk barn derimot hadde jeg en baby som aldri sov, og det var ingenting annet enn grusomt!
Babytiden er en helt annen denne gangen og jeg storkoser meg hjemme med minien. Sist gang var bare en vandrende zombie.

Gammel 13-03-09, 20:26   #74
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Hehe, oppskrytt vet jeg ikke, men jeg har alltid hatt ett desperat behov for søvn, om jeg ikke får sove, blir jeg helt fra meg.
Men, det merkelige er at dagene etter god søvn skiller seg lite fra dagene med dårlig, og perioder like så. Jeg sliter i perioder med søvnproblemer kombinert med en på 3 som fortsatt sover dårlig, men jeg fungerer jo like bra da, som når eg sover godt! Knskje søvnen ikke er like viktig lenger, det bare henger igjen i hodet mitt at den er det.

Nei. Søvn er nå digg.. Uansett..!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.