Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 16:39   #61
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett

Hvordan klarer de å få fatt i de hemmlige nummerene?

Gammel 24-09-09, 16:46   #62
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett

Jeg tipper de har kjøpt tilgang til et register og kløna når de hentet ut informasjonen. Eventuelt at registereier har klønet når de gav iam.no tilgang til basen sin.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 16:47   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får ikke opp siden jeg... men sånn umiddelbart synes jeg ikke dette høres greit ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 16:51   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg opp det, sto ikke noe spes der i grunn, om meg føler jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 16:51   #65
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nettavisen har ein artikkel om saken. Og viss ein leser litt rundt i diverse kommentarer og blogger så ser ein at folk boikotter annonsørane hjå iam og. Tipper det ikkje heilt var tanken hjå Foreldre og barn

Gammel 25-09-09, 13:36   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Noen fordeler skal det være med å ikke ha telefonnummer knyttet til navn. Det var svært lite relevant info, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:40   #67
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg står ikke der inne i det hele tatt. Men synes hele opplegget virker spekulativt. Boikott av annonsørene var jo en god ide, da er det ikke lenge denne siden lever.

Gammel 25-09-09, 13:44   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lå ikke noe skummelt der om meg (jeg er jo ganske kjedelig også), men jeg liker ikke at de har laget en løsning som enkelt gir treff på det som ligger på nett om en person. Selv om all infoen ligger der tilgjengelig fra før.

Gammel 25-09-09, 13:45   #69
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis de har lagt ut hemmelig informasjon bør jo hele nettstedet stenges snarest! Det kan jo være mange grunner til at folk har hemmelig telefon og adresse, at de vil beskyttes mot folk som vil dem vondt.

Gammel 25-09-09, 13:46   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah, den er ikke skremmende nøyaktig.

:søker opp bekjente:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:48   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Informasjonen som ligger der om meg er fullstendig uproblematisk.

Kart finner man allerede på telefonkatalogen.no og andre steder og skattelistene er forlengst ute i offentligheten - og ellers ikke annet enn man uansett finner når man googler.

Gammel 25-09-09, 14:06   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min bor i Oslo viser det seg....Alt man lærer.

Forøvrig liker jeg godt å finne fødselsdato til folk.

Gammel 25-09-09, 14:12   #73
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mannen min bor i Oslo viser det seg....Alt man lærer.

Forøvrig liker jeg godt å finne fødselsdato til folk.

Det gjør visst faren min også. Det er nok fordi tlf.nr. hans er registrert på firmaet som har hovedkontor i Oslo.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 14:19   #74
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det gjør visst faren min også. Det er nok fordi tlf.nr. hans er registrert på firmaet som har hovedkontor i Oslo.

Ja, det er derfor det er slik hos gubben og altså.

Gammel 25-09-09, 14:21   #75
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke dette!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 14:31   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk mail fra juridisk avdelig hos datatilsynet nå. Det ser ut som det går mot redigering av data eller vinke-lanke til hele sjappa. De har for eksempel ikke lov til å legge ut fødselsdato og de har ansvar for å kontrollere at alle opplysninger er riktige.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 14:32   #77
Skvetten
Passiv

Standard

Puh, ingen opplysningen foruten jobb. Så da har noen gjort jobben sin tross alt.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 14:40   #78
Skvetten
Passiv

Standard

Plutte er heller ikke registrert.
Jeg er glad for at jeg slapp å ta tak i dette kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:25   #79
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte ta en liten ringerunde her nå. Fant ut at ungenes telefonnr var registrert og det skal absolutt ikke det ene være.

Gammel 27-09-09, 01:04   #80
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Alt dette er jo informasjon som ellers er tilgjengelig via diverse websider, bl.a. skattesøk, telefonkatalogen, bransjekataloger (f.eks. via dn.no) osv.

Det man nå kan si er at det er en tjeneste som gjør det enklere for folk som ikke har kjent til en del tjenester å finne informasjonen.

Det Datatilsynet kan "ta" de på er koblingen av databasene, hvilket kan være konsesjonspliktig slik jeg husker lovgivningen på området, men det er såpass mange år siden at det har kanskje skjedd en del siden da, og hvordan man skal evt. se på det når det ellers er "åpne baser" som benyttes. I tillegg kjøper de vel lister fra selskaper som sitter på det, og det kan der være kommet hemmelige telefonnummere med ettersom folk f.eks. har kundeforhold med bedrifter som har solgt listene videre, blitt kjøpt opp av andre selskaper for å få tak i kundebaser osv.

(heh... ellers kan jeg bare undre over hvor interessant man må være.... over 40 har søkt opp ligningen min hos Aftenposten alene.... så folk er nysgjerrig...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.