|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?
Jepp. Og du er tøff som tar det opp, Divine.
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
Var det virkelig så provoserende? Eller var det et greit tidspunkt å si opp på, ettersom du allikevel hadde planer om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner hva du mener og vil bare også fremheve at det er skummelt at vi har "blitt så vant til" å se denne type reklame overalt, derfor legger vi knapt merke til det lenger. Jeg har og går gjennom en prosess for tiden der jeg har en 5.5 åring som er veldig bevisst på hvordan vi kvinner skal se ut og hun er veldig opptatt av "hva som er pent og hvem som er pene". Mye av det hun sier sjokkerer meg, til tider blir jeg helt stum og vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Jeg bruker mye tid på å tenke over hvor hun får dette fra da jeg står for absolutt alt annet av verdier og gjør mitt beste for å gi henne disse. Men når jeg reflekterer litt over det, og tenker på hva hun ser rundt seg, reklmeplakaten på hjøret hvor 80% av tiden det er et perfekt kvinnemenneske over hele siden, Disney channel - perfekte jenter og utelukkende vakre kvinner, jenteblader, musikk videoer osv. Det er nesten utelukkende den perfekte kvinnekroppen vi ser rundt oss i media, slik har det vel nesten alltid vært men jeg synes det er en forskjell når treningssentere også hopper på denne "bølgen" ... ok, H&M vil alltid ha den perfekte bikinidama i sin reklame men hvorfor må treningssentere også begynne med dette hysteriet? De skal jo formidle treningssglede, ikke den prefekte kvinnekropp. Og hvorfor bruker Elixia kun kvinner i sin reklame og ikke menn når det kommer til å slanke seg? Jo, når jeg tenker meg om så synes jeg faktisk det er hakket verre når en treningsskjede gjør dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Godt sagt!
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Jeg syns også "hengeræv"-kommentarene var helt på trynet.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Jeg synes det er bra at folk reagerer selv om jeg ikke reagerer like sterkt selv. Skal man prøve å gjøre noe med problemet og feil fokus må man starte et sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
#10 |
Vaklende
|
Jeg var 99 % klar for å melde meg ut uansett, Monsoon. Barnepassen fungerer veldig dårlig og er på ukurante tidspunkt, så jeg har fått trent veldig lite. I tillegg har jeg reagert på en stadig økende kroppsfiksering som har kommet frem på flere måter, via PT, kampanjene, at de har kuttet ut å føre de største størrelsene i treningstøyet de selger etc etc. Derfor synes jeg dette var et fint tidspunkt å ta utmeldelsen på. Jeg er enig med deg i at boikott ville vært et altfor sterkt virkemiddel i denne sammenhengen, det synes jeg man skal spare til de virkelig graverende sakene. Likevel synes jeg dette var smakløst, og jeg synes det er greit at de får en reaksjon selv om jeg ikke ser for meg at min epost får stor vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Jeg skjønner. Og jeg synes det høres hårreisende ut med PT-er som gir uttrykk for sin kroppsfiksering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Jeg var på Elixia i dag, og reklameplakaten hang der også - heldigvis litt bortgjemt i kjelleren, men dog.
![]() |
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Oi, ja den reklamen vil jeg kalle total skivebom.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Dette her har resultert i at jeg har sendt mail til Elixia. Jeg synes denne kampanjen er direkte usmaklig og at den spiller på følelser på en meget negativ måte. |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Teit reklame. Helt klart. Må likevel innrømme at jeg ikke hadde reagert så veldig sterkt, finnes så mange dårlige reklamer, de fleste går meg egentlig hus forbi. Blir ikke såret av den iallfall, men begynte å lure litt på hvordan ræva mi egentlig ser ut i bikikni... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
frakoblet
|
Heldig er det at man ikke ser seg selv bakfra.
![]() |
#19 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?Min ser ikke bra ut i bikini. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
He, he, det var det første jeg også tenkte på. Den slanke hadde jo bikinibuksa litt inn i rumpa på en måte. Hvis det virkelig var kontrasten de var ute etter, burde de ha funnet en med finere ræv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|