Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Mimretråd om 80-tallet!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-06, 18:47   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ååå, men husker dere Peach Canei, da? Og Pinsang Ambon?

Ååååå... Peach Canei...... Det var vina si det.

Noen nevnte Love brusen også.
Den var snadder den.

Gammel 26-12-06, 23:21   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Ååååå... Peach Canei...... Det var vina si det.

Noen nevnte Love brusen også.
Den var snadder den.

Jeg spydde i senga mi i søvne etter en flaske Peach Canei...for en grusom drikk, ihvertfall en hel flaske...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 23:50   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg spydde i senga mi i søvne etter en flaske Peach Canei...for en grusom drikk, ihvertfall en hel flaske...

Selges denne fremdeles?

Jeg tror jeg hadde blitt dårlig bare av lukta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 00:14   #4
tutta
Passiv

Standard

Fantastisk mimretråd

Kan også mitt:
*kreppede hår
*grorudpalme
*ball-gensere
*501
*hvite-viking gummistøvler med brett og skrevet med sølvskrift på (mine står i boden )
*joggebukser
*gensere med stor skrift ala poco loco,bik bok ,Levis,Benetton,Jean Paul og alle stripene
*min turkisblåe skinnjakke
*korketrekker permanent
*snekker bukse
*hvite mephisto
*rååååååsa snowjog
*råååååååsa dunjakke
*store, hvite plastringer til å ha i ørene
*høyvannsbukser
*for å ikke smakke om den lekre, blå mascaraen , blå debbie øyenskygge, hvit leppestift og lyse rååååsa selvfølgelig
*for ikke å glemme min rååååååsa strikkegenser
*hvite Nike tennis-sokker
*språkreise i Brighton i '88
*hvite indianersko
*converse??? eller var det først på '90 tallet..........
*mye "pen shortser" og div blasere.......
*alt for store rutete skjorter som var brettet opp på armene

Kunne skrevet sider på sider om '80 tallet ,men stopper mimringen her.....

Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:20   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Hva er ditt aller beste 80-tallsminne? (For de av oss som husker de glade 80-årene...)

Glade?
Menn med permanent og damer med steinvaska dongeriåletrangt miniskjørt og kreppet hår.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:28   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhh...hvordan kan jeg glemme alle de sinnsvake støvlettene jeg hadde.

Bronsefargede peter pan støvletter. Ohhhh...så stolt jeg var av de.
Rosa semskede støvletter med frynser.
Og HVITE, av alle ting, semskede støvletter med frynser og fjør.

Ball snekkerbukse, som ble brukt til mamma nesten plukket den av meg og kastet den i søpla, var også en høydare. Sammen med olaskjorte, og den evinnelige brosjen i halsen.

Hvit poco loco dress med neonfarget trykk. At den allerede i første vask mistet fasongen totalt spilte ingen rolle. Det var jo poco loco dress.

Og disse dressjakkene. Tror jeg husker å ha hatt 16-17 stk. i alle farger og fasonger. Felles for alle var de overdimensjonerte skulderputene som var i alle sammen.

Herregud så mye rart man har kjøpt, gått med og faktiskt syntes var helt flotters. Og ett MUST!

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:13   #7
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Åååh. LOVE-brusen ja. Var vel bare i bokser den? Husker jeg elsket den.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 23:12   #8
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg husker ikke all verden fra det glade 80 tall jeg da, men.

En ting jeg husker er at jeg ofte hadde dressbukse og dressjakke med propelle i halsen i matchende farge, da jeg ble kledd i finstasen. Var det veldig vanlig?

Her er et glitrende eksempel av meg, med en strikkejakke i tillegg i ikke fullt like matchende farge.

Sånne tepper, som det vi sitter på, var vel også veldig populære å ha under stuebordet da, eller?

Sist redigert av Vanilja : 27-12-06 kl 23:08. Årsak: Fjernet bildet
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 23:26   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Sånne tepper, som det vi sitter på, var vel også veldig populære å ha under stuebordet da, eller?

Hyrdeteppe heter det. JOda - veldig vanlig. Jeg hadde det til og med på soverommet mitt...Interessant de gangene det ble ristet, for det var imponerende hvor mye som kunne skjule seg i det der altså!

Gammel 19-12-06, 23:28   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var 80-tallets heftigste leppestift i vår gjeng:

Så ut som vi hadde hjertefeil hele gjengen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:30   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

ååå nå kom jeg på Dolly sminke. Noen som husker de leppestiftene .. ?+
Jeg hadde en som var i fargen : lillasølv

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:21   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

ååå nå kom jeg på Dolly sminke. Noen som husker de leppestiftene .. ?+
Jeg hadde en som var i fargen : lillasølv

Den hadde jeg også - Og en hvit perlemorleppestift fra Max factor...Gule tenner - here I come!....

Gammel 20-12-06, 16:32   #13
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peach Canei og Pisang hadde jeg fortrengt trodde jeg. Det er nittitallsminne for min del.

Fra åttitallet husker jeg harembukser, storskjorter, steinvaska dongeri med hvite felt over låret og i sida. Jeg husker mot slutten av åttitallet at Shatoo ble populære. Dolly og debbie sminke. Date deodorant.
Jeg husker at jeg ble veldig flau da venninna mi meldte meg inn i Klikk Libresse. Hun fikk da en Date- deodorant i vervepremie.

Gammel 20-12-06, 21:03   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde en helt herrliig knallblå skinnjakke og bukse, utrolig stilig. Hadde også trang svart skinnbukse. Husker at rosa og rød var veldig in også.
Ellers grøsser jeg veldig av minnet om de blekrosa leppestiftene med blåskimmer...
Mamma har spart på flere av Dynastiet-kjolene våre, skulderputer og lag på lag-skjørt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 14:22   #15
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg måtte sjekke polets hjemmesider. Peachcanei selges virkelig fremdeles . Finnes det mennesker i dette landet som drikker det?
Det må det jo gjøre samme hvor ufattelig det kan virke.

Og en ting til. Var det bare 5% alkohol i gamle dager også?

Gammel 27-12-06, 14:33   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jupp! Helt utrolig egentlig, for mange ble jo SÅ "fulle"...

Språkreise ja, Tutta... det var 80-tallet i konsentrert form. Var der i 1985 jeg da.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 14:38   #17
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jupp! Helt utrolig egentlig, for mange ble jo SÅ "fulle"...

Jeg begynner å mistenke at Peachcanei egentlig inneholder brekkmiddel.

Gammel 27-12-06, 20:56   #18
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynner å mistenke at Peachcanei egentlig inneholder brekkmiddel.

.......

Gammel 11-01-07, 23:13   #19
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte sjekke polets hjemmesider. Peachcanei selges virkelig fremdeles . Finnes det mennesker i dette landet som drikker det?
Det må det jo gjøre samme hvor ufattelig det kan virke.

Ja det må ha vært 5 %, for jeg hadde alltid to flasker til vorspielet

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 09:04   #20
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Ja det må ha vært 5 %, for jeg hadde alltid to flasker til vorspielet

2 flasker!!!
Tålte ikke mere enn 1 jeg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.