Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

God krim?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 20:12   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God krim?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Harlan Coben. Jeg synes de uavhengige bøkene uten Myron er best. Jeg er på siste boken hans nå og er litt lei Myron. Men de er spennende til siste slutt.

Jeg liker også de uten Myron best i grunn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 08:31   #62
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kremt. Har ikke vi vært uenige om dette før? Det er den første hun SKREIV, men ikke den som starter handlingen. Den heter Bitter hevn og bør absolutt leses først, men tanke på å få historien fra starten av, og det er viktig i den serien, syns jeg. Mørkets gjerninger er den som bør leses som nr 2.

Og serien anbefales. Kommer det ikke en ny snart? Eå at hun hadde gitt ut en novellesamling, og ble som vanlig helt fortvilet, det er vel ikke det vi vil ha?

Den siste boken (om Lynley) heter Careless in Red og kom vel i fjor. Jeg venter spent på den neste. Jeg har riktignok ikke lest den som ikke handler direkte om Lynley, den der What came before he shot her, tror jeg må finne frem den. Eneste aberet med henne er at bøkene er så tykke at de egner seg ikke helt som toglitteratur, blir litt tunge å dra frem og tilbake hver dag.

Gammel 07-08-09, 08:56   #63
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kremt. Har ikke vi vært uenige om dette før? Det er den første hun SKREIV, men ikke den som starter handlingen. Den heter Bitter hevn og bør absolutt leses først, men tanke på å få historien fra starten av, og det er viktig i den serien, syns jeg. Mørkets gjerninger er den som bør leses som nr 2.

Og serien anbefales. Kommer det ikke en ny snart? Eå at hun hadde gitt ut en novellesamling, og ble som vanlig helt fortvilet, det er vel ikke det vi vil ha?

Nei, tror ikke vi har vært uenige om det før? Men vi kan jo være uenige likevel?
Jeg leste MG først, men det kan nok komme av at jeg leste den da den kom ut...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 10:49   #64
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Har alle bøkene til Åsa Larsson, og liker den forfatteren veldig godt.

Åsa Larsson er god, ja.

Jeg har lest de tre første av Helene Tursten nå, og gleder meg til resten av rekka.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 10:52   #65
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Johan Theorin sine bøker er spennende. Han har skrevet 5, men det er bare 2 jeg har funnet som er oversatt til norsk. Nattefokk og Skumringstimen.

Det er kun to som er oversatt til norsk, ja.

Det skal komme fire bøker fra Åland, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 15:17   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp lest Nattfokk. Bra den, men vet ikke helt om jeg vil kalle det krim heller liksom?

Gammel 18-08-09, 11:01   #67
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg har nettopp lest Nattfokk. Bra den, men vet ikke helt om jeg vil kalle det krim heller liksom?

Litt enig der egentlig.

Nytt tips er Varsleren av Karin Fossum.
Fikk den på fredag og i går var den ferdig lest. Spennende.

Gammel 18-08-09, 13:02   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Litt enig der egentlig.

Nytt tips er Varsleren av Karin Fossum.
Fikk den på fredag og i går var den ferdig lest. Spennende.

Nettopp lest den jeg og.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.