Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?
1 - 10 min 1 0,56%
11 - 20 min 6 3,35%
21 - 30 min 13 7,26%
31 - 40 min 12 6,70%
41 - 50 min 25 13,97%
51 - 60 min 39 21,79%
61 - 70 min 35 19,55%
71 - 80 min 12 6,70%
81 - 90 min 13 7,26%
91 - 100 min 9 5,03%
101 - 110 min 4 2,23%
111 - 120 min 5 2,79%
Over 120 min 5 2,79%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 17:33   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Men må dere ikke stå og røre i havregrøten, Skilpadda? Det er jo å koke opp melken som tar tid, etterpå skal den jo bare stå et minutt eller så?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:26   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men må dere ikke stå og røre i havregrøten, Skilpadda? Det er jo å koke opp melken som tar tid, etterpå skal den jo bare stå et minutt eller så?

Koke opp melken går skremmende fort med induksjonsovn. Det tar neppe så lenge som et minutt. Jeg lar den stå og putre ganske lenge etterpå, for da blir den slik vi liker den best.

Gammel 08-09-09, 17:51   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det kommer jo ann på hvor god tid jeg har i utgangspunktet.
Må jeg, så klarer jeg å få meg selv og tre unger ut døra på 1 time.

Nå trenger jeg sjelden å stresse ut, så jeg (lillebror også de dagene han ikke er i barnehagen) tar det med ro.
Vi sitter og koser oss og leker før vi går. Ser kanskje en film sammen også mens vi sitter under teppet.

Gammel 08-09-09, 17:55   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

30 minutter. Dusje, hive i meg mat, ut av døra.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:18   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater å stresse om morgenen, ungen også, gjør vi det blir dagen ødelagt for oss begge.
Her har vi god tid. Vi står opp mellom 06:00 og 07:00, spørs når sjefen våkner og vi går ut døra 08:50 hver morgen. Så her går det mellom to og tre timer.
Vi koser oss, ser litt på tv, prater sammen, dusjer, spiser og slapper av før dagen starter. En perfekt start på dagen for oss. Men så er vi heldige som ikke må ut før rett før ni heller da. Det hadde jo ikke kunnet foregå på denne sirupmåten om vi hadde måttet gå ut halv sju liksom.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:28   #6
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

75 minutter, i hvert fall. Gjerne 90.
Da rekker jeg:
*tannpuss, dusj, hårvask, kle meg, sminke, laste om vaskemaskinen og sette på ny, tømme oppvaskmaskinen, lage og havregrøt til ungene, smøre matpakker dersom jeg ikke gjorde det kvelden før, pakke sekkene til ungene, evt ta opp middagsingredienser fra fryseren, lage og spise frokost selv, drikke te og kikke over nettavisene. (Da har jeg lagt til grunn at mannen vekker unger og guider de gjennom morgenstell etter at jeg har dratt. Noen ganger , om jeg ikke skal avgårde så tidlig, gjør jeg det mens han tar noe annet, som oppvaskmakin og matpakker f.eks)

De to siste punktene er livsviktige. Klesvask og oppvaskmaskintømming virker muligens unødvendig, men det er utrolig deilig å ha det unnagjort. Nok annet som skal skje på ettermiddagstid.

I en ideell verden skulle jeg gjerne hatt 120 minutter på meg, men jeg er for glad i å sove til at det lar seg realisere.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:28   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

La meg se:

5 minutter for å dusje og vaske håret
5 minutter for påkledning
5 minutter for sminking
5 minutter med iskaffe for å våkne
5 minutter til å vekke ungene med varm drikke
10 minutter for å kle på Champion
5 minutter på å mase på storesøster som somler med absolutt alt
5 minutter for å lage frokost til begge ungene
10 minutter for å lage matpakkene
5 minutter for å følge opp tannpussen til ungene
5 minutter med hadetkoser
5 minutter for å sjekke om både jeg og ungene har med absolutt alt de trenger

70 minutter

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:57   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer helt ann på om jeg skal levere barn eller ikke. En helt vanlig dag leverer jeg ikke.
Da står jeg opp rett før 6.30 og er ute av døra senest 7.15. På den tiden rekker jeg å vaske meg, sminke meg, ordne hår og kle på meg, spise frokost og lese avisen.

Gammel 08-09-09, 19:02   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker i underkant av 30 min, og har 45 minutter fra jeg står opp til jeg skal være på jobb og ta imot rapport.
De 30 minuttene hjemme blir brut til morrastell,frokost og litt surfing.
Resten er kjøring til ,og omkledning på jobb.

Sambo tar seg av skatten,når de står opp.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 19:16   #10
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

10-20 minutter, jeg elsker å sove å vil ikke stå opp, så det ender nesten daglg i at jeg står opp 08.45, våkner ungen, ordner sekkern, kler meg og finner klær til knoll og tott, og er ute av døra i ni tia på vei til bhg.

Skal skjerpe meg nå, så ikke gutta får sjokk neste høst, når de skal begynne på skolen.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10

Sist redigert av Blomst : 08-09-09 kl 19:37.
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 19:19   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten barn, 45 minutt.
Med barn 1 time og et kvarter.

Gammel 08-09-09, 19:49   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Står opp 0645 og vekker to barn, kler på meg, vi spiser alle frokost (mannen lager den), matpakkene er klare fra dagen før, vi spiser til max 0730, pusser tenna og er ute av døra ca 0740. Min kjære rydder av frokosten og lufter hunden mens jeg kjører ungene og drar på jobb.

Evt. står opp 07 og drar 0750 hvis ungene er hos sin far. Skal jeg dusje må jeg stå opp tidligere, et kvarter eller noe.

Gammel 08-09-09, 19:50   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

En time og et kvarter. Står opp dusjer, mann vekker barn, hjelper Frøkna med morgenstellet, spiser rolig frokost og susser tenner og reiser i barnehage og jeg på jobb.

Gammel 08-09-09, 19:52   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tja, junior vekker oss sånn i sekstida. Jeg rekker da å komme meg ut herfra sånn at jeg er på jobb rundt halv ni i alle fall... (I så fall drar jeg hjemmefra klokka 8)

Men jeg kan rekke tidligere også, alt ettersom, ofte sikter jeg på 8-toget, altså herfra halvåtte. På den halvannen timen/to timene har jeg ammet, våknet, ammet litt til, tullet med guttungen, og slått på lyset, til han nekter å være i senga mer, vært på toalettet, dusja, spist frokost sammen med junior (Mannen steller guttungen på morgenen de dagene jeg jobber og motsatt) og akkurat den delen kan ta litt tid... Men, så går jo faktsik 30-60 minutter av tiden (når det er lenge, så er det altså halvnitoget...) FØR vi står opp da, så fra jeg står opp er det vel altså rundt en time. Vi bare bruker lang tid på å stå opp...

Gammel 08-09-09, 20:36   #15
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vanlig morgen i heimen:
Opp litt før kl 0600, mor dusjer og kler på seg selv, deretter går det slag i slag med:
-matpakker til 4
- finne fram klær til 3
- skift og stell av minsten
- hjelpe til (hvis det trengs) med klær på 2
- tømme oppvaskmaskin/sette inn i oppvaskmaskin
- Pakke sekker
and off we go.... rekker akkurat bhg kl 0730

Gammel 08-09-09, 21:16   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

De dagene jeg henter, dvs at jeg står opp før alle, så bruker jeg maks 40 minutter og da dusjer jeg, sminker meg og ordner håret og lager frokost til meg og 2 matpakker til barna. Noen ganger legger jeg frem litt klær og utstyr på veien ut. :kontrollfreak:

De dagene jeg leverer bruker vi mellom 1,5t og 2t. Da gjør jeg alt over, pluss gi barna frokost, få på dem klærne og komme oss ut av huset...

Gammel 08-09-09, 21:37   #17
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er meningen at det skal ta en time, men det blir som oftest litt mer. På den tiden gjør jeg følgende:

* Dusjer og ordner meg selv
* Finner frem klær til to barn
* Skifter en bleie
* Kler på minstemor og sørger for at fireåringen kommer i klærne
* Ordner håret til fireåringen
* Putter matbokser i sekker (laget dagen før)
* Hiver i meg en brødskive eller to
* Lager en kopp kaffe som jeg tar med meg i bilen
* På med sko og yttertøy
* Et eller annet sted innimellom dette vekker jeg mannen - han kler på og ordner seg selv
* Så setter vi oss i bilen og drar til barnehagen, der jeg setter av mann og barn før jeg suser avgårde til jobben.

Gammel 08-09-09, 21:42   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

det ser ut som jeg er skrekkelig gjennomsnittlig......svart 51-60 min.

Står opp 6.35 (og ikke et minutt før!!!!!), hiver meg i dusjen, og finner ut hva jeg skal ha på meg, litt sparkel og mascara, en stående buffet på kjøkkenet med en skål havregryn med rosiner og banan, ordner meg ferdig på badet.
Er litt bortskjemt med en samboer som står opp kl 6, han smører matpakker til de to minste, vekker og kler på minstefrøkna.
Jeg finner klær til mellomsten og vekker størstefrøknen.
Deretter går vi i bilen ca. 7.30. Ser for meg at skjemaet kan sprekke når høstmørket faller inn for fullt, men er foreløpig fornøyd med dette tidsskjemaet (liker å sove)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:45   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte 41-50 minutter.

Jeg dusjer, sminker meg, vekker og kler på gutta, pakker til bgh (mye er gjort kvelden før da).

De dagene gubben ordner med gutta, så bruker jeg sikkert 20 min - maks.

Gammel 08-09-09, 22:01   #20
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Litt over en time. Da skal jeg ordne meg selv, spise frokost, smøre lunsj, vekke to unger, kle på de og pakke ned yttertøy de skal ha med seg i barnehagen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.