|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige mennesker1) Jeg er glad jeg ikke har sett den reklamen, Bergensis. Den hadde medført klikk her i huset. |
![]() |
![]() |
#62 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige mennesker
Den reagerte jeg på også!
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerBanan er jo ikke akkurat sunn mat heller. |
![]() |
![]() |
#64 |
Passiv
|
Det som unektelig kan være vanskelig å forholde seg til, er overvektige som åpenbart har et spiseproblem, men som stadig vil snakke om jakten på årsaken til den uforklarlige, mystiske overvekten. Jeg har en i familien som gjentatte ganger gjør egen kropp og vekt til et tema, og det er til å bli |
![]() |
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerPida. Jeg må innrømme at det innlegget der fikk meg litt rød i kinnene. Jeg har aldri selv påstått at jeg ikke spiser og at det er et mirakel at jeg var så stor. Men jeg ville ofret livet fremfor å innrømme eller gå i detalj på hva jeg spiste jeg også. |
![]() |
![]() |
#66 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerEr ikke samfunnet gjennomsyret av holdninger da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerJeg skjønner hva du sier, Smilefjes, og når jeg tenker meg om er det vel egentlig bare dette familiemedlemmet mitt som er så vanskelig å forholde seg til. Det er i høyeste grad forståelig at overvektige ikke vil blottlegge seg og snakke om spisevanskene sine - jeg anser det i det hele tatt for å være en privatsak. |
![]() |
![]() |
#68 |
Erfaren
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerPida, har du spurt om hun trener, endret kostholdet sitt etc? Hva er i så fall reaksjonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Passiv
|
Nei, jeg føler ikke at dette angår meg, egentlig. Jeg kunne ønske at jeg slapp å forholde meg til overvekten hennes hele tiden - at vi kunne møtes og prate om noe helt annet, gjøre noe sammen, etc. For meg er jo ikke overvekten hennes et problem - det er hun som tar det opp og setter fokus på det gang på gang. Jeg vet ikke hvordan hun hadde reagert om jeg kom med konkrete forslag til livsstilsendring, men grunnen til at jeg ikke gjør det, er jo at jeg tror det ville ha krenket henne. Hun vet jo selvfølgelig like godt som meg at det hun sliter med er å begrense matinntaket. Jeg har et par ganger spurt om hun vil være med og gå tur, men det har hun takket nei til. |
![]() |
![]() |
#70 |
Erfaren
Ok, da er du nok mer forsiktig enn meg. Så lenge det er hun som til stadighet tar opp temaet, så hadde jeg spurt eller kommet med velmenende råd. Hvis ikke hadde hun vel holdt munn, hadde jeg tenkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerTravolta - jeg vil tro det er et tilfelle av angrep er beste forsvar. Hun har kompleksr for overvekten og forsvarer seg med å snakke om den. Siden hun tror det er det eneste de andre tenker på likevel. |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerJeg vet at andre har forsøkt å komme med råd til henne, blant annet hennes mor, og det har nesten ødelagt forholdet deres.. Jeg tror virkelig ikke at denne dama ønsker råd og innspill - jeg tror derimot at hun ønsker støtte på at hun 1) må fortsette å lete etter årsaken til overvekten og 2) at hun ikke må gi opp håpet om å finne mirakelkuren. |
![]() |
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerPida - det er sånn. Man vet jo så godt hva som skal til. Og det er umulig å gjøre det. Og det skammer man seg for og er takknemlig for alle som orker å bli med og opprettholde en historie om at det ikke kan endres. |
![]() |
![]() |
#74 |
Erfaren
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerDet er sikkert som med mye annet - at man vet så godt hva som må til, men det er utrolig vanskelig å gjennomføre i praksis. Teori er én ting, praksis er noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerDet jeg har lurt på om jeg skal våge å spørre om, er om hun har vurdert å bruke energien sin på å forsøke å akseptere kroppen sin som den er. I det minste å gi seg selv en pause fra dette problemet. Hvordan hadde det slått ann, tror dere? |
![]() |
![]() |
Emneord |
holdninger, overvekt |
|
|