|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?
Han er jo ikke akkurat typen som er sjenert for de store ord, så jeg syntes også at det var svært uventet at han kaller sin store kjærlighet for en "prosaisk forelskelse".
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror han mente det som står der, at det var en vanlig forelskelse. Jeg mener, forelsker er jo ikke så ulike, selv om noen velger å bruke store ord om dem. For de aller fleste vil jeg tro at en forelskelse kjennes ganske likt. Jeg oppfattet at han mente at hans forelskelse ikke var noe større eller veldig anderledes andres forelskelser.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Hvsi han er full hver dag når han henter ungene i barnehagen så er det bekymringsverdig ja. Men jeg oppfattet ikke at det var slik.
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Du da, det er ikke bare de mest graverende forholdene som er skadelig for unger. Ærlig talt.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Det var ikke det jeg sa heller. Jeg aner lite om Ari Behns forhold til alkohol og hvordan han omgåes barna sine når han drikker. Det eneste jeg sier er at utifra hva han sier i dette intervjuet, så betyr ikke det at det er skadelig for ungene hans. Ei heller at det ikke er det.
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Vel, da sier vi det samme da.
|
|
|
#7 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Jeg tror man må være rimelig sterk for å være annerledes, åpen om det og samtidig tåle så mye latterliggjøring for den man er.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sterk? Eller så oppmerksomhetssugen at det er på kanten til vanvidd??
|
|
|
#9 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Han er en snodig fyr, og han kan få si og gjøre hva han vil. Noen ganger ler jeg i skjegget mitt, andre ganger gråter jeg.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Altså, jeg tror også at han gjerne vil være Hemingway. Nå trenger verden flere Hemingwayer, og flere Churchiller, og flere Van Gogher. Den trenger ikke flere som vil være Jonny fra Stovner. Nå er kanskje ikke Ari The Real Thing, men i min bok får man mer poeng for å prøve å skille seg ut enn å for guds skyld blende inn.
|
|
|
#11 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Jeg tenkte også umiddelbart på dette med å bli fanget av forfattermyten, især machoforfattermyten ala Hemingway. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Jeg blir flau på Märthas vegne, og kongefamilien. Jeg vil tro at hans stadige utspill i pressen begynner å bli problematisk for kongefamilien. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
...we have cookies
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Vel, mannen har jo rett i en ting - han passer ikke inn i Den Norske Standarden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Jeg syns ikke hans væremåte kan sammenliknes med Sven O. i det hele tatt, og syns det er litt litt sneversynt å tenke stakkars barn. Sven O. utnyttet familien sin, det gjør ikke Ari Behn, han rammer kun seg selv. Jeg syns virkelig ingenting av det han verken gjør eller sier er av en så alvorlig grad at det skulle være synd på familien hans.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Så det er sneversynt å tenke stakkars barn ja ja.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Aris posisjon i forhold til sin familie/svigerfamilie. Uansett hvor lite rojalistisk jeg selv er kan jeg godt se hvor ubehagelig noen av de utsagnene kan bli for dem. Den svigerfamilien har jo en veldig tydelig rolle i norsk offentlighet. Og hey, hadde jeg vært kjendis og sagt det samme, hadde sikkert mine foreldre eller svigerforeldre reagert, tror jeg.
Flåseri fra min side. Jeg synes det er et underlig utspill hvis man ser bort fra markedsverdien, ja det gjør jeg. Min parallell til Sven O var mer til klovneriet, ikke til noen form for utnytting? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Kan godt hende de reagerer, hva vet jeg.
Det innlegget du siterte var rettet til Jessica, ikke deg.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Ja, jeg syns det er sneversynt hvis man syns synd på barna til Behn på grunn av måten han håndterer media på. Det vitner om et trangt og lite inkluderende menneskesyn. Sven O. snakket direkte om Mette Marit og sønnen hennes, han prøvde å tjene penger på å utlevere dem. Jeg syns det er milevis forskjell.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Det jeg har markert her oppfatter jeg som krenkende. Nå drar du det jeg sier veeeeldig langt. For de som kjenner meg så vil det du sier her være et totalt bomskudd. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
godt brukt
|
Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?Vel, nå er pappa-Behn ute med åppklaring på nett (Dagbladet). Jeg er litt fasinert over at han klarte å underholde oss en hel tirsdag i september. Surt og kaldt er det ute, ja, så det var riktig underholdene å få høre fra den kanten igjen. Jeg er forresten av de som liker bøkene hans, dvs. de to jeg har lest. |
|
|
|
![]() |
|
|