|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakebyen knustTakk, det føles som en god gjerning også |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakebyen knust
Signerer denne. Det er lavmål å kalle folk for tapere og tilbakestående, og hevde at jenter ikke kan stå bak.
|
|
|
#64 |
|
Retromum
|
Sv: Pepperkakebyen knustJeg er helt sjokkert over hva folk kan få seg til å gjøre. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Fjott
|
|
|
|
#66 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pepperkakebyen knustDe har tatt to stykker nå, to menn på 21 og 26 år. Hvis det er de som har gjort det, er jeg overrasket over alderen, trodde gjerningsmennene var mye yngre.
|
|
|
#69 |
|
© All rights reserved
|
Det trodde ikke jeg. Klokka 4 om natten er det (heldigvis) flere brautende drita 20-åringer i sentrum enn det er mindreårige. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pepperkakebyen knustJa, sant det. Tenkte ikke på det. Er allikevel overrasket over at så "gamle" folk kan gjøre noe sånt. Fatter det ikke.
|
|
|
#71 |
|
Peppy!
|
Oh, come on! De har knust pepperkaker! Ikke voldtatt småbarn eller bombet en skolebuss! |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Pepperkakebyen knustJepp, dette er virkelig noe å henge seg opp i, liksom. Folk har virkelig lite å ta seg til.
|
|
|
#73 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pepperkakebyen knustDe hadde nok aldri forutsett disse reaksjonene, nei.
|
|
|
#74 |
|
Sv: Pepperkakebyen knustLa oss få ha gleden ved Pepperkakebyen i år også |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Pepperkakebyen knustEgentlig så var dette en bra ting, så kanskje de flytter den inn igjen fremfor å ha den i det idiotiske teltet helt uten sjel.
|
|
|
#76 |
|
Peppy!
|
Nei, absolutt ikke. Jeg synes det er fantastisk bra at man samler styrkene for å bygge den opp igjen. Det skaper fellesskap og glede det også, og er en positiv ting som kommer ut av dette. Men denne "wanted dead or alive"-holdningen som kommer frem hos folk på grunn av hærverket synes jeg er unødvendig. Å fange skurker er vel og bra, men når man har åstedsgranskere på stedet, politiet uttaler seg om skurkenes sosiale status (tapere, var det ikke det han kalte dem?) og det utloves dusører - vel, det står kanskje ikke helt i stil til forbrytelsens art, eller? |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sv: Pepperkakebyen knustDer er vi helt enig |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Kidding, right?
|
Mnja, der er jeg litt uenig. Det er en liten sak, ja, i den store sammenheng. Men det er viktig for folks rettfølelse at også de små sakene blir prioritert (av og til), nettopp for å unngå lynsjing og selvtekt. Føler folk at deres personlige (ja, folk er ofte egoister, det er ikke til å legge skjul på) tap blir bagatellisert og oversett mister man troen på rettsapparatet og det kan få ille konsekvenser. Generelt i befolkningen i dag er vel oppfatningen at forbryteres rettigheter går foran bedre enn offerets/pårørendes (jfr. Stine Sofies Stiftelse o.l.) og derfor synes jeg det er viktig å også ta pepperkakestøv på alvor.
|
|
|
|
#80 |
|
Peppy!
|
Sv: Pepperkakebyen knustJa, du har helt rett i det, Miss Norway. Og jeg mener ikke at man ikke skal etterforske den slags forbrytelser. Jeg synes også det er alvorlig det som har skjedd. Det jeg mente var heller at det ser ut til å ha skapt en lynsjestemning som blir litt weird. Politiet står frem med at de har dna-bevis, for eksempel. Det gir jo inntrykk av at vi har med hard core crime å gjøre. Det blir ren semantikk altså, for jeg mener ikke at politiet ikke skal lete etter dna-bevis. Men mer dekningen etterforskningen får, og dette med dusør (som vel stort sett utloves ved kidnappingssaker og dets like?) etc gir meg følelsen av hysteri. Jeg ser for meg at det står to 17-åringer bak, som ligger vettskremt under dynen nå og vet at de kommer til å måtte flytte fra byen om de blir tatt. Rampestrek gone really bad, liksom. |
|
|
|
![]() |
|
|