Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 15:51   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hehe - "jeg har vært i Peru i helgen og kjøpte garn" - jeg pleier å gå på butikken i sentrum...

Pelen vet dere, hun liker å finne de litt spesielle tingene som ikke alle andre har..

Gammel 16-02-10, 17:39   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har vært i Peru i helgen og kjøpt babyalpakkagarn. 500 g for 140 kr så jeg kjøpte 1,5 kg i tre farger. Jeg har ikke helt bestemt meg hva det blir. Hvordan kan jeg vite hvor mye det rekker til? Bør jeg sjekke hvor mange meter det er per nøsten? Det står nemlig ikke. Mannen er der fortsatt så han kan sikkert kjøpe mer om jeg vil ha mer. Jeg kjøpte i grått, hvitt og lilla og jeg har i hvert fall lyst å strikke et sjal. Jeg har jo ikke så stor glede av gensere og lignende her jeg bor, men skjerf kan være greit både inne (kald ac) og ute på vinteren. Men en genser hadde kanskje vært greit til å ha i Norge og da må jeg nok ha mer garn.

Skal jeg sjekke hvor mange meter det er på et nøste og så prøvestrikke for å se tettheten?

Prøvelapp er nødvendig ja. Hva står det på nøstene? Jeg kan sjekke om det er registrert på Ravelry.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 18:02   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hehe - "jeg har vært i Peru i helgen og kjøpte garn" - jeg pleier å gå på butikken i sentrum...

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, flertallet av oss drar nok ikke til peru og kjøper garn sånn til hverdags

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Pelen vet dere, hun liker å finne de litt spesielle tingene som ikke alle andre har..

Gjør dere ikke?!? Det trodde jeg var helt vanlig. Hovedgrunnen var kanskje at jeg og Herremannen bare har møtt Pelenmannen i 5 dager siden desember og han er nå i Peru i flere uker og når det var helligdag på mandagen så passet vi på.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Prøvelapp er nødvendig ja. Hva står det på nøstene? Jeg kan sjekke om det er registrert på Ravelry.

Det står ikke mye, men kjempeflott om du sjekker, men jeg tror vel neppe at det er der, men hvem vet.

Alpaca Soft, Peruvian Alpaca 50 grs., Hilados Inti Alpaca (som bedriften ser ut å hete).

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 18:06   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det står ikke mye, men kjempeflott om du sjekker, men jeg tror vel neppe at det er der, men hvem vet.

Alpaca Soft, Peruvian Alpaca 50 grs., Hilados Inti Alpaca (som bedriften ser ut å hete).

Jeg fant Alpaca Soft fra Inti Alpaca. Det er "Sport/5ply" vekt, altså omtrent som Drops alpakka. Noen løpemeter er ikke oppgitt, men Drops alpakka har 180 meter på 50 gram. Prøv med pinne 3 og regn med å få ca. 26 masker på 10 cm.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 20:37   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Bolen og et halvt erme til denne ble ferdig før litjtausa kom til verden. I våres kom jeg så langt som dere ser på bildet. Nå mangler jeg bare halsen og monteringen. Heldigvis vet jeg selv hvor treig jeg er, så den er str 4 år

Gammel 02-10-09, 21:26   #6
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Utrolig stilig gajamor! Hvor fant du mønsteret?

Gammel 02-10-09, 21:35   #7
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Jeg strikker en Puff Daddy, men i perlestrikk som i Puff Daddy's Baby, i mørke grå. Veldig enkelt, men blir bra.
http://www.pickles.no/puff-daddy/
http://www.pickles.no/puff-daddys-baby/

mamsen74 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 21:43   #8
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det er en helt enkel raglangenseroppskrift fra nøstebarn, med noe blått mohairgarn jeg fant på salg en gang. Veldig pusete og myk, og den blir nok veldig varm.

Gammel 02-10-09, 22:55   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk, allium!

Jeg heiv meg forøvrig rundt og begynte på et par tubesokker etter jobb i dag; Bråkebøtta trenger varme sokker til bruk når hun sover ute i barnehagen, så da må hu mor trå til. Har egentlig ikke tid til å dille med det nå, men forhåpentligvis er det fort gjort!!

Gammel 02-10-09, 23:32   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på med denne, i mørk petrol:

Gammel 03-10-09, 11:30   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster synes denne er fin, men vil gjerne ha den i blått.

Noen forslag til garn (hun var ikke fornøyd med fargeutvalget i garnet (Classic Alpaca) i oppskriften)?

17 m på 10 cm (str 5 i pinner i oppskriften, men der prøver jeg meg frem). Drops sin Alaska har riktig strikkefasthet. Karisma har en blåfarge hun liker, men andre forslag tas i mot med takk...

Gammel 03-10-09, 11:31   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

17 m på 10 cm (str 5 i pinner i oppskriften, men der prøver jeg meg frem). Drops sin Alaska har riktig strikkefasthet. Karisma har en blåfarge hun liker, men andre forslag tas i mot med takk...

Vamsegarn eller Pt3. Dale Freestyle.

allium er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:33   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster synes denne er fin, men vil gjerne ha den i blått.

Noen forslag til garn (hun var ikke fornøyd med fargeutvalget i garnet (Classic Alpaca) i oppskriften)?

Nå så jeg at det finnes to Alpaca varianter, Classic og "vanlig". Den "vanlige" har større utvalg i farger. Kanskje vi bruker en av de...

Gammel 03-10-09, 11:35   #14
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker ei vase akkurat nå. Det er ikke noe mønster på den, men det kan sikkert bli ei fin katteleke med litt jobb, tid og kjærlighet.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 11:55   #15
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker ullsokker. Det står alltid øverst på ønskelisten hos søsken fordi jeg er den eneste som kan strikke i familien.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 20:27   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå så jeg at det finnes to Alpaca varianter, Classic og "vanlig". Den "vanlige" har større utvalg i farger. Kanskje vi bruker en av de...

Husk at du må strikke med to tråder om du bruker den "vanlige" alpakkaen. Den "vanlige" er tynnere den classic.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-10-09, 23:37   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg halvveis på bolen til Elias. Mamma har heldigvis meldt seg frivillig til å sy på farger med maskesting. Var litt skuffet da jeg innså at den strikkes kun i to-tre farger... Jaja!

Jeg har også en eunny på pinnene, tangled yoke i deilig grønn felted tweed.

Gammel 04-10-09, 11:40   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Ferdig!

allium er ikke aktiv  
Gammel 18-10-09, 16:54   #19
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Eg held egentlig på med en Gråtass genser, men har desverre frozen sholuder so får ikkje strikke... Har mange uferdige prosjekt på gang som helst burde vere ferdig til jul, det får stå si prøve

Just dance
Tuttan er ikke aktiv  
Gammel 18-10-09, 16:58   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

FERDIG. ENDELIG.

Nå blir det babytøy.

Nin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.