Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den som tror man er uunnværlig, ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-09, 12:17   #61
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den som tror man er uunnværlig, ...

Hvis man kanskje kaller det omsorgs person, da definerer det mamma, pappa, steforeldre, adoptivforeldre osv osv.
Hvis en omsorgsperson som har stått barne nært, gitt det trygghet og kjærlighet og alt et barn trenge, om denne personen faller fra, tror jeg aldri noen kan fylle dens plass 100%. Det vil alltid på et tidspunkt være om så bare 1% tomrom, så vil aldri noen kunne dekke fult ut den personen. Selv om man i hverdagen kanskje ikke går å tenker på og konstant savner ,så vil man for evigtid savnen denne personen. Føle at noe mangler. Eller?
Og da blir jo på en måte alle mennsker litt uunnværlig? På sin måte for dem som står oss nærmest.
Vil si det kommer litt ann på defininsjon av ordet selvfølgelig. For verden og folks liv stopper aldri opp selv om noen faller fra.

Jeg som er så dårlig på ordlegge meg er usikker på om jeg i det hele tatt burde poste innlegget.

Sist redigert av Grøten : 22-03-09 kl 13:47.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 12:22   #62
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Hvis man kanskje kaller det omsorgs person, da definerer det mamma, pappa, steforeldre, adoptivforeldre osv osv.
Hvis en omsorgsperson som har stått barne nært, gitt det trygghet og kjærlighet og alt et barn trenge, om denne personen faller fra, tror jeg aldri noen kan fylle dens plass 100%. Det vil alltid på et tidspunkt være om så bare 1% tomrom, så vil aldri noen kunne dekke fult ut den personen. Selv om man i hverdagen kanskje ikke går å tenker på og konstant savner ,så vil man for evigtid savnen denne personen. Føle at noe mangler. Eller?
Og da blir jo på en måte alle mennsker litt uunnværlig? På sin måte for dem som står oss nærmest.
Vil si det kommer litt ann på defininsjon av ordet selvfølgelig. For verden og folks liv stopper aldri opp selv om noen faller fra.

Jeg som er så dårlig på ordlegge meg er usikker på om jeg i det hele tatt purde poste innlegget.

Jeg skjønner hva du vil fram til og jeg er helt enig

Gammel 22-03-09, 21:02   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Electronica - jeg har tenkt litt mer over dette. (Igjen).

Jeg tror at man kan si at en god forelder er uunnværlig. En dårlig forelder er ikke det. En god forelder har bånd til barnet som ikke kan brytes opp mens barnet er lite, og kanskje ikke fullstendig noen gang, uten at det gjør stor skade. Barnet dør ikke, men skaden vil være så stor at jeg synes man kan si at den forelderen er uunnværlig for barnet sitt. Det vil gjelde enten det er mor eller far, steforelder, adoptiv eller fosterforelder.

Ja så klart. Jeg er bare opptatt av at blodet ikke teller. Det er rollen man har i et barns liv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:12   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Ja så klart. Jeg er bare opptatt av at blodet ikke teller. Det er rollen man har i et barns liv.

Jeg har hele tiden svart hvordan det er i akkurat mitt liv og der har vi jo samme blodet. Men for en baby som har kjent son morsfigur siden starten vil jo denne ha den sterkeste tilknytningen uavhengig av biologi ja. Absolutt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.