Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merking av klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-09, 13:15   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av klær

Vi mistet forøvrig et par joggesko i barnehagen en uke etter at de ble kjøpt inn, til stor irritasjon for meg, som hadde merket dem etter alle kunstens regler. Det viste seg nemlig at merking av skoene ikke hjalp mot nedgraving i sandkassa.

Men de kom til rette i september igjen da, så helt fånyttes var jo merkingen ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 13:16   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker ytterklær, ullklær, sko, støvler og slike ting. Luer og votter ofte og.
Men ikke alle bukser, sokker, gensre etc.
Men jeg har heller ikke mistet noe i bhg. Jeg har noen ganger funnet det andre steder enn i vår hylle, men det er greit siden jeg ikke merker alt. Men jeg har som regel kontroll på hva som er vårt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 13:34   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klistrer de lappene fra navnelapper.no rett på klærne også jeg, evt på vaskelappen. Sitter de og. Jeg kjøpte jo slike som skulle strykes på, men det ble det jo aldri noe av.

Gammel 11-08-09, 13:46   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo ikke bare for å unngå å miste ting at man merker. Det gjør jo jobben lettere for de ansatte i barnehagen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 14:10   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er jo ikke bare for å unngå å miste ting at man merker. Det gjør jo jobben lettere for de ansatte i barnehagen.

Jeg tror ikke det var innstillingen til de ansatte i advelingen til snuppa, for vår erfaring var i grunnen at klærne hang alle andre steder og ble brukt av feil unger støtt. Men det var ekstremt hos oss tror jeg, uansett er jeg glad vi er ferdige med problemet en stund.
Så er det bare å håpe at 6-åringen klarer å holde orden på klærne sine på skolen, for der har jeg jo skjønt at det er heller lite hjelp å få for ungene.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 01:23   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men dere som skriver at noe av tøyet ( f eks skiftetøyet) ikke merkes: hvordan i huleste sorterer dere tøyet i dagliglivet da? Er ikke det å skaffe seg ekstra jobb?
Jeg tenker litt som Rema-reklamen sier: det enkle er ofte det beste. Derfor blir ALT merket, så slipper jeg å tenke hva er og hva er ikke merket hver gang det skal fylles opp en skiftekurv.

Jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag, i og med at jeg har blitt mer nazi på merkingen med åra, men jeg har iallfall mistet veldig lite etter at jentungen begynte i barnehagen som drøyt ettåring. Ikke engang votter har jeg mistet særlig av, og da snuppa mistet sine reima tec-votter i fjor vinter på tur i skogen med klassen, var hun helt utrøstelig. Jeg forsøkte å forklare at det ikke var krise, da det var 4.vinteren hun brukte dem og at de knapt hang sammen i sømmene etter flittig og hardfør bruk (les også spising på vottene).

Ang stjeling er det ikke mye som hjelper- men jeg har hørt et triks for yttertøy iallfall: om man merker plagget synlig fra utsiden ( i nakken, utenpå dressen f eks) er det ikke så lett og bruke et stjælt plagg.

Jeg hadde dånt og klikket i vinkel om jeg hadde opplevd lignende med barnehagen som du beskriver, GydaG...

Hos meg har gått såpass prestisje i merkesporten at jeg nesten blir litt oppgitt hvis eg finner klær i hylla til guttungen som ikke er merket. Ikke riv ruskende forbanna, bare litt "dere vet da at alt vårt er merket, så hvorfor ligger denne her???"
:host:

Gammel 12-08-09, 01:25   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Glemte forresten litt reklame for prisene hos merkmester.no. En lang strimmel med strykelapper med 1000 stk koster bare rundt 300,-
Klistrelappene er enda billigere.

Gammel 12-08-09, 11:45   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Men dere som skriver at noe av tøyet ( f eks skiftetøyet) ikke merkes: hvordan i huleste sorterer dere tøyet i dagliglivet da? Er ikke det å skaffe seg ekstra jobb?
Jeg tenker litt som Rema-reklamen sier: det enkle er ofte det beste. Derfor blir ALT merket, så slipper jeg å tenke hva er og hva er ikke merket hver gang det skal fylles opp en skiftekurv.

Jeg har ei jente på 4 og en gutt på 1,5 - så jeg synes ikke akkurat det er vanskelig å se hva som er hvem sitt i hverdagen.

Jeg merker det meste bortsett fra sokker, truser, vanlige t-skjorter og gensre/bukser. Og jeg har ikke mistet noe enda iallefall.
Det er jo ikke sånn at jeg har mengder med klær liggende frem i barnehagen heller. De har ett skift sånn ca, i hylla si. Så det blir ikke veldig mye å holde styr på.

Gammel 13-08-09, 09:01   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært flink til å merke klær. Det er bare utejakker, dresser, regntøy og støvler som har blitt merket fra oss, og ting som jeg har vært spesielt redd for. Vi har aldri mistet noe og Vesla har alltid hatt kontroll på klærne sine. Man blir sløv av sånt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.