Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-09, 00:35   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Jeg laget også pizzasnurrer i dag, vi hadde noen til middag.

"Dette var da ikke så verst?" spurte jeg, da den store, tyggende stillheten hadde senket seg.

"Ikke så verst - det er en fornærmelse mot dette", mente åtteåringen. "Ikke så verst" var visst altfor svakt uttrykt.

Det ble litt til fryseren også, men langt fra så mye som jeg hadde håpet på.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:09   #2
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå kommer du inn.

Jeg kommer heller ikke inn.
Kan du kanskje legge ut oppskriften her?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 14:11   #3
Klosetta
Fullverdig medlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg kommer heller ikke inn.
Kan du kanskje legge ut oppskriften her?

Kan du det, skilpadda? Jeg skulle også gjerne hatt den oppskriften

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:20   #4
olgadahl
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
olgadahl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kommer ikke heller inn på någon av disse lenkene til Skilpaddas pizzasnurr oppskrift!

Hjelp, jag är svensk som bor i Norge! Jag sliter med matpakken och verkligen behöver att bli inspirert!

olgadahl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:51   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av olgadahl, her.

Jeg kommer ikke heller inn på någon av disse lenkene til Skilpaddas pizzasnurr oppskrift!

Nå har jeg lagt oppskriften min i en egen tråd på oppskriftforumet.

Gammel 12-08-09, 23:37   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rabarbra: i barnehagen der vesla gikk før fikk de ikke lov nei. Hvite loffrundstykker var lov, men ikke grove speltvafler og lignende. Men jeg skjønner jo at de må ha regler da, så det var forsåvidt greit.

Nå går hun på SFO og har til nå kun hatt "vanlig" mat med seg og jeg har ikke spurt om reglene der enda, så det må jeg huske i morgen. Men tror de er slakkere der siden vesla sa at en av guttene hadde med seg en muffins i matpakken.

Nå har jeg laget et stort brett med ovnsstekte hjemmelagde oste- og krydderkarbonader. Så skal jeg legger 2-3 slike i matboksen hennes i morgen. Hun spiser verken brød eller knekkebrød for tiden så da går det i slike ting, fiskekaker (i dag skar jeg ut et hjerte og en stjerne av to fiskekaker, det var poppis), mandler og nøtter, cherrytomater, oliven og lignende.

Gammel 12-08-09, 23:45   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen som har nektet oss å ha med noe. Vi har jo med matmuffins også, og det er jo ikke så lett å se forskjell på dem, akkurat. Når de ikke nekter barn å ha med skiver med sjokoladepålegg, så kunne de bare prøve å nekte meg å sende med poden matmuffins...

Gammel 23-09-09, 01:50   #8
Trollmor
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2009
Trollmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kommer visst heller ikke inn på Skilpaddas pizzasnurr oppskrift. Skulle gjerne, da det frister å prøve noen slike i veslas matpakke. Hjelp noen?

Trollmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:04   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S sin matpakke idag bestod av tre brødskiver, eggerøre, cherrytomater og Biolaflaske. Jeg synes det er ganske enkelt og greit med noe av den typen for oss som fremdeles satser på brød som basis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:35   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trollmor, her.

Jeg kommer visst heller ikke inn på Skilpaddas pizzasnurr oppskrift. Skulle gjerne, da det frister å prøve noen slike i veslas matpakke. Hjelp noen?

Jeg har lagt deg til på kontaktlisten, så nå skulle du komme inn.

Gammel 23-09-09, 10:32   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går laget jeg 3 små spyd med kylling, ost og oliven til henne, det likte hun. I dag ville hun ha spyd igjen, men med KUN oliven på. Så det fikk hun, i tillegg til et par store, hjemmelagde svinekjøttkaker.

Gammel 23-09-09, 16:59   #12
Trollmor
Nybegynner

Standard

Ja, har du sett.. Tusen takk skal du ha! Skal prøve den i kveld! *spent*

Gammel 24-09-09, 23:11   #13
Trollmor
Nybegynner

Standard

Jeg fikk testet pizzasnurrene i går, og både vesla, gubben (og en heldig kollega som fikk smake på matpakka hans i dag) og jeg synes de var kjempegode. Takk for oppskriften, Skilpadda. Lagde enda en porsjon i dag, men denne gangen med taco-saus (som jeg lot få en runde med stavmikseren), og tacokrydret kjøttdeig, også revet ost, da. Altså: Tacosnurrer. De var også kjempegode. Anbefales!

Gammel 01-10-09, 16:26   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Mandino, du har da tilgang til bloggen min. Og nå har lavendely det også. Oppskriften er her: http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=4161

Gammel 09-11-09, 22:08   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere sett denne?
Jeg blir litt og litt . (Tenk å lage en egen blogg om matpakker. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:16   #16
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Kan jeg også få oppskriften på pizzasnurrer? På forhånd takk

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:25   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et tips til grønt som har slått veldig godt an her i huset, er SøtPaprika. det ser ut som en kjempevoksen chili, men smaker da som søt paprika. 6-åringen elsker den og jeg må sende med en halv i matpakken hver dag.

Jeg skal forøvrig teste snurrene til Skilpadda. Takk for oppskrift!

Gammel 16-11-09, 22:43   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er den beste måten å transportere kokt egg på? Jeg skal ikke dele det opp. Bør jeg pakke det inn i noe, eller bare legge det i en tupperwareboks?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:43   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er den beste måten å transportere kokt egg på? Jeg skal ikke dele det opp. Bør jeg pakke det inn i noe, eller bare legge det i en tupperwareboks?

Jeg har en pakke med slike småbokser fra Rice. Noen av dem har fint plass til ett egg.

Gammel 16-11-09, 23:40   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vanligvis bare kjipe brødskiver, men barna liker det. Ved siden av har de en boks med frukt og grønt, og den spiser de som regel godt av. Som regel har jeg i eple- eller pærebåter, en gulrot, paprika, agurk og druer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.