|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En blogg på valgdagen
Så Mim skal stå til ansvar for hele den rød-grønne regjeringen?
![]() |
#62 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En blogg på valgdagenMen da er det da all for sent?
![]() |
#63 |
Ustabil
|
Evalueringer er vanlig i de fleste yrkesgrupper, men tradisjonelt sett har offentlig ansatte så sterkt stillingsvern, og fagforeningene en så sterk posisjon, at jeg tror i praksis mange offentlige arbeidsgivere heller lar det skure og gå enn å ta opp kampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Sviiisj!!
|
He he, nå går du fra enkeltsak til enkeltsak, skjønner jeg. Jeg er ikke særlig begeistret for verken oljesand, eller investeringer i skumle og slemme bedrifter rundt omkring. Det håper jeg de slutter med. Men jeg gjør altså ikke vurderingen min på bakgrunn av enkeltsaker. Sett mer helhetlig, har jeg større tro på en rødgrønn regjering med tanke på miljøet, enn en H/FrP regjering. Akkurat det kan vel selv ikke du bestride. Jeg tok Aftenpostens valgomat forleden, og endte opp med Venstre. Antakelig basert på enkeltsaker om miljø, så det var ingen bombe. Det valgomaten ikke tar hensyn til, er den overordnede fordelingspolitikken.
![]() |
#65 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En blogg på valgdagen@glitter: Osloskolen er jo egentlig veldig bra, i en nasjonal målestokk. Man har en del intergreringsutfordringer, men også en del av de "97% minoriteter"-skolene er skoler med veldig høy kvalitet. Det er egentlig påfallende at osloskolen scorer så bra som den gjør, spesielt på leseferdigheter, utfordringene tatt i betraktning.
![]() |
#66 |
Sviiisj!!
|
Jeg leste om det. Sånt krever i alle fall ressurser, det kan man vel være enige om.
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
Jeg klarer ikke helt å se hvor AP har noen styrke på miljøsiden, altså.
![]() |
#68 |
Sviiisj!!
|
Det er jeg enig med deg i. Men sett i forhold til H/FrP er de jo rene miljøagentene. I alle fall om de har SV om bord.
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En blogg på valgdagenOg så liker jeg Venstres "mindra skatt på arbeid og mer skatt på miljøskadelig forbruk".
![]() |
#70 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blanke ark du siktar til? Ja, ein lærer at med kompetente pedagogar som har tid og ressursar til å lytte, tilrettelegge og kreve innsats frå elevane så kan alle klare å prestere. Eg vil ha ein slik skule, eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
Hvor scorer Høyre dårlig på miljø, egentlig? (Altså, FrP ser jeg, da)
![]() |
#72 |
Ustabil
|
Lærerne har tradisjon for å være en svært fristilt yrkesgruppe, og det tror jeg er ett av problemene for denne yrkesgruppen i dag. For ja, det strebes mot fleksibilitet i yrkeslivet, men for lærerne er den fleksibiliteten vi andre streber i mot som en tvangstrøye i forhold til hva de har hatt før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Viser tenner
|
![]() Sv: En blogg på valgdagenJeg har savnet skolepolitikken i valgkampen, og synes det er synd at det er media som skal sette dagsorden på hva som skal debatteres. Valgkampen blir et sirkus hvor de mest tabloide sakene dyttes fram, og selv om vi i år har vært spart for de verste person-sakene, så har mye av tiden gått til Siv-Erna-konflikter.
![]() |
#74 |
Sviiisj!!
|
Oljeutvinning utenfor Lofoten, f.eks.? (Der skårer jo heller ikke AP særlig høyt, sant nok). Mindre avgifter, også på miljøskadelig forbruk?
![]() |
#76 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg hadde satt stor pris på å få ei grungdig og god tilbakemelding om korleis eg fungerer som lærar og kvar eg kan bli betre. Dei fleste lærarar gjennomfører slike evalueringar sjølv. Men når byråkratiet, som ikkje kjenner verken studieprogramma sine særtilhøve eller metodiske utfordringar, skal overta så blir det eit skudd i blinde. Ei reell undervisningsevaluering vil verte ekstremt dyr og ressurskrevjande om den skal kunne brukast til noko anna enn å luke ut dei som overhodet ikkje fungerer. Sist redigert av Alfa : 14-09-09 kl 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Sviiisj!!
|
Dessuten: at Venstre ikke klarer å utelukke tanken om FrP er i seg selv et argument for at de er et dårligere valg for miljøet.
![]() |
#78 |
Yes, we can!!
|
For meg også.
![]() |
#79 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: En blogg på valgdagenJeg ønsker alldeles ikke regjeringsskifte i dag.
![]() |
![]() |
#80 |
Ustabil
|
Nei, det trenger man ikke være enige om. Det har vært to programmer i denne serien så langt, og jeg har sett begge. Programmet handler om 9. klassinger som har falt av lasset rent faglig allerede tidlig på barneskolen. De sliter med basisfagene, lesing, skriving og matematikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|