|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?PS: Sjekk med bilseter før du kjøper! Jeg måtte prøve flere beltestoler i bilen før jeg fant noen som gikk inn.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Da vi kjøpte bil sist, var vi en fast sving nedom bebito for å prøve med diverse barneseter inni. Det var lurt. Det var slik toyota avensis strøk. Der måtte setene sparkes inn fra begge sider selv om vi prøvde de smaleste setene de hadde.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?
Jeg kjøpte også bil etter barnesete. For meg var det et poeng at det skulle være masse plass i baksetet til å montere bakovervendt stol, og da seilte Toyota Verso og VW Touran opp som vinnere i min klasse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Ja, vi prøvde aldri Toyota Verso, det dukket opp en Touran i vår vei for å si det sånn. Og vi er så langt veldig fornøyd med den, nå gjenstår det å finne det perfekte 9-18(25)-setet og beste plassering av dette i bilen.
|
|
|
#5 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Teofelia: Takk for svar. Vi hadde først tenkt stasjonsvogn, men med mulig familie
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Er det aktuelt å kjøpe brukt? I så fall ville jeg også tatt en kikk på Toyota Previa, som er en større variant av flerbruksbil. Den er ikke i salg ny lenger, men det er ikke mange år siden den gikk ut av salg, så den er fortsatt aktuell på bruktmarkedet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser fremover!
Ja da, brukt kan absolutt være et tema.
|
|
|
|
#8 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Peugeot 307 sw har plass til tre seter. Vi har ikke denne bilen selv (ennå), men har prøvd setene våre i en slik bil og det gikk bra. Setene er Maxi-cosi cabriofix med base (denne ble plassert i midten), bakovervendt Britax Multi-tech og Römer Kid (beltestol) på hver side av babysetet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser fremover!
Hvordan er bagasjeplassen på denne??
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Vi må hjelpe til med beltene i vår Toyota, altså. Kjenner at jeg er litt lei av det, ja...
|
|
|
#11 |
|
Ser fremover!
Er det typen Corolla Verso?
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Samme prinsipp, men større bil. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?VG gjorde en test for en stund siden.
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Toyota Previa koster jo en god del da, jeg ville heller sjekket ut Avensis Verso. God plass der også. |
|
|
|
#15 |
|
Ser fremover!
Den likte jeg.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er lite av Avensis Verso, for den har vel aldri vært solgt offisielt i Norge. Dermed er det vel snakk om importbiler. Seteløsningen er vel ellers ikke noe unik i sin fleksibilitet? En fordel kontra de mindre flerbruksbilene som Touran, Zafira o.l. blir at siste seterad er mer anvendelig, men da må man jo se på det reelle behovet man har for mer enn fem seter - jeg liker de to "nødsetene" jeg har i min Touran, men sett i forhold til hvor sjeldent jeg bruker dem og sammenhengen, spiller det ikke noen stor rolle at setene har dårlig benplass og ikke er så komfortable å sitte i. En løsning som Avensis Verso har med baksetene er jo også litt lite fleksibelt med at setene ikke kan felles ned i gulvet, i tilfelle man "plutselig" får bruk for ekstrasetene er det dumt at de står hjemme i garasjen... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser fremover!
Jeg har ikke bil peil altså. Jeg bare ser jeg.
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Er det noen som vet om det er muig å skvise tre barneseter inn i en Prius? Eventuelt en Mercedes B? |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Mercedes B klarte ikke å romme to beltestoler og en babybalje da vi prøvde. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?Vi slet i allefall med våre tre seter i Touran. Det ble veldig trangt og nærmest umulig å få festet ungene. Nå skal det sies at vi sikkert ikke har de smaleste bilsetene på markedet. Vi har kongeplass i vår Picasso. |
|
![]() |
|
|