Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

IQ på FP

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Føler du deg smartere eller dummere enn snittet på FP?
Jeg er i den indre sirkel av FP-kremen 11 7,80%
Smartere, selvsagt 19 13,48%
Jeg er selveste snittet! 69 48,94%
På en god dag beveger jeg meg opp mot snittet 26 18,44%
Jeg ligger og vaker i bunnsjiktet 4 2,84%
Hæ? 12 8,51%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 12:19   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: IQ på FP

Jeg vet at jeg ligger godt ann på tester, dog ikke mensa-matriale. Likevel kommer jeg vel ikke til mer enn snittet her inne, hvis jeg engang kommer så høyt opp her inne. Stemte snittet da. :ubeskjeden:

Gammel 31-10-09, 12:20   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett ganske smart. Kremsmart.

Gammel 31-10-09, 16:02   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drepte alle hjernecellene mine i går, og vurderer derfor å melde meg ut fra FP.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:06   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neinei, AC, det å være her inne er eneste måten du kan få dem til å vokse tilbake på.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:07   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere bråker. :ssshhhh:

Men nei, fra spøk til galskap, sånn generelt pleier jeg å være såkalt smart, her på FP, eller den aktive delen av FP, er jeg nok rundt snittet.

Gammel 31-10-09, 16:32   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå er du paranoid, rine.

Gammel 31-10-09, 16:41   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå er du paranoid, rine.

Presisering: Jeg trodde ikke Sitron lagde tråden for min skyld, så innbilsk er jeg dog ikke, men jeg blir faktisk litt småirritert over at det stadig må hintes til at folk er dumme, nek osv. Når man lager en åpen poll, ca 40 stk har stemt på et alternativ, og man så sier at en del av disse har "løyet på seg IQ", er jo det en raffinert form for drittslenging. Jeg har ingen ting i mot å slenge ut noen æreskrenkelser selv i ny og ne, men det bør jo være når man diskuterer med en person i en tråd og er provosert og kraftig uenig, ikke i en mer generell tråd, der personer har svart i "god tro."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:44   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Presisering: Jeg trodde ikke Sitron lagde tråden for min skyld, så innbilsk er jeg dog ikke, men jeg blir faktisk litt småirritert over at det stadig må hintes til at folk er dumme, nek osv. Når man lager en åpen poll, ca 40 stk har stemt på et alternativ, og man så sier at en del av disse har "løyet på seg IQ", er jo det en raffinert form for drittslenging. Jeg har ingen ting i mot å slenge ut noen æreskrenkelser selv i ny og ne, men det bør jo være når man diskuterer med en person i en tråd og er provosert og kraftig uenig, ikke i en mer generell tråd, der personer har svart i "god tro."

Svart i god tro? En offentlig poll Sitronen lager som handler om IQ og smartness i forhold til andre på forumet? Hvis man da svarer "i god tro" synes jeg man fortjener å få sin intelligens trukket i tvil.

Gammel 31-10-09, 17:28   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Her skjønner jeg faktisk ikke hvordan du tenker. Jeg kan ikke se noe hinting om at folk er dumme, jeg? Ikke at det påstås at noen har løyet på seg IQ heller. Det er jo temmelig åpenbart at noen må være under snittet, så sant ikke alle er prikk like? Det er jo hele poenget med statistikk. Så kan man heller diskutere verdien av IQ, om det er likhetstrekk mellom høy IQ og klokskap, og så videre, for det er jo ikke gitt!

Sitron peker jo tvert i mot på at forumet later til å ha en høy andel oppegående mennesker sett i forhold til andre nettsteder eller befolkningen generelt, og jeg synes ikke det er noe negativt i å påpeke det. Det er i alle fall en oppfatning jeg deler, og det er en av grunnene til at jeg synes det er interessant å lese her. Jeg synes jeg lærer en hel masse!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:34   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tråden ble faktisk ikke laget for å si at noen er dumme eller nekete. Jeg har forklart hvorfor jeg laget en slik poll. Om enkelte har problemer i forhold til dette, så foreslår jeg at de går i seg selv og tar en antinoiapille. Evt. at de holder seg langt unna, slik at de ikke fremstår som dummere enn de egentlig er.

Nei, egentlig burde jeg være beæret over denne stalkingen Rine bedriver. Hun er jo over gjennomsnittlig opptatt av hva jeg foretar meg og driver analyserende virksomhet over trådene mine. Ikke verst, min egen lille groupie.

Uffda, avslørt: Jeg stalker deg. Mulig du burde tatt en av antinoiapillene selv?
Jeg er visst en usedvanlig dårlig stalker også, som blir avslørt så fort.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Her skjønner jeg faktisk ikke hvordan du tenker. Jeg kan ikke se noe hinting om at folk er dumme, jeg? Ikke at det påstås at noen har løyet på seg IQ heller. Det er jo temmelig åpenbart at noen må være under snittet, så sant ikke alle er prikk like? Det er jo hele poenget med statistikk. Så kan man heller diskutere verdien av IQ, om det er likhetstrekk mellom høy IQ og klokskap, og så videre, for det er jo ikke gitt!

Hvis du ser på forrige innlegg av Sitron som jeg quotet, skjønner du kanskje hva jeg snakker om. (Ikke dette innlegget.) Ser du for øvrig på denne tråden som et slags statistikkverktøy?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:48   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Uffda, avslørt: Jeg stalker deg. Mulig du burde tatt en av antinoiapillene selv?
Jeg er visst en usedvanlig dårlig stalker også, som blir avslørt så fort.

Hvis du ser på forrige innlegg av Sitron som jeg quotet, skjønner du kanskje hva jeg snakker om. (Ikke dette innlegget.) Ser du for øvrig på denne tråden som et slags statistikkverktøy?

Det var det forrige innlegget jeg så på ja, og jeg skjønner altså ikke hva du snakker om. Og jeg ser da ikke på tråden som et statistikkverktøy; jeg kan da litt mer om datainnsamling enn som så. Jeg bare påpeker, som jeg også har gjort tidligere i tråden, at noen nødvendigvis må være under snittet og at det ikke er det samme som å si at de er dumme. IQ-begrepet sier i det hele tatt veldig lite, synes jeg. Jeg klarer ikke helt å se de tingene du leser ut fra tråden.

Gammel 31-10-09, 17:03   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tråden ble faktisk ikke laget for å si at noen er dumme eller nekete. Jeg har forklart hvorfor jeg laget en slik poll. Om enkelte har problemer i forhold til dette, så foreslår jeg at de går i seg selv og tar en antinoiapille. Evt. at de holder seg langt unna, slik at de ikke fremstår som dummere enn de egentlig er.

Gammel 31-10-09, 17:21   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vær så sur'a.
Dette har jo potensiale til å bli en morsom/interessant tråd.

Noen som har noen hard facts ang. sammenhengen mellom IQ og sosial IQ?
Og IQ og alle andre former for skills for den del?

Gammel 31-10-09, 17:22   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig burde jeg være beæret over denne stalkingen Rine bedriver. Hun er jo over gjennomsnittlig opptatt av hva jeg foretar meg og driver analyserende virksomhet over trådene mine. Ikke verst, min egen lille groupie.

Gammel 31-10-09, 17:42   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok selve snittet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:07   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Å, jeg har da lang fartstid jeg, jeg bare meldte meg inn litt seint.

Gammel 31-10-09, 18:56   #17
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er nok sikkert jeg som er for beskjeden og skulle stemt høyere opp.

Gammel 31-10-09, 19:36   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i den indre sirkel av FP-kremen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 19:40   #19
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Til tross for at jeg scoret 147 på en IQ-test jeg tok i fylla en gang, så stemte jeg at jeg er snittet. Jeg er jo ikke dritings hele tida.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:31   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Til tross for at jeg scoret 147 på en IQ-test jeg tok i fylla en gang, så stemte jeg at jeg er snittet. Jeg er jo ikke dritings hele tida.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.