|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Borte
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserEtter en kjapp googling kan jeg si at hele landet var en overdrivelse. Men den finnes i Vestfold, Østfold, Buskerud og Vest Agder.
![]() |
#63 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokser
Tja. Jeg kjøpte et sett med tre små bokser på Nille for en tid tilbake, til å legge frukt etc., som lillemor har med seg i barnehagen. De ser helt greie ut så langt.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har også bokser fra Nille altså, men jeg forventer ikke at de skal vare særlig lenge. Så lenge man vet at man får det man betaler for er det greit, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
frakoblet
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserSå konklusjonen blir at jeg må tippe over boksens innhold i en egnet plastboks for at barna mine ikke skal skrumpe inn og dø? Klarer jeg å gjøre det uten å mose innholdet?
![]() |
#67 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserNei. Ender nok opp med at du må sitte å spise resten med gaffel, for du har ikke samvittighet til å verken kaste resten eller servere slikt sammenklumpet klin som du laget.
![]() |
#68 |
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserdenne tråden har nesten fått meg til å kjøpe hermetikk leverpostein igjen.. med gode minner til kampen om prikkene når vi var liten... av og endte det opp med at mamma måtte gi hver av oss en prikk hver.. vi var 3 søsker.. 3 prikker på toppen av leverpostein.. men NÅ kan jeg ta alle prikke selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg har hørt at det ikke er sunt å oppbevare hermetikk i boksen etter den var åpnet, men trodde det bare gjaldt hele hermetikkbokser som man "skjærer" av lokket på, ikke sånne med "dra-av"-lokk. Grunnen til det er at hermetikkboksen er dekket med et eller annet inni som blir brutt når boksen åpnes og selve metallet kommer i kontakt med maten. Og det er visstnok ikke bra. Derfor ble jeg formanet av min mor om å ikke kjøpe hermetikk som har blitt bulket heller.
![]() |
#70 |
Plæstic pusher
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme tenkte jeg, men det var overraskende lett. Kniv rundt kanten og dytt, *vips* så var den over.
![]() |
#73 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Sandefjord
![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserdjeezus!!
![]() |
#74 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg har også hørtat det er "farlig" å oppbevare maten i hermetikkboksen etterden er åpen. Fra min mor, og også min mann. Jeg spurte han nå igjen, og fikk et laaaaangt foredrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg også hørt. Men ikke på et TWparty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg er oppvokst på leverpostei boks..(fantes den gule boksen i brun variant da jeg var liten mon tro? - grov type?...) - Den står opp-ned på et tefat og det er da blitt folk av meg altså...Frisk er jeg også! (konstant jernmangel men)
![]() |
#77 |
frakoblet
|
Aha! Så det går an å bruke disse lokkene! Dumme Tupperdame.
![]() |
#78 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg kjøper stort sett ovnsbakt leverpostei til meg selv. De selges jo i plastikkbokser med lokk på. Ungene derimot, liker kun den gule runde boksen med leverpostei. Den pleier jeg å legge opp ned på et tefat, og siden en sånn boks varer i maks to dager her i huset så tror jeg at det skal gå bra.
![]() |
#79 |
Ikke fra NM
Hvor: arendal
![]() ![]() ![]() |
Hva er en bolleskarpe?
![]() |
|
|