Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 10:24   #1
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Alle vaner og uvaner er jo på en måte tillært/avlært. Jeg ser ikke at det skulle være noe genetisk eller kjønnsbestemt at noen skal stå når de tisser.

Hva med anatomisk?

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:39   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hva med anatomisk?

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Ikke for å være frekk, men det virker ut fra tråden som at du virkelig har egne fordommer på dette. Når folk forteller hva mennene gjør, så insinuerer du at det er kvinnene som har påvirket dem til å gjøre det. Har du en mann hvor du får til å bestemme sånne ting over altså? Det har ikke jeg.

Det er jo faktisk du som mener at menn bør stå å tisse, og det virker ikke som at du liker tanken på at mange menn er uenig med deg. Kanskje du skal argumentere for hvorfor det er viktig at menn står, spesielt siden ved første tegn til prostatabesvær så er det vanskeligere å få tømt blæra og dessuten gir gris og søl.

Gammel 30-09-09, 10:44   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke for å være frekk, men det virker ut fra tråden som at du virkelig har egne fordommer på dette.

Det er jo faktisk du som mener at menn bør stå å tisse, og det virker ikke som at du liker tanken på at mange menn er uenig med deg. Kanskje du skal argumentere for hvorfor det er viktig at menn står, spesielt siden ved første tegn til prostatabesvær så er det vanskeligere å få tømt blæra og dessuten gir gris og søl.

Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.

Jeg mener at menn skal få gjøre som de vil - om de sitter eller står, får være opp til hver enkelt. Så lenge det er selvbestemt.

Gammel 30-09-09, 10:52   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener at menn skal få gjøre som de vil - om de sitter eller står, får være opp til hver enkelt. Så lenge det er selvbestemt.

Jeg er ikke enig altså. : peker opp: Da synes jeg du i så fall kunne vurdert forbeholdet om at det garantert ikke skaper åpenbare ulemper for andre? Det være seg masing om å vaske eller lukt.

Jeg vet både menn og gutter som hvis de hadde fått bestemme selv hadde de latt være å vaske hender etter dobesøk, tørket snørr på nærmeste tilgjengelige tekstil og sparket fotball inne. Jeg synes ikke det er en trussel mot deres maskulinitet å si at det ikke er greit.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:06   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.

Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.

Gammel 30-09-09, 11:29   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, denne må du rett og slett forklare. Hva i all verden er det som er utiltrekkende med det?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:33   #7
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det er da helt greit med gutter som sitter og tisser?
Noen står, andre sitter.

Lorentzen virker litt , tja, litt bakstreversk.
Jeg tror ikke at menn er mindre menn om de sitter og tisser?
Hva er begrunnelsen for det, i så fall?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:35   #8
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ok, denne må du rett og slett forklare. Hva i all verden er det som er utiltrekkende med det?

Jeg synes det er vanskelig å forklare det. Det virker, for meg, unaturlig. Men for all del, hvis det blir normen, så må jeg jo virkelig gå i meg selv. Presiserer: Dette er en helt personlig, subjektiv oppfatning, eller følelse - så ingen skal komme til å tro at jeg mener det er riktig eller bør gjelde for andre enn meg selv.

Gammel 30-09-09, 11:36   #9
Left
Passiv

Standard

Hva med anatomisk?

Står du og ser på da eller?

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:38   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Gammel 30-09-09, 11:39   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Ja, gjennom nøkkelhullet - hver gang. Nei, det er nok mer tanken.

Gammel 30-09-09, 11:41   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Men da kan forsåvidt spørsmålet stilles til dere som vet at mannen til enhver tid sitter og tisser - står dere og ser på?

Gammel 30-09-09, 12:10   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men da kan forsåvidt spørsmålet stilles til dere som vet at mannen til enhver tid sitter og tisser - står dere og ser på?

Spørsmålet kom vel fordi du sa det var turn off Så lenge man ikke ser på, er det vel verken det ene eller det andre. Tissing er ikke en del av mine seksuelle preferanser. Men nei; jeg ser ikke på. Men jeg spurte ham en gang i verden, når temaet ble diskutert på et eller annet nettsted, og han svarte. Jeg har ingen grunn til å tro at han skrøt på seg sittende tissing for å gjøre seg interessant eller noe...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:21   #14
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spurte en gang en kamerat av meg om han satt når han tisset.
Da svarte han: Nei, det er jo bare homofile som gjør.

Jeg tror ikke det stemmer altså.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:23   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns gutter kan få lov å stå når de tisser. De får heller lære å treffe/tørke opp etter seg. Hvordan har de forresten tenkt å følge opp denne regelen, skal de følge guttene inn på do for å se hva de gjør? Det syns jeg isåfall er veldig urimelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:30   #16
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En do er ikke tilpasset at menn skal tisse stående. Pissoar på guttedoen eller en busk ute er mye bedre. Gutten vår står når han har klær på og sitter når han er naken. Han velger selv og det er igrunn det samme for meg. Han gjør så godt han kan, men det er ikke alltid strålen kommer den veien han tror!
Doen må vaskes hele tiden uansett....mannen min sitter ikke, men tørker ihvertfall opp selv (stort sett...)

Gammel 30-09-09, 10:33   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at endel doer er sånn at man lett får tissen borti skålen om man sitter. Altså ikke hvis man er en liten gutt, men hvis man er en stor mann. Det kan jeg veldig godt skjønne at de vil unngå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:47   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg er varm tilhenger av sitte inne stå ute. Det synes jeg er helt rimelig at jeg skal være med å påvirke til. Det bunner først og fremst i det fysiologiske, men også at jeg
1) bruker doen hjemme selv også
2) vasker doen hjemme
3) ønsker å oppdra en gutt som tar hensyn til andre der det ikke går vesentlig utover ham selv

Det er da helt rimelig at de som bruker en do er med på å bestemme tissestilling for de andre som bruker den, hvis det fører til ulemper som ekstra griseri og lukt. Kommer penis borti innsiden av doen i sittende stilling skjønner jeg godt at det er ekkelt, men i så fall er det vel mulig å dytte litt på den mens man tisser?

For meg er det like selvsagt at det er morsomt å stå å tisse for mange gutter. Herlighed, de holder på en kjær og spennende kroppsdel, de kan sikte litt, tisse i kryss hvis de er to på do samtidig (skjer i barnehagen) og mye annet moro. Men ikke all moro er nødvendig, det er masse annet også jeg ikke synes han trenger å gjøre inne selv om det er morsom guttelek.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:24   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Mannen min har alltid sittet og tisset. Det er sjelden han står, kun når han er på offentlige toaletter og når han er langt ute i skauen da.

Han kan ikke skjønne hva som er så krenkende med det. Og det kan ikke jeg heller.
Dessuten er jeg av den oppfatning at menn kan sitte på do og tisse til de enten har lært å treffe do, eller har lært å vaske opp det stinkende sølet etter seg hver gang de har vært på do. Jeg er kjempelei av å måtte vaske rundt hele toalettet når vi har hatt stående tissere i hus. Og man kjenner jo lukten når man kommer inn på toaletter der menn tydeligvis ikke kan å treffe doen. Det lukter ikke friskt akkurat.

Gammel 30-09-09, 10:32   #20
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Både mannen min og begge guttene våre sitter og tisser. Mannen min begynte med det i voksen alder, jeg har vel aldri spurt ham om hvorfor. Guttene våre sitter fordi det har falt seg helt naturlig å lære de det, og jeg ser jo fordelen med å slippe alt griset.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.