|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Epikur
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?
Neeeeida.
![]() |
#65 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Pssjt, alle nybakte har lov til å være hysteriske, overbeskyttende maniacs. Det er heeeeelt normalt.
![]() |
#66 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?For meg er det forskjell på å overbeskytte og å overtilrettelegge. Overbeskytte går på sikkerhet i alt for stor grad ("du får ikke gå alene til skolen før du er 10 pga mye traffikk på skoleveien"), mens å tilrettelegge i alt for stor grad går på bekvemmelighet for både voksen og barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Fortynnet
|
Den skoleveien vi har egner seg sant å si ikke for barn noe særlig under 10. Helt seriøst. Sønnen min går i andre klasse, og det er helt uaktuelt å slippe ham alene ut på den veien på en god stund ennå. Det er ikke overbeskyttelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?De fleste foreldre i vesten i dag overbeskytter barna sine.
![]() |
#69 |
Sliter med tastaturet
Det var tatt ut av luften som et eksempel på beskyttelse som går på sikkerhet vs bekvemmelighet. Jeg tenkte ikke at det var noen fasit eller grense, bare for å markere forskjellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kjenner du noen som overbeskytter barna sine?Jeg har ikke skrevet noe innlegg om skoleveien tror jeg, jeg svarte bare på det du skrev. Det fins dessverre skoleveier med tungtrafikk, sprenging og graving, ikke fortau, tett tett trafikk, ikke gangfelt der de må krysse for å komme til skolen. Tror ikke det er så mange som med lett hjerte sender en sjuåring alene på en sånn vei. Jeg har vært med og jobbet med dette i mange år i FAU, uten at det har skjedd så veldig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Sliter med tastaturet
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|