|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farsen i KongoDe har vel uttalt at de vil ta saken helt til Haag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Farsen i KongoJeg tror ærlig talt det er ingenting som tilsier at disse gutta i Kongo har rent mel i posen. Jeg tror definitivt de er innblandet i noe og drap av sjåfør kan like gjerne være en del av dette noe.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Farsen i Kongo
Helt enig, men dette må gjøres via internasjonale avtaler og ikke bestikkelser via UD og millitær inngripen. (
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 27-08-09 kl 12:21. Årsak: UDI -> UD *ups* |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
Ser du ikke på Jason Bourne-type filmer? Det der er da helt uproblematisk. Man tager et helikopter, setter fire-fem svartkledde menn inni, flyr over fengselet, firer disse mennene ned over taket, stjeler nordmennene, og flyr tilbake igjen. Knapt noen som reagerer på sånt altså, det skjer hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
Telemarks bataljonen here I come!
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
Er ikke dette en oppgave for 007? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
Tja, det spørs vel hvem som står i fare for å bli henrettet, tenker jeg umiddelbart. Hva om det var et barn? Skulle statsbesøk og underskriftskampanjer også være de eneste virkemidlene da også?
![]() |
#8 |
Leser
|
Vel, jeg mener "ja". Jeg synes ikke ett barn bør utløse krigshandlinger. Jeg synes heller ikke staten bør inngå avtaler med kidnappere eller terrorister selv om de har barn som gissler. (Og grunnen til at jeg mener det er at det er som å pisse i buksa for å bli varm. Hvis man har tenkt å forhandle med terrorister trekker man bare til seg flere. Det er ikke fordi jeg mener at gisslenes liv ikke har en verdi.)
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Farsen i KongoSammenligningen til United var kjempebra. Hadde det blitt lagt frem et slikt bilde i Orderudsaken ville ingen vært i tvil der heller. Det var svakere bevis der enn her. |
![]() |
![]() |
#11 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
For meg så er det faktisk bra nok. Sånn ca kjenner jeg. Bra nok til at de ikke eier troverdighet for fem øre. Og til at det da kan slås fast at de var på stedet, de hadde et såpass uproblematisk forhold til hva som hadde skjedd at de tok souvernirbilder etterpå - det er da lov å si at det er sannsynlig at de var involvert. |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da ikke deg det skal være nok for, det krever mer i en rettsak. Jeg kan ikke se at smilet er bevis for noen ting. Og jeg tviler på at i en norsk rettsak så ville aktor vist fram masse mer eller mindre relevante bilder der han forteller hva de tenker i det aktuelle øyeblikket.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er problematisk at bildet i det hele tatt ble tatt jeg. Hva slags mennesker er det som tar et slikt bilde, som tenker at det er et fint bilde å ha til senere? Og som tar seg tid til å ta et slikt bilde hvis man er livredd og på rømmen?
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror nok at det viser at de er litt for distanserte til hva et drap er, men det viser jo ikke at det er de som har gjort det. Det er dessverre ikke kriminelt å være skikkelig skikkelig idiotdum og uempatisk.
![]() |
#16 |
Salt in the rainbow
|
Disse guttene har tilknytning til SIG, der man for 36.000 kr bl.a kan lære:
Jeg synes de burde vite bedre, og mye av historien de har kommet med virker rett og slett for merkelig, fjern og henger ikke på greip..
![]() |
#17 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil jeg nok absolutt tro de ikke er. Når det er sagt, så er det en myte at etterretningstjenesten nødvendigvis kan velge fra øverste hylle. Analytikere som rekrutteres via universitetet er en ting, men kjernepersonell rekrutteres fra yrkesmilitære... -tenk på guttene du kjente fra videregående, se for deg de som begynte på befalsskolen, og tenk over at det er de som er utvalget våre venner på Lutvann kan rekruttere fra 5-10 år senere....
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Farsen i KongoAngående det at det ikke sitter nordmenn i amerikanske fengsler - Thore Henki Holm Hansen, president i norske Outlaws MC, sitter i amerikansk fengsel for andre gang nå, det har han gjort i store deler av sitt voksne liv. |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Farsen i KongoDet sitter stadig vekk nordmenn fengslet i ytlandet, både her og der. Norge/UD pleier vel å holde et halvt øye med dem, at de får nødvendig helsehjelp, tolk, advokat etc. og at de ikke blir henrettet - for vi liker ikke dødsstraff.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Farsen i KongoNei, jeg tar ikke stilling til om de er skyldige eller ikke altså. Bare at de ikke virker som de mest sympatiske og empatiske gutta i klassen.
![]() |
|
|