Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 22:13   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Like når jeg leser hva jeg skreiv selv. Det jeg mente med "sært" var når 13-tiden plutselig ble kl. 15.

Nei, 13-tiden er definitivt ikke 15.

Gammel 07-08-09, 00:00   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når man bruker x-tiden begrepet, så tenker jeg ca et kvarter pluss-minus.

Om jeg sier til noen at jeg kommer i 13 tiden, så er det fordi at jeg har ting å gjøre før jeg drar, slik at det kan være vanskelig å beregne akkurat når jeg kommer. Er jeg klar noe mye tidligere enn 12.45, så sender jeg mld og hører om det er ok at jeg kommer, og etter 13.15 så gir jeg beskjed om at jeg blir litt forsinket.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:02   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg sier at jeg kan komme ved 13-tiden i stedet for kl 13 så er det fordi jeg ikke vet akkurat når jeg rekker å komme. Derfor tenker jeg at 13-tiden gir slingringsmonn både før og etter 13.

Hvis jeg inviterer selv, og det ikke er så nøye når gjestene kommer så er 13-tiden for meg fra litt før 13 til ca 14. Som regel sier jeg også gjerne at de kan komme ved 13-14-tiden.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:02   #4
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

13tiden for meg er mellom 1245 og 1315.
Blir jeg senere enn det hadde jeg gitt beskjed.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:12   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden sms er verden enkleste ting så gir jeg alltid beskjed om når jeg kommer.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:06   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes 13.30 er sent hvis man sier i 13-tiden. Jeg synes også det er forskjell på om det er folk som kommer kjørende langveisfra og regner med å være framme i 13-tiden eller om det er en kompis til sønnen som skal på besøk og være noen få timer.

Hadde han fått vite at kompisen kom i 13-tiden og klokken hadde blitt 13.30-13.45 hadde han blitt ganske utålmodig og jeg hadde nok også lurt veldig på hvor de ble av og om de kom i det hele tatt.

Signerer.

Jeg synes dessuten det er merkelig at mange synes at 13-tiden ikke er før 13, men etter. For meg er 13-tiden omtrent mellom 12.45 og 13.15, men kanskje til og med mellom 12.50 og 13.10.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:53   #7
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

For meg er det ca 15 min slingringsmonn i begge retninger fra 13.
Synes det uhøflig om man ikke har ringt en halvtime etter at man har sagt at man skal komme. 13-tiden strekker seg ikke til 14, da er man i 14-tiden

olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.