|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolen
Jeg syns kie har et godt poeng, og dersom læreren er SIKKER på at det er en sånn dynamikk som foregår, så kan sikkert kollektiv avstraffelse funke bra (bortsett fra det rent praktiske i siste time).
![]() |
#67 |
Prettiest mess ever seen
|
Da er vel saken avgjort?
![]() |
#69 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg har ikke sansen for kollektiv avstraffelse, for det sender ut feil signaler.
![]() |
#70 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for link! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har vel ikke konkludert noe om den igjensittingen enda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva mener du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
frakoblet
|
Enern er ni år.
Ja, egentlig. Jeg kom på at moren til enerns bestevenninde nevnte noe om dette rett før jul. Jeg ringte henne og spurte, og det viser seg at deres klasseforstander hadde gjort nøyaktig det samme. Hun hadde holdt igjen alle fordi noen få hadde forstyrret. Det var flere foreldre som hadde reagert og sendt brev til læreren med kopi til rektor. Læreren la seg flat og beklaget og har i ettertid belønnet ønsket atferd fremfor å straffe feil.
![]() |
#74 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei, jeg mente bare at vi hadde konkludert med at det ikke er lov med kollektiv straff, men det andre Safran reagerte på var jo gjensitting etter undervisningsslutt, og det fant vi vel ikke ut av? Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenDet spørs jo da om man ser på gjensittingen som straff, eller om det er en utvidelse av undervisningstiden. Slik det er beskrevet i det konkrete tilfellet, er det jo kun gjensitting. De få gangene jeg har holdt igjen noen etter undervisningsslutt pga bråk og uro, er det for å bli ferdig med det jeg skulle gjennom den timen. Ergo er det ikke en straff, men undervisning (og dermed lov). |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg synes det er helt greit å stimulere gruppen til selvjustis på denne måten. Å kalle 10 minuter forlengelse av timen avstraffelse synes jeg er søkt. Selvsagt må det taes hensyn til busser osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Sær og kresen
For skoleelever er det helt klart en straff å bli igjen så mye som ett minutt etter skoletid.
![]() |
#78 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenHvorfor kan ikke heller de som faktisk bråker sitte igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
søt
Det er som Claire sier, ytre motivasjon. Kanskje ikke det ideelle, men dessverre nødvendig. For meg var det hvertfall veldig nødvendig i en periode, elevene var veldig skoletrøtte og slappe i januar i fjor. Det var mørkt, regn og jula var ferdig = ingen ting å glede seg til.
![]() |
|
|