Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-09, 10:16   #61
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Velgerguiden 2009: Hvilket parti bør du stemme på?

begge testene sier Arbeiderpartiet - jeg har alltid stemt SV.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:26   #62
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk SV, vanligvis havner jeg hos venstre på slike undersøkelser. SV er nærmere, men vet faktisk ikke helt hvor jeg er. Savnet rødt som alternativ, men vurderer faktisk å stemme taktisk. Heller Jens enn Jensen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:29   #63
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk SV på topp på denne, og ble erklært Høyrevelger på TV2 sin. Jeg tror kanskje ikke disse testene er så veldig godt kalibrert til å fange opp forbeholdene i svarene mine.

Ben "skal naturligvis stemme Venstre" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:51   #64
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

AP 80.3%
SV 67.6%
SP 64%
H 53.5%
V 51.7%
KRF 51.7%
FRP 19.4%

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:59   #65
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Fikk Arbeiderpartiet - og det stemmer. Minst til felles med Frp, og det stemmer også!

Gammel 24-07-09, 11:27   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arbeiderpartiet

Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti, og bygger sin politikk på grunnverdiene frihet, likhet og solidaritet. Arbeiderpartiet ønsker en rettferdig verden uten fattigdom, en verden i fred og i økologisk balanse, hvor menneskene er frie og likestilte og har innflytelse over sine livsvilkår.

AP på 72,8 % og SV på 70,8 % - i grunn ikke særlig overraskende.
FrP nederst.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 11:57   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Heller Jens enn Jensen.

Støtter så absolutt den!

Gammel 24-07-09, 19:27   #68
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg ble heller ikke, desverre, overrasket over å se at menn mellom 20 og 40 stemmer Frp, mens kvinnene stemmer Ap. Mannfolket tenker tydeligvis bare på seg selv.

Jeg skulle vært valgforsker.

Gammel 28-07-09, 13:25   #69
trond
Nybegynner

trond sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
trond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Som forventet:
FRP 66.8%
H 46.1%
KRF 41.6%
V 36.7%
SP 35.5%
AP 33.8%
SV 33.8%

trond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:33   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk AP, SV og Venstre på topp i VG noe som i og for seg ikke er så veldig overraskende selv om jeg trodde de ville være sortert litt anderledes, men jeg fikk Krf på 4. plass over høyre! Skrekk og gru! TV2 mener at jeg burde stemme venstre. Fat chance etter den skrekkelige valgkampsangen deres.

AP 70%
SV 69%
V 55.6%
KRF 53.1%
H 51.2%
SP 47.6%
FRP 23.7%

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:36   #71
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

SV 77.2%
AP 68.1%
V 63.3%
SP 56.6%
KRF 54.6%
H 44.7%
FRP 19.4%

Ikke uventet egentlig.

Gammel 28-07-09, 13:40   #72
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg fikk AP, SV og Venstre på topp i VG noe som i og for seg ikke er så veldig overraskende selv om jeg trodde de ville være sortert litt anderledes, men jeg fikk Krf på 4. plass over høyre! Skrekk og gru! TV2 mener at jeg burde stemme venstre. Fat chance etter den skrekkelige valgkampsangen deres.

Du forveksler ikke med Frp sin nå?

Jeg er sooom folk flest. Jeg vil være fri. Få velge selv - og væææære fri! Vi skal få. Slik som vi gir. Og at vi hver og eeen er sin eeeegen lyyyykkes smeeed!

Gammel 28-07-09, 13:43   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Du forveksler ikke med Frp sin nå?

Jeg er sooom folk flest, jeg vil være fri, få velge selv - og være fri! Vi skal få. Slik som vi gir. Og at vi hver og eeen er sin eeeegen lyyyykkes smeeed!

Neida, den er jo også jævlig, men partiet blir ikke tatt med i beregningen samme hvor bra musikk de evt. lager.
Venstre har nemlig hatt en konkurranse hvor man kunne vinne 10.000 kroner og venstre fikk full råderett over musikken til å bruke i valgkampen. Ikke overraskende ble konkurransen vunnet av to av partiets egne ungdomspolitikere som har laget noe av det verste mølet ever. Ikke søren om de skal få lov til å forvalte noe kulturbudsjett.

Jeg lagde for øvrig en tråd om valgkampmusikk, men det er visst bare jeg omtrent som syns slikt er festlig.

Sist redigert av Tallulah : 28-07-09 kl 13:52.
Gammel 28-07-09, 13:46   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk
81,7% SV (Hvilket jo er praktisk, siden det er mitt parti )
66,2% Ap (Stemmer bra, føler jeg)
61,4% Venstre ( )
58,9% KrF
56,6% Sp
40,5% Høyre (min stakkars far vrir seg i graven)
19,9% Frp (denne prosentandelen føler jeg er altfor høy. Frp! :fnys: )

Gammel 28-07-09, 13:51   #75
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, den tråden hadde jeg ikke fått med meg glitter.

Gammel 28-07-09, 14:02   #76
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Den tråden har jeg heller ikke fått med meg. Og det er heller ikke noe jeg sitter med mens ungene farer rundt her. Tenk om de skulle ta til seg FrP-sangen!

Gammel 28-07-09, 14:04   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Tenk om de skulle ta til seg FrP-sangen!

Du får håpe de tar til seg Gatas Parlaments litt mer utfyllende versjon!

Gammel 28-07-09, 14:07   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Det siterte over her sier ganske mye altså. Tenk å forfekte et ønske om et samfunn hvor man må gi like mye som man får, og at alle bør være sin egen lykkes smed. Ufattelig. Jeg måtte inn å høre på snutten en gang til, for å forsikre meg om at jeg ikke har hørt feil. Jeg er sannelig glad jeg ikke er en del av det såkalte folk flest, og at det ikke er denne gruppa som har styrt landet.

Gammel 28-07-09, 14:27   #79
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Synes ikke den testen hadde med nok utdypende parametere til å nyansere mitt endelige standpunkt

Endte opp helt skrekkelig feil

Gammel 28-07-09, 14:35   #80
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det siterte over her sier ganske mye altså. Tenk å forfekte et ønske om et samfunn hvor man må gi like mye som man får, og at alle bør være sin egen lykkes smed. Ufattelig. Jeg måtte inn å høre på snutten en gang til, for å forsikre meg om at jeg ikke har hørt feil. Jeg er sannelig glad jeg ikke er en del av det såkalte folk flest, og at det ikke er denne gruppa som har styrt landet.

Jeg kan ikke skjønne at folk flest stemmer FrP. Virkelig ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.