|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
|
Sv: Siri møter egne fordommer - rasisme
[ironi]Ja, det var akkurat det jeg sa.
Du er veldig søt når du generaliserer, Brutus_. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeOmråder med trangboddhet og sosisal nød gjør noe med mennesker, invandrede eller etnisk norske. Vi merker på skolen at foreldre med ressurser, her tenker jeg utdannelse, flytter barna ut av bydelen, velger privatskoler på grunn av miljøet som ikke akkurat er preget av at unger øsnker å lære.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeTja, jeg generaliserer vel ikke her. Vi har pratet med mora og hun har sagt det sjøl. Eneste som hjalp var når faren var hjemme og slepte dem i hus
|
|
|
#65 |
|
![]() ![]() ![]() |
Tror du etninsitet har noe med miljø, arv og sosial klasse å gjøre da?
|
|
|
#66 |
|
|
Poenget var at det var et eksempel. Ikke felles for alle. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
![]() ![]() ![]() |
Da er du snart alene i feil livbåt. Ta imot en hjelpende hånd! Du og Norges mest profilerte intellektuelle kar oppe på Blindern. Han er professor i kultur og er likevel så religiøs tro mot sine 20 år gamle forutinntattheter at han er iferd med å bli en slags medieklovn for folk som befinner seg utenfor den akademiske bobla han lever i.
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeJeg bestemte meg for å ta deg alvorlig et lite øyeblikk og forandret innlegget mitt, Brutus. Ikke at du fortjener det.
|
|
|
#70 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeEtter mitt syn så er de største sperrene hos dem som har fordommer mot "fordommene" De som fornekter at kulturelle konflikter kan oppstå som følge av massemigrasjon, men som heller legger moralismen til mot dem som kjenner på det som et problem. Og avfeier det med ladede kategoriseringer som rasisme, fremmedfrykt, hat. Og til og med segregerende, idet man forventer etnosentrisk avholdenhet fra en gruppe, mens andre kulturelle fellesskap kan analyseres og drøftes som undertrykkede minoriteter og berikelser av førstnevntes, i ekspertenes øyne, kulturfattige univers.
|
|
|
#71 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeJeg tror jeg bare skal la være å bite på innleggene dine, Brutus. Du har tydeligvis ikke lest denne tråden spesielt godt, og bare syns det er gøy å høre din egen, provoserende stemme. Som desverre er veldig lite intelligent.
|
|
|
#72 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sosialantropologi er det tyngste kulturfaget i akademia. I den franske kulturkrets kalles faget "Ethnologie". Ja, jeg snakker om Eriksen. Han har blitt en klovn.
|
|
|
#73 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeNei nå har jeg falt helt av her. Var det dette tråden handlet om da?
|
|
|
|
#75 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siri møter egne fordommer - rasismeJa du kan le du Skremmern
|