|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Men jeg har ingen problem med å være enig med deg i at det er svært vanskelig for privatpersoner som plutselig befinner seg i medias søkelys, å vurdere konsekvensen av sine uttalelser. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Kona benytter også muligheten:
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?jeg har ikke lyd på denne maskinen... Hva sier hun? er det fru Iddjåt? |
|
|
|
#4 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?
Det er det. Hun var selvfølgelig veldig redd for at han skulle komme inn til dem etterpå og ta dem.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Etter hennes manns logikk er jo den redselen ubegrunnet da. Siden det ikke var han med våpen som var den virkelig farlige her. |
|
|
|
#6 |
|
Salt in the rainbow
|
Selvfølgelig, ingen ville vel det, men når de "vet" grunnen burde de vel også vite at det var liten sannsynlighet for det...?
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Ja, stooor sannsynlighet for det.
|
|
|
#8 |
|
Originala
|
Mener du at du hadde lagt fra deg barnet og gått ut til en mann som nettopp har skutt noen? Kall meg pyse, men det hadde jeg aldri i livet gjort. Sist redigert av Fadese : 12-05-09 kl 18:43. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?81 kvinner drept av sine menn, i hvertfall.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Teo: Ja, jeg skjønner jo at det er et mye større antall menn som dreper partneren sin - men det er flest menn som dreper i det hele tatt, og det jeg lurte på, var hvordan forholdet "antall partnerdrap/totalt antall drap" ser ut for menn og for kvinner.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Ja, og der har flere lagt ut linker, ja.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Jeg synes faktisk ikke det er merkelig at noen som akkurat har vært vitne til drap, og som helt åpenbart er i sjokk etter opplevelsen, sier rare ting foran et kamera. Jeg ville ikke reagert på noe av det hun sa i dette intervjuet hvis hun ikke var gift med Iddioten fra Dagbladet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Ja. Viktig poeng. La privatpersonene som har uttalt seg (og husk at de nok har vært helt i sjokk) få tvilen til gode. Det er Dagbladet som står for feilen her synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, hadde jeg vært i sjokk etter en slik opplevelse ville jeg overhodet ikke stått frem i media (flere medier). Det går fint an å si nei. Jeg synes ikke synd på mennesker som stiller opp i media på den måten, i sjokk eller ikke sjokk. Med sine ubetenksomme kommentarer bidrar de kun til å belyse den "stakkars mannens" situasjon (slik de har fått den fremstilt av sin nabo) forut for dette. Og skape sympati for en gjerningsmann.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Enig. Jeg blir faen så irritert når jeg leser/hører slike idiotuttalelser. Det er tydelig at disse naboene har sympatisert med eksmannen til offeret hele tiden, også etter at han skjøt og drepte kona og hennes datter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg synes egentlig ikke det er så rart, man trenger ikke forsvare handlingen selv om man har sympati for et menneske. At han skjøt og drepte dem er ikke et bevis på at han var en kvinnemishandler før dette, og de kan godt ha jugd og overkjørt ham i en skilsmisseprosess. Det forsvarer uansett ikke hva han gjorde, men at "gode" mennesker kan klikke og at de som kjenner dem har sympati er vel ikke rart. At de godt kunne holdt helt kjeft til media er en annen sak.
|
|
|
#17 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Flere enn meg som reagerer?Hadde naboen begynt å skyte med rifle, hadde jeg trolig gjemt meg på soverommet også.
|
|
|
#19 |
|
<*(((<
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?Bra at de har endret artikkelen. Ellers er Chaudry sitt «Jeg sitter i justiskomitéen og er mest redd for at noen skal si at vi har gjort for lite»-aktige utsagn er utrolig pinlig, ja. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Flere enn meg som reagerer?VG refererte til at politiet omtalte det som fam.tragedie. Det var helt i starten.
|
![]() |
|
|