|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Det høres ut som du er blant de få som faktisk har lest FrPs prinsipprogram...
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når statlige foretak skal privatiseres må det gjøres med stor gjennomtanke. Jeg er for at en del skal privatiseres, men ikke nødvendigvis alt. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nå har man vel ikke direkte snakket om regjeringssamarbeid, men at Høyre ikke kommer til å blokkere hvis FrP har muligheten til å danne regjering alene. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Man skal huske at hvis de kommer i en situasjon der en samarbeidsregjering skal settes sammen med Høyre, vil det være på et valgresultat der FrP etter all sannsynlighet er veldig mye større enn Høyre. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNei, aldri. Men nå ville jeg ikke stemt Høyre uansett. Stemmer Venstre.
|
|
|
#67 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSakset fra FrPs handlingsprogram for perioden, klima-delen:
|
|
|
|
#68 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
En meningsfelle! Jeg har også reagert på FrP sin argumentasjon på dette, som om klimaforskere er helt idioter. Det er en FrP-politiker som briljerer med sin inkompetanse i form av leserbrev i lokalavisa her i byen. Man vet som regel ikke om man skal le eller gråte av innleggene hans. En gang hevdet han at klimagassutslippene ikke var farlige, for man måtte jo selvfølgelig inkludere den totale sirkulasjonen i regnskapet (altså både naturlige utslipp og opptak av klimagasser), og da ville nok resultatet blitt annerledes. Ja, det har nok ikke forskerne tenkt på. Det er virkelig bra at vi har politikere som kan hjelpe forskerne i å tenke! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Off the map.
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg ønsker et regjeringsskifte velkommen. Og skal det bli et godt 'borgerlig' alternativ er man helt avhengig av et sterkest mulig Høyre. Fremskrittspartiet får av en eller annen grunn uansett en drøss med stemmer - hvordan det har gått for seg har jeg ikke helt forstått. Som en motvekt, stabilisator eller noe sånt trenger man et sterkt høyre,som tross alt ikke har så mange populistiske utspill, og ikke ønsker å bruke opp hele oljeformuen på den nærmeste framtid.
|
|
|
#70 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Men nå vil jo ikke Høyre nødvendigvis ha flere lærerressurser inn i skolen da men mer fokus på læring, og ikke minst heve kvaliteten på ledelse innenfor skolesektoren. Og den tanken er vel ikke så dum. Jeg har ganske stor sans for Høyre sin skolepolitikk når det gjelder hvor skoen trykker. Jeg tror de har helt rett i at løsningen ikke bare er å kaste mer penger inn i systemet som har en tendens til å være SV sitt svar på det meste. Vi bruker vel nå per penger på skolen i Norge en land som Finland (som vel fortsatt er "malen" på det vi vil oppnå). Enda høyere inntakskrav for lærerstudier er også en fin ting. Å bli lærer fortjener å bli mer "statusyrke" igjen, synes jeg |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOsloskolen har jo egentlig blitt oppsiktsvekkende bra, under Høyre/FrP-byrådet. Bare det sommerskoletilbudet!
|
|
|
#72 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPVed dette valget står det mellom Jens og Jensen.
|
|
|
|
#73 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, sommerskolen i Oslo synes jeg var kjempebra, stjerne i boka til det opplegget der! |
|
|
|
|
|
#74 |
|
anglofil
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPResultatmessig ligger Osloskolen over snittet ellers i landet tror jeg. Men så skal det også sies at det har blitt bevilget mye fra staten til mange tiltak som Oslo indreøst pakken, Groruddalssatsingen osv. Dette har kommet skolen til gode uten tvil og resultatene av ekstra midler begynner man å se nå. Det er flott. Jeg har fulgt den skolen vi begynner på til uken nært de siste årene og det har vært en fantastisk positiv utvikling, det er ekstra midler de fikk for flere år siden som gir resultater. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDen er betydelig bedre enn resten av landet, når man også tar i betraktning hvilke ekstra utfordringer man har med "ghettoskoler" og svært mange elever med dårlige norskkunnskaper. Dette har vært en målrettet satsning fra dette byrådet, og man har også hatt andre tiltak, som gratis (subsidiert?) barnehageplass for førskole i enkelte innvandrerområder.
|
|
|
#76 |
|
Off the map.
|
Jeg er enig med deg, synes bare det ble litt flåsete med disse medaljegreiene. Jeg tror at det må mer ressurser inn i skolen, mer til lærerutdanning - OG det må brukes smartere.
|
|
|
#77 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sommerskolen er bra! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
-
Dette var jo interessant. Har Osloelever mindre tid til praktiske fag, ekskursjoner og sosiale akriviteter enn landsgjennomsnittet? Og kan det i så fall knyttes til at det brukes mye tid på prøverettet, og – hvis jeg forstår påstanden korrekt – verdiløs «drilling» i teoretiske kunnskaper? Fins det forskning som underbygger at måten det undervises på i Osloskolen vil gi dårligere resultater enn i resten av landet på sikt? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
anglofil
Jeg er veldig klar over at det er mange negative sider med testing osv. men det at det har blitt mindre "fjas" i skolen er vel bare positivt er det ikke? Det er jo fortsatt korte skoledager og mer en nok med ekskursjoner og sosiale aktiviteter ut fra deg jeg ser på timeplanen til min førsteklassing. De har jo bare "skole" fra 0845-1230! Resten av dagen er Aktivitetsskole er der er det vel mest lek og sprell. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPHvordan gjøres sammenligningene mellom skolene i Oslo og resten av landet? Sammenligner man resultatene av de nasjonale prøvene og sier seg fornøyd med at de gir det riktige bildet? Hvem er det som retter prøvene og setter poengsummene? For med mindre man har et skikkelig sensorsystem hvor de sendes landet rundt, vil dette gi null og niks sammenligningsgrunnlag. Det vil alltid finnes ulike kulturer på forskjellige skoler for hvordan man retter og vurderer. Uten noen korreks i form av sensorer utenfra er det veldig lett for at noen skoler blir veldig mye strengere enn andre. På den videregående skolen jeg gikk på i min ungdom var det vanlig å gå opp en karakter på eksamen i forhold til standpunkt. På naboskolen gikk de som regel ned.
|
![]() |
|
|