Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter and the Half Blood Prince

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 10:16   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter and the Half Blood Prince

Ikke sånn superimponert, jeg heller, og mannen etterlyste spektakulære kampscener. Synes veldig mye ble utelatt og at historien nok ble litt tynn for dem som ikke har lest boka og kan tette hullene med den vitenen.

Men underholdt ble jeg jo.

Gammel 22-07-09, 19:03   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi skal se den i kveld. Gleder meg masse! Digger Harry Potter.

Gammel 22-07-09, 20:58   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kom nettopp hjem fra første visning nå.
Jeg er ikke så glad i Radcliffe kjenner jeg. Men det funker da. Men han som spiller Draco er bra. Veldig bra. Også elsker jeg Slur. Og Bellatrix. Vakre, vakre damen.

Også synes jeg scenen med inferiene var fantastiskt lik sånn jeg så den for meg. Og siste scenen med Draco var så bra. Ååååååå - gleder meg til de siste!

Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 07:04   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kom nettopp hjem fra første visning nå.
Jeg er ikke så glad i Radcliffe kjenner jeg. Men det funker da. Men han som spiller Draco er bra. Veldig bra. Også elsker jeg Slur. Og Bellatrix. Vakre, vakre damen.

Bella er nøyaktig slik jeg har sett henne for meg. Vill og gal, med DEN hekselatteren.

Er ikke spesielt fan av Radcliffe jeg heller. Når han "gråter" får jeg lyst til å kaste noe på skjermen. Han virker liksom så... *leter etter ord* Twitchy?

Ron derimot er jeg hemmelig forelsket i.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 21:04   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg savnet en god del fra boken. Jeg likte filmen. Jeg ble overrasket over hvor store/voksne skuespillene har blitt. De var liksom litt for voksne.

Gammel 22-07-09, 21:45   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var endel bra humor i den. Jeg lo også godt.

Gammel 22-07-09, 22:01   #7
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den var helt ok. Langt mellom "gobitene". Håper neste blir bedre.

Gammel 23-07-09, 08:29   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ron må man igrunnen minne seg på at var et barn da jeg var voksen og hadde barn allerede. Han bringer nok frem gammel-gris-smilefjeset i meg snart.

Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:51   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

9 åringen min synes den var skummel innimellom. Da tok han armen min og la rundt seg selv, og holdt meg i hånden. Koselig!

Gammel 29-07-09, 18:55   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bella er akkurat slik jeg så henne for meg, ja. Men det var lite med Narcissa som minnet om beskrivelsen, egentlig? Skal hun være veldig vakker, og litt skjør?

Jeg skulle gjerne sett Dumbledore hente Harry hos Dursleys.

Gammel 29-07-09, 20:05   #11
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savnet alt det "magiske". Hvor var brølerne, trappene som aldri stod stille, de snakkende bildene. Savnet også alle spøkelsene. Hele stemningen var annerledes, kjedelig....

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 20:09   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg likte filmen veldig godt. Annerledes enn de andre filmene, men det passer inn syns jeg. Elevene blir eldre, og utfordringene større.
Som flere har nevnt: Belatrix, Ron, Snape og Draco spiller helt fantstisk. Inferiene var akkurat så skremmende som de skulle være.
Syns filmen var rettferdig mot boken, selvfølgelig må noe utelates og det ville uansett ha vært noen som hadde savnet spesielle scener.
Min 8 åring syns dette var den morsomste filmen så langt.

Gammel 29-07-09, 20:10   #13
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savnet også en del fra boka. Filmen var grei, men litt kjedelig. Håper på en super duper avslutning som også kan glede oss som har lest bøkene mange ganger

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 21:25   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg skulle gjerne sett Dumbledore hente Harry hos Dursleys.

Det skulle jeg også! Det var noe av det jeg savnet i nr. fire også, at Mr. Weasley som hentet Harry ble utelatt.

Noe av det jeg ikke skjønner er hvorfor de endrer på småting. Slik som når Luna finner Harry i kupeen, etter at Draco har knekt nesen hans. Det var jo Tonks som fant han der, ikke Luna. Og Tonks var jo med senere i filmen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de endret på akkurat det. Og hvor ble det av Kreacher og Dobby? Jeg skjønner ikke hvordan de skal klare å få til slutten helt, siden det trossalt er Dobby som redder Harry og gjengen fra Malfoy Manor i den siste boken. I filmene har han jo ikke vært nevnt engang siden toern.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 21:34   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja sånne ting stusser jeg også på. Hvorfor de forandrer på ting de ikke trenger å forandre på, som feks. fargen på kjolen til Hermoine i firern. Hva er vitsen?

Gammel 29-07-09, 22:01   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg savnet alt det "magiske". Hvor var brølerne, trappene som aldri stod stille, de snakkende bildene. Savnet også alle spøkelsene. Hele stemningen var annerledes, kjedelig....

Dette savnet jeg også.

Ellers synes jeg denne filmen var herlig morsom og spennende etter den dørgende kjedelige femmern. (Og jeg må innrømme at jeg sikler bittelitt både på Ron og Hermoine, og at Radcliffe bare er sjarmerende fordi han minner om lille, søte Harry fra den første filmen.)

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:22   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg koste meg mest med å se hvordan snart niåringen frydet seg over fimen. Det er første HP-filmen han har sett på kino og han frydet seg.

Jeg syntes filmen var ok, men jeg savnet mye av det som gjør historien rik og spennende. Men sånn er det jo med film der man har lest bøkene først.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.