Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mange fingre skriver du med?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-09, 11:13   #1
Lisbeth
Aktiv

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Lisbeth er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange fingre skriver du med?

8 fingre.

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:43   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker alle 10 fingre og kan touchmetoden og det er jeg glad for at jeg kan. Er rimelig kjapp på tastaturet.

Gikk på sekretærskole i Spania for mange år siden og der lærte jeg meg touchmetoden.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:51   #3
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal vi se: Sim sala bim, bædi bædi bluse, du står uten truse. :tester.

Jeg bruker mest høyre tommel, pekefinger og langefinger, samt venstre pekefinger. Langefingeren og tommelen på venstre hånd bli også så brukt litt. Skriver dugelig fort, men er ikke en av de raskeste. Bruker altså 4-6 fingre.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 14:49   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver med ni fingre. Skriver oppimot 8-9 anslag i sekundet på det kjappeste, så den venstre tommelen skal fortsatt få lov til å være i fred. Jeg lærte touch på Handel- og kontor, og kan da ikke huske at den venstre tommelen skulle brukes til noe?

Gammel 09-05-09, 14:52   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se? Jeg bruker alle ti tror jeg? Eller 9 kanskje? Venstre tommel er muligens ikke i bruk? Jeg skriver vanlig touch og skriver raskt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 15:06   #6
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg bruker åtte. Venstre lillefinger er ikke særlig med og venstre tommel bidrar heller ikke mye. Skriver middels raskt.

Gammel 09-05-09, 18:51   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

9. Jeg bruker ikke venstre tommel.

Gammel 09-05-09, 23:25   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Imponert jeg
Ble så inspirert av dere at jeg nå har begynt å bruke ti fingre jeg også. Må se ned en del, skriver en god del feil og skriver gaaanske sakte.

Gammel 10-05-09, 00:20   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver med touch-metoden, og er temmelig kjapp, for å skryte litt.
Ventstre tommel brukes vel ikke til noe som helst fornuftig, har jeg dedusert meg fram til etter å ha skrevet denne setningen her.

Gammel 10-05-09, 00:24   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det har jeg aldri tenkt på, jeg bare skriver jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:29   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Dette er noe jeg virkelig kan - touch - alle 10, i høy hastighet og trenger ikke se på tastene eller skjermen for den saks skyld. Det er utrolig herlig å kunne skrive fort.

Gammel 10-05-09, 01:41   #12
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Har jeg aldri tenkt over, men prøvde å teste nå.
Virker som jeg bare bruker 5 fingre, men syns jeg skriver ganske fort allikevel.
Klarer fint å skrive uten å se på tastaturet eller skjermen.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 10:42   #13
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker 10 fingre, og skriver ganske fort, trenger ikke å se på tastene. Men skal jeg skrive en del tall, så må jeg titte litt. Liker best tastatur med taster for tall for seg selv på høyre side, enn å bruke tallene som er over bokstavene.

Også er jeg dritkjapp på å bruke tallene ved siden av, jobbet 4 år på kontor og skrev ordre med tall.

Gammel 10-05-09, 12:27   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Tallene på siden kan jeg bra og, siden jeg jobbet i matbutikk noen år som ungdom.

Gammel 10-05-09, 12:28   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ti fingre, og jeg skriver ganske kjapt. Trenger ikke å se på tastaturet, noe som definitivt er en fordel. Touchkurs var i sin tid en god investering.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.