Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 20:43   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du juleservise?

Har et kaffeservice som jeg fikk i presang en gang i tiden, og dette bruker jeg såfremt jeg husker det i juletider. For noen år siden arvet jeg et gammelt og vakkert finservice med gullkanter og det hele. Dette brukes til fint, altså jul etc. Det blir bare DEN STEMNINGEN kan dere tro

Gammel 08-11-09, 20:45   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det har jeg ikke. Ikke skal jeg ha det heller.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:39   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke noe juleservise her i huset. Jeg orker heller ikke tanken på å skulle måtte oppbevare et helt servise til bruk bare et par uker i året, og jeg har heller ikke sett noen slike serviser jeg synes er spesielt pene. Det er jo så mye styr og stæsj ellers i jula at det i mitt hode blir overload med nisser og engler på tallerkenene også. Heldigvis har jeg ingen juleservisearv i sikte.

Gammel 08-11-09, 21:22   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei. Men jeg arver et av de fine servisene til mamma og pappa etterhvert, som de kun brukte i slike anledninger som jul, og det fremstår som et juleservise for meg selv om de ikke har noe med nisser ol. å gjøre.

Gammel 08-11-09, 21:23   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Nei. Absolutt ikke.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:29   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, har ikke juleservise og kommer neppe til å anskaffe det - ikke har vi plass heller. Litt juleservice hadde derimot ikke vært av veien.

Gammel 08-11-09, 21:32   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har et julehverdagsservise som finnes frem til første søndag i advent.

Har et pen-servise som kan pyntes opp, som vi bruker til alle festlige anledninger. (Porsgrund Saturn Platina.)

Gammel 08-11-09, 21:42   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har noen kaffekopper med små tallerkener til, som svigermor kom med en gang. Jeg kan ikke huske vi har brukt det. Og så har guttene nissekopper de har fått til jul.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:53   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det blir nok ikke aktuelt. Jeg har Jasper Conrans helt hvite servise og det passer fint på en julerød duk.

Gammel 08-11-09, 21:53   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og jeg hadde nok takket pent nei om noen tilbød meg ett...

Gammel 08-11-09, 22:03   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åjoda. Vi har dette fra Firkløveren;
18 middagstallerkner+ 12 frokosttallerkner.
Og så har vi 4 boller som blir brukt til grøt - for det går endel grøt her i desember. 2 er arvet og har kjøpt to selv og da fikk jeg med to skjeer også... Disse:
Bytter ut kjøkkenserviset 1søndag i advent og bruker juleserviset hele desember.

Gammel 08-11-09, 22:39   #12
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope, vi har eget kaffe- og middagservice som vi bruker til pent.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:59   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har.
Nisseserviset fra Porsgrund , og det brukes hver dag i hele desember. Syntes det er veldig koselig.
Har middagstallerkner i tre størrelser, grøtboller og kaffeserviset. Samt den store gløggbollen.

I tillegg har jeg komplett middag og tallerken fra Villeroy og Boch, samt et helt hvitt med en tynn kant rundt fra Porsgrund, kun middagsserviset.

Gammel 09-11-09, 16:49   #14
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det har vi

Kjøpte komplett middagsservise, og kaffeservise til jul for 2 år siden.. fra -Nille.
Syntes det er kjempe fint jeg, og akkurat passe dyrt.
Til 18 stk betalte jeg vel under 3000,- og det er da med potet-boller, fat, salt/pepperbøsser, sausnebb osv osv osv.. OG kaffekanne

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 17:12   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Har ikke, men vil svært gjerne ha. Det er egentlig nesten kriminelt at jeg som er så glad i jul og førjulstiden ikke har, når jeg tenker meg om.

Gammel 09-11-09, 17:13   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg vurderer faktisk å begynne å samle på et nytt selskapsservise.

Det jeg har er hvitt med blå blomster, og selv om det er pent, så egner det seg veldig dårlig til jul. Jeg kunne tenke meg ett til, i hvitt, som ville vært penere på rød duk. Altså ikke et juleservise, men et som passer med julepynt til. :teskje:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:55   #17
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Begynte å få Porsgrund Porselens nisseservise i gave, nå har jeg masse, dype, flate, kopper, krus og boller.
Har mer enn nok til en hel bataljon, men ikke nok stoler. Kunne ha middagstallerkner om jeg skal ha mer

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:33   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kaffeservise fra Wedgewood, Masons Christmas Village som passer perfekt til Edmeserviset.

Gammel 09-11-09, 01:10   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har juleservise. Ikke middagsservise, men kaffekopper og asjetter. Jeg hadde ALDRI I VERDEN funnet på å kjøpe noe sånt, men dette er noe jeg fikk av farmor for over tjue år siden. Jeg tror det tok ti år før jeg tok det i bruk, men nå synes jeg det er hyggelig å bruke det. Det er neppe noe dyrt og fint merke, men det er ganske diskré og overhodet ikke prangende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 01:38   #20
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Absolutt ikkje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.