Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Sjette sans"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 16:52   #61
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Sjette sans"

Har ikke lest hele tråden, nettet jeg bruker nå er avsindig tregt.

Jeg har selv blitt spurt mange ganger om jeg er synsk. Mitt svar til det er alltid at jeg ganske enkelt er svært vár for andres ubevisste signaler, og at jeg fra jeg var liten har måttet basere meg mye på kroppsspråk for å lodde stemning hjemme. Jeg er nok også i utgangspunktet nokså empatisk og har lett for å sette meg i andres sted. Det hjelper mye når det gjelder å forstå andre og deres motiver.

Jeg tror at det troen gir deg er viktig, men personlig tror jeg ikke nødvendigvis på noe spesiellt, annet enn at det er nokså arrogant å tro at en vet alt som er å vite. (Hoi! Det ble litt tungt, men jeg håper det er mulig å forstå hva jeg mener.)

Jeg tenker også at det å dømme andre som tror noe annet enn meg er litt utaktisk, da blir det få som kan lære meg noe nytt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:44   #62
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så fint at du tror du selv er dum, ingenting er som selvinnsikt!

Ikke sant, synd det ikke kan kjøpes for de som ikke har!!

Gammel 20-10-09, 18:57   #63
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt noen opplevelser som har betydd og fortsatt betyr mye for meg. Men jeg er slett ikke sikker på om det var det jeg ønsker å tro eller om det var min hjernes evne til å skape en mental "trøsteklut" da jeg trengte det som mest.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 20-10-09 kl 19:48.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:01   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette pleier alltid å være morsomme tråder, dere har ikke tenkt å bli saklige? :hmfp:

Jeg tror alt har en naturlig forklaring. Alt kunne vært forutsett og regnet ut dersom vi visste alle parametre og var smarte nok. Jeg tror ikke det finnes "energibaner" (annet enn de fysiske, jeg tror f.eks. på høyspentledninger :lur: ), jeg tror ikke på tankens kraft i andres kropp.

Og, som jeg har skrevet mange ganger før, så blir jeg alltid like overrasket når jeg treffer mennesker som heller velger usannsynlige, overnaturlige forklaringer fremfor ganske åpenbare naturlige. Da er man skrudd sammen veldig annerledes enn meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:03   #65
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er en tendens til at de som mener de har evner, eller de som velger å tro på dette, er i psykisk ubalanse. Om det betyr at man er mer "åpen" for sånt når man sliter psykisk, eller at nettopp sykdommen gir vrangforestillinger, skal jeg ikke uttale meg for skråsikkert om, men jeg heller mot det siste.

Gammel 20-10-09, 19:27   #66
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er en tendens til at de som mener de har evner, eller de som velger å tro på dette, er i psykisk ubalanse. Om det betyr at man er mer "åpen" for sånt når man sliter psykisk, eller at nettopp sykdommen gir vrangforestillinger, skal jeg ikke uttale meg for skråsikkert om, men jeg heller mot det siste.

Vrangforestillinger tror jeg nok absolutt finnes der ute i en stor del av befolkningen, og ganske sikkert kan en del episoder tilskrives vrangforestillinger og hallusjonasjoner! Dog tror jeg allikevel at brorparten av de som tenderer til å tro på alternativ behandling, medium og klarsynte, eller selv hevder å ha evner er like friske som deg og meg. Om man tenker "vestlig medisin" og psykiske lidelser.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 21:33   #67
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

uff da må jeg bare få lagt meg inn med en gang

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:59   #68
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette gjelder i de fleste trosretninger og religioner da ...?
Jesus helbredet jo syke - akkurat som snåsamannen. Vil du kalle de som tror på Jesus i psykisk ubalanse?

Jeg ser nemlig ikke helt forskjellen ...

Gammel 21-10-09, 10:14   #69
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Dette gjelder i de fleste trosretninger og religioner da ...?
Jesus helbredet jo syke - akkurat som snåsamannen. Vil du kalle de som tror på Jesus i psykisk ubalanse?

Jeg ser nemlig ikke helt forskjellen ...

Nei, jeg syns ikke det gjelder religion eller grunnleggende tro/livssyn. Om en person har vokst opp i en kultur der kontakten med "gudeverdenen" er en naturlig ting, er det noe helt annet enn når enkeltpersoner plutselig får syner/visjoner eller har varme hender o.l. Jeg sier heller ikke at Snåsamannen er i psykisk ubalanse. Jeg sier at jeg heller mot å tro at dette er vrangforestillinger, men at jeg ikke er sikker.
Jeg har selv ment at jeg hadde evner i en periode jeg var cm fra tilt, og selv om jeg vet at ikke alle er like og at jeg ikke skal overføre egne greier til andre, syns jeg altså at det virker som en ting som skjer med flere.

Gammel 21-10-09, 10:47   #70
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes også de som har vokst opp i en kultur hvor varme hender, reiki, spådom osv har vært en helt naturlig greie ...
Det finnes også troende (religiøst sett) som er nærme tilt ...

Gammel 21-10-09, 10:55   #71
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Det finnes også de som har vokst opp i en kultur hvor varme hender, reiki, spådom osv har vært en helt naturlig greie ...
Det finnes også troende (religiøst sett) som er nærme tilt ...

Jeg er ikke uenig i dette. Det gikk under det jeg sa om grunnleggende tro/livssyn.

Gammel 21-10-09, 15:04   #72
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Jeg er ikke uenig i dette. Det gikk under det jeg sa om grunnleggende tro/livssyn.

Jg forsto det som at den tiltbiten bare gikk den ene veien ..., for det syns ikke jeg det gjør.

Gammel 21-10-09, 15:14   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp hørt et referat fra et fantastisk foredrag på en alternativmesse. Det var altså Roar Atle Lein (?), som rett og slett er faren til Gry Janniche Jarlums barn som svever rundt i en UFO. Han er på UFO-turer titt og ofte, og forklarer strålende at vi vanlige dødelige befinner oss på frekvens tre, mens aliens er på frekvens fem. UFO-er er overalt - hele tiden.

:I'm a believer!:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:17   #74
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har nettopp hørt et referat fra et fantastisk foredrag på en alternativmesse. Det var altså Roar Atle Lein (?), som rett og slett er faren til Gry Janniche Jarlums barn som svever rundt i en UFO. Han er på UFO-turer titt og ofte, og forklarer strålende at vi vanlige dødelige befinner oss på frekvens tre, mens aliens er på frekvens fem. UFO-er er overalt - hele tiden.

:I'm a believer!:

Dette er jo heeelt normalt for en som har vokst opp med det ... tsk-tsk!

Gammel 21-10-09, 17:30   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På 80-tallet brukte Bergen politidisktikt Anna Elisabeth Westerlund i svært mange drapssaker. Er vel unødvendig å si at hun "fant" en god del av de savnede personene. Dette var folk som politiet hadde brukt lang tid og mye ressurser på å finne, uten hell.

Var det Westerlund selv som var morderen? Var politiet i Bergen dumme? Kanskje mentalt ustabile? Hadde det vært bedre å la likene rotne på bunnen av Svartediket framfor å la de pårørende få en grav å gå til?

Jeg er ingen healer-tilhenger, og ville nok prøvd det meste annet før jeg hadde tilkalt Snåsamannen eller Westerlund (hun er jo uansett død), men jeg er såpass ydmyk at jeg tror det kan finnes ting "out there" som vi ennå ikke har klart å bevise eller dokumentere. Det er utrolig arrogant å avvise alt som ikke kan bevises vitenskaplig som humbug.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:03   #76
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

På 80-tallet brukte Bergen politidisktikt Anna Elisabeth Westerlund i svært mange drapssaker. Er vel unødvendig å si at hun "fant" en god del av de savnede personene. Dette var folk som politiet hadde brukt lang tid og mye ressurser på å finne, uten hell.

Nei, det er ikke unødvendig. Hvis dette stemmer, hvor kan jeg lese om det?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:10   #77
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Her var det i hverfall noe om henne :http://no.wikipedia.org/wiki/Anna_Elisabeth_Westerlund

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:11   #78
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant litt mer her:http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.6826026
Og her: http://skepsis.no/blog/?p=1102

Det fremstår for meg som at det ikke akkurat er opplagt at Westerlund fant noe som helst.

Gammel 21-10-09, 18:15   #79
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2936103.ece

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:18   #80
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Ja, den skepsis-artikkelen jeg linket til er vel en slags kommentar til den A-magasinet-artikkelen (link ligger der også).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.