|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisJEG er heller ikke George W. Bush !
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisJeg skjønner ikke argumentet "det er for tidlig." Visst har Obama mange fagre løfter, og han kommer nok sikkert til å innfri noen av dem også, men å dele ut fredsprisen på bakgrunn av ord, ikke handling? I beste fall særdeles merkelig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Nobels fredspris
|
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Nobels fredsprisFredsprisen består av to deler: heder og penger. Og her syns jeg de sløser bort pengene sine. Kanskje kan hederen føre noe godt med seg, men pengene blir jo bare smårusk for Obama. Jeg tenker som aC; tenk så mye de millionene kunne gjort i Kongo...
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Nobels fredsprisEr ikke så rart vi lurer ihvertfall. For Obama selv skjønner ikke poenget han heller. |
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisJeg rister bare på hodet. Obama fortjener ikke noe fredspris enda. Må være Jagland som ønsker seg en toppstilling til FN og smisker seg inn |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Nobels fredsprisMin tanke var at folka i nobelskomiteen gjerne ville briske seg med den kule, hippe presidenten i USA, det er lizzom litt mer å fortelle barnebarna at du har møtt Obama enn
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Nobels fredsprisMin første tanke som de fleste andre var at jeg var noe forundret.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nobels fredsprisJeg synes det er et modig og klokt valg, og liker at det går an å tenke i nye baner når det gjelder denne prisutdelingen. Jeg innrømmer at jeg ikke vet all verdens mye om de andre kandidatene, men jeg synes det er veldig at han får en utmerkelse for hva han har fått til, og det er faktisk ikke så lite som enkelte vil ha det til.
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Sv: Nobels fredsprisJeg fatter ikke helt de som sier han ikke har gjort noe ... eh, det han har fått til på veldig kort tid mpt på global nedrusting av atomvåpen er faktisk ganske utrolig. Er det ingen som bryr seg om det lenger? Jeg synes det er utrolig viktig men selvfølgelig ikke verdig en fredspris alene ...
|
|
|
#15 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Nobels fredsprisLisa sier det bra. |
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Nobels fredsprishttp://www.dagbladet.no/2009/10/11/n...rsvar/8524562/ |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Obama selv var pinlig berørt av utdelingen. På vegne av utdelerne. Da må det ringe ei Bjelle. Om ikke annet enn hos gamle professon Lundestad...
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Nobels fredsprisjeg sier bare... Gratulerer med en velgjennomført helsereform, Barack! Du er tipp topp! Fredspris til hele verden er du! |
|
|
|
#20 |
|
anglofil
|
![]() |
|