|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
*_*
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Jeg kan skjønne at det er praktisk med smokk som en hjelp til å roe små babyer, for eksempel. Vi prøvde litt halvhjerta å gi den lille smokk, men han har aldri villet ha. Noe som en liten periode opplevdes fryktelig frusterende, fordi han sov lite og nesten bare var rolig ved puppen eller når han ble båret. Nå er jeg imidlertid veldig glad for det. Synes 2-åringer med smokk ser uhygienisk ut, pluss at vi nå slipper avvenningen.
Sist redigert av rajraj : 07-11-09 kl 13:26. Årsak: Litt moderasjon er lov... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Babyer som ikke vil ha smokk - vil ikke ha smokk.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Gjør det som du føler er best for deg og babyen, og ikke bry deg om hva andre mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Jeg har ingen sterke meninger mot smokk, men Poden ville ikke ha (vi prøvde en periode da han var veldig liten), og det var nå minst like greit, syntes vi. Han hang ikke i puppen hele tiden (han sluttet å ville ha pupp før han var året), og han roet seg greit og sov godt og skrek i grunnen ganske lite. Ikke sugde han på totten heller.
![]() |
#5 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?Nr. 1 brukte smokk til hun var 3 år... hadde et svare strev med avvenning og trist avskjed da påskeharen forsvant med smokkene hennes.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Jenta mi ville IKKE ha smokk, IKKE flaske, og ikke tott heller. BARE pupp.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Ehm.. Hvis barna ikke vil ha smokk så er det vel ikke særlig trøst for dem og bli tvunget?
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 07-11-09 kl 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Mine to ble nesten tvunget til å bruke smokk, av den enkle grunn at man reduserer faren med krybbedød ganske så betraktelig. Det var i hvert fall det som ble anbefalt da de var i aktuell alder. |
![]() |
![]() |
#9 |
*_*
|
![]() Sv: Er det smokktvang?
90% redusert risiko. 90% av hva? Noen som vet?
![]() |
![]() |
#10 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det smokktvang?
I forhold til de som ikke bruker kanskje?
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det smokktvang?Storebror har aldri noensinne villet ha smokk - han spytta den ut så fort vi prøvde oss. Derimot har han tottet fra han lå i magen - vi så det på ultralyd. (
![]() |
|
|