|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
I mål
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Helt enig i det - dette gjelder jo generelt egentlig. På samme måte som man ikke sitter i det private og suger inn høye lønninger uten å gjøre noe for det heller. Enig med Ming som påpekte at det er for og mot alle steder og man må finne det stedet man finner flest for og de mot som er til å leve med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Epikur
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg har to timer ammefri.
![]() |
#64 |
intro
|
Ja, det var også blant godene vi var så heldige å adoptere fra det offentlige, sammen med dekning av lønn over 6G i fødselspermisjon.
![]() |
![]() |
#65 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
Å ha med barna på jobb er vel sjelden ideelt i noen som helst yrker egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
i tåkeheimen
|
Nei, jeg regner ikke med det. Skrev jeg noe som fikk det til å virke som om jeg mente at det var ideelt i andre yrker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Epikur
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Når man er småbarnsmor har det i hvertfall klare fordeler å være i det offentlige. Og organisert.
![]() |
#68 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?... Sist redigert av rine : 28-10-12 kl 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
nja, nei, kanskje ikke, når jeg tenker meg om. Men da jeg leset det tenkte jeg med en gang litt sånn "-åhh, lærere er flinke til å klage, som om det er noe bedre for oss andre liksom..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
i tåkeheimen
|
Jeg klager sjelden over jobben min. Det var ment som et svar til en eller annen som trakk inn velferdsperm for planleggingsdager som et gode offentlig ansatte har. Ville bare understreke at det i tilfelle ikke gjelder alle offentlig ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Det er både fordeler og ulemper med å jobbe i det offentlig, og det er selvfølgelig også store forskjeller. Jeg stortrives i det offentlige, og ønsker meg overhodet ikke tilbake til det private. Jeg liker de ordnede forholdene, fleksitid,sommertid osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Er det å være bortskjemt når man har en trygg arbeidsplass? Med fleksitid og betalt lunsj? Å stresse seg gjennom hele arbeidsdagen og likevel ikke bli ferdig? Å jobbe for en kommune som sparer og sparer og ikke har råd til noe som helst av personalaktiviteter?
![]() |
#74 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tenkte faktisk på den biten også. Akkurat når det gjelder økonomien, tror jeg nok en del av privat ansatte har en del mer å rope hurra for. Jeg har mange venner/familie som jobber i det private. Når de forteller om råflotte spa-weekender på hotell, julebord med alt inkludert, supre julegaver og bonus fra bedriften, barnas dag, gratis trening etc, etc, ja da tenker jeg at jeg ikke er spesielt bortskjemt. Jeg har f.eks til nå ikke vært på et eneste julebord jeg ikke har betalt selv. Har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg har betalt småting til klasserommet, eller betalt for elever som har glemt penger osv av egen lomme. Gidder sjelden å be om penger igjen av jobben, det er alltid så mye pes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg har jobbet i det private i mange år, og vi har alltid fått fine julegaver og julebord av bedriftene. Nå betaler vi alt selv. Julegaver får vi ikke. Vi skal ha en avslutningsfest for sjefen, som slutter snart. Vi skal betale hele gildet selv, og i tillegg spandere på henne. Det blir minst 600,- per person slik opplegget er nå. I tillegg kommer drikke og transport. Enda bra vi er så godt betalt!
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg føler ikke at jeg er spesielt bortskjemt, nei. Men heller ikke at jeg har alt for mye å gjøre eller er utrygg. Men jeg ser at jeg har en jobbtrygghet som er god å ha. Og feriene/den tvungne avspaseringen er ikke dum den heller. Selv om jeg mye heller ville jobbet 8-16 enn slik det er nå hvor all avspasseringen må tas på sommeren.
![]() |
#79 |
I mål
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg var med på IT-toppen i det private hvor det fløt med helgeturer, gratis alkohol og fine gaver. Jeg var også med på nedturen hvor alt forsvant. I løpet av samme periode var jeg utleid til det offentlige, der de betalte en del selv, men hvor arrangementene til gjengjeld ikke forsvant i dårlige tider, og hvor stemningen alltid var upåklagelig. Jeg var gjerne med (og betalte selv). Senere har jeg vært med på mer moderate tider i det private (i en mer moderat bedrift og bransje i tillegg) hvor jeg har betalt noe selv, og fått noe betalt. Fine opplevelser alt sammen - og masse ubrukelige julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg har igrunn ikke noe behov for å teste ut det private. Jeg har en venninne som er jurist, hun har bevisst valgt å jobbe i det offentlige fordi hun gjerne vil ha tid til annet enn jobb. Det som er skikkelig sært er at mange av juristvennene hennes ser ned på henne fordi hun har valgt som hun har. De mener at hun ikke har noen ambisjoner. Til og med kjæresten hennes sier det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|