Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 11:26   #61
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Åh så godt å få innspill! *setter stor pris på!*

Jeg har snakket om å ta vekk den veggen som går tvers over for loftstua, sånn at loftstua blir liksom innerst i 2. etg, for da er det en smal sak å sette opp en vegg der ved behov. Men manne er altså ikke enig. kansje jeg må smøre han litt til Alternativt som du sier Guniss, sånn at det ikke blir så mye gang! Men da må vi sette opp to vegger om vi trenger et rom (den tid den sorg, ikke sant).

Det soverommet nede vil jo være et gjesterom, så jeg er absolutt villig til å ta kvm fra det, for et gjesterom trenge rikke være så veldig stort. Men kommer ikke da trappen i konflikt med inngangsdør til soverommet?? Eller hvordan tenkte du?

Gammel 03-05-09, 11:43   #62
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Vi har nettopp bygd Nupen selv, og er veldig fornøyd!

Vi har gjort en del endringer på planløsningen, og også gjort huset litt bredere. (Bl.a for å få større kjøkken). Vi har også hevet taket på utbygget, slik at vi fikk mye større bod oppe i 2. etasje. Gull verdt for oss iallefall.
Vi ofret et av de 5 soverommene til fordel for større loftsstue, men det er veldig enkelt å bare dele av loftsstuen til et ekstra soverom om vi får behov for det.

Her er planløsningen vår (beklager at det er litt smått, har tatt bilde av tegningene)
1.etg:

2.etg:

Her ser du veldig godt boden. Det er jo skråtak da, så det går ikke å stå oppreist innover der, men det er MYE gulvplass.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:58   #63
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg ser det at på mine tegninger så er det dør til sportsboden utenfra

Veldig kjekt å få ekstra bodplass da TB. Husker du hva den endringen utgjorde i pris? Det kan no ikke være mye, men for en fordel!!!! Når vi hevet taket på nathalie kostet det 37000 kr, men da var det jo masse vindu og greier med der.... Hm... må absolutt vurderes!

Ser dere har guniss løsning på loftstuen! Den ser stor og fin ut!

Gammel 03-05-09, 12:17   #64
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Standard

Hevingen av taket kostet oss ingenting ekstra. Vi hadde det med så tidlig i planleggingen - lenge før vi skrev kontrakt, og selgeren var i salgsmodus.
Selve bredden på utbygget er bredere enn opprinnelig også, vi ville ha større vindfang og vaskerom. Det kostet oss heller ingenting.
Utvdelsen av selve huset (altså hoved"kassen") måtte vi betale ekstra for. Det kom vi med så sent i planleggingen og utgjorde en del i materialer og sånn.

Det eneste vi angrer på nå, er at vi valgte bort skyvedøren mellom stua og gangen nede. Det er veldig åpent, og trappeoppgangen er såpass stor at det blir ganske lydt mellom etasjene. Noen ganger hadde det vært greit å kunne hatt igjen ei dør.

Sist redigert av *TB* : 03-05-09 kl 12:31.
Gammel 03-05-09, 12:31   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nupen!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:12   #66
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Der skal vi ha glassdør vi! med sånn sidedings! Har alltid ønsket meg en glassdør til stua og det skal jeg ha nå! Men bra du nevner det

Jeg tror jeg skal forhandle litt nå i innspurten, om å få med det bygget hevet inkl i prisen

Gammel 03-05-09, 16:50   #67
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nupen, uten tvil.

Gammel 04-05-09, 07:43   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tid nå, men skal forklare litt mer hva jeg mener senere!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 08:00   #69
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke bygget meg et hus uten toalett i hver etasje.

Gammel 04-05-09, 09:20   #70
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor dropper dere ikke sportsboden og legger vaskerommet der? Da får du et scvhært bad nede, evt. kan du dele opp i gjestedo og bad.
Sportsbod kan du alltids sette opp i hagen

Gjesterommet nede: om du flytter døra "rundt hjørnet" til nederst i trappa (som jo kan være litt krøkkete, men dog), kan du lage "rett vegg" over ved badet og få enda bedre plass der.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 09:27   #71
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Nupen best utseendemessig og ville valgt det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:12   #72
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Einig med dei aller fleste her: Nupen!

Gammel 04-05-09, 14:00   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg vet ikke helt hvor mange barn og sånn dere har.. Men jeg antar at rommet nede skal være ekstrarom/gjesterom? Og at dere skal ha soverommene deres oppe? Så om dere er "avhengig" av å bruke 4 soverom, så må jo det ved siden av loftstua inndeles. Hvis ikke ville jeg fortsatt hatt det åpent. At dere bare har hatt en "halvvegg" (langs trappa) når dere kommer opp trappa. Det har vi. Dere kan jo likevel dele inn rommet med romdelere og slike ting.

Ift bod. Vel, jeg synes det er veldig kjekt med bodplass, og savner det litt i vårt hus. Så jeg tror den sportsboden er litt kjekk. Men ville vurdert om det er nødvendig med dør innenifra, ville iallefall ikke tatt den fra VF.

Jeg ville fortsatt dratt ut vaskerommet, sånn at det "flukter" med doen nede. Formet som en L. den kroken kan jo være kjekk til enten dusj eller tank etc. Så ville jeg tatt 1-2 kvm av soverommet, sånn at vaskerommet totalt ville ha kommet på en 7-8 kvm.

Evt kan dere ta litt av sportsboden til wc, med dør fra VF, om dere ikke ønsker to dører ved siden av hverandre i gangen. OM dere kan se bort i fra sportsboden (garasjeplass kanskje?) så tror jeg at jeg ville ha gjort VF større og tatt med doen der. Da hadde dere fått god plass til garderobe der også. Og så hadde vaskerommet fått hele wc plassen i tillegg til at man hadde dratt veggen helt ut.

Om jeg gjør meg forstått.

Gammel 04-05-09, 14:10   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Her er 1/2 veggen vår. Den går langs skråtaket, og så har vi bare valgt å ha det åpent.

Gammel 04-05-09, 14:19   #75
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Jeg har nå gitt beskjed til byggherren at vi ønsker å dele opp litt som TB har valgt å gjøre det. Altså soverom. Så et avlangt gjestebad med dusj innerst, så vaskerom, der vi tar litt av bodplassen. Veggen bakerst i boda skal trekkes bak sånn at den går kant i kant med resten av huset

Åh jeg er så glad og spent

Han kunne fortelle at dette huset hadde økende populæritet. Det var visst satt opp flere slike på oppdal den siste tiden, og han skulle til sunndal å signere kontrakt på huset i dag :-) :-)

Gammel 04-05-09, 14:20   #76
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Ja også skulle vi få løfta det utbygget sånn at det blir bod oppe jamfør TB sitt hus!

Det var en fin løsning på trappen din Gunniss! Slettes ikke dumt! Mannen er litt uenig i å ta vekk det ene rommet her, men jeg skal vise han tegningene til TB og bildet her, så kansje han endrer mening!

Vi har 2 barn så vi må iallfall ha 3 soverom oppe.

Gammel 04-05-09, 16:07   #77
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Standard

Dette blir bra!

Gammel 04-05-09, 21:27   #78
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nathalie likte jeg best.
Utseendemessig.Har ikke kikket på romløsningene.

Gammel 09-06-09, 21:36   #79
Ciccy
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2009
Ciccy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Av disse hadde jeg valgt Nathalie! Syns det så mye hyggeligere ut utvendig, og tror denne stilen kommer til å holde seg lengst på sikt.

Likte at man har muligheten til å lukke av kjøkkenet med skyvedør (ser det ut som) og at soverommene er større. Kan ikke fordra små barnerom!

Ciccy

Ciccy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.