Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av leverpostei i bokser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 08:55   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokser

Etter en kjapp googling kan jeg si at hele landet var en overdrivelse. Men den finnes i Vestfold, Østfold, Buskerud og Vest Agder.

Tidenes avsporing, og slett ikke interessant siden det er en skikkelig kjip butikk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 08:58   #62
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Tidenes avsporing, og slett ikke interessant siden det er en skikkelig kjip butikk.

sant så sant

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 09:00   #63
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har aldri hørt om Dag her heller. Men plasten på Nille og Europris _er_ kjip altså.

Tja. Jeg kjøpte et sett med tre små bokser på Nille for en tid tilbake, til å legge frukt etc., som lillemor har med seg i barnehagen. De ser helt greie ut så langt. Det kostet ti kroner for de tre boksene.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 09:02   #64
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Tja. Jeg kjøpte et sett med tre små bokser på Nille for en tid tilbake, til å legge frukt etc., som lillemor har med seg i barnehagen. De ser helt greie ut så langt. Det kostet ti kroner for de tre boksene.

Jeg har også bokser fra Nille altså, men jeg forventer ikke at de skal vare særlig lenge. Så lenge man vet at man får det man betaler for er det greit, syns jeg.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:35   #65
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så konklusjonen blir at jeg må tippe over boksens innhold i en egnet plastboks for at barna mine ikke skal skrumpe inn og dø? Klarer jeg å gjøre det uten å mose innholdet?

Gammel 15-01-07, 18:40   #66
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neppe.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:50   #67
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei. Ender nok opp med at du må sitte å spise resten med gaffel, for du har ikke samvittighet til å verken kaste resten eller servere slikt sammenklumpet klin som du laget.

Gammel 16-01-07, 17:54   #68
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

denne tråden har nesten fått meg til å kjøpe hermetikk leverpostein igjen.. med gode minner til kampen om prikkene når vi var liten... av og endte det opp med at mamma måtte gi hver av oss en prikk hver.. vi var 3 søsker.. 3 prikker på toppen av leverpostein.. men NÅ kan jeg ta alle prikke selv

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 18:11   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at det ikke er sunt å oppbevare hermetikk i boksen etter den var åpnet, men trodde det bare gjaldt hele hermetikkbokser som man "skjærer" av lokket på, ikke sånne med "dra-av"-lokk. Grunnen til det er at hermetikkboksen er dekket med et eller annet inni som blir brutt når boksen åpnes og selve metallet kommer i kontakt med maten. Og det er visstnok ikke bra. Derfor ble jeg formanet av min mor om å ikke kjøpe hermetikk som har blitt bulket heller.

Jeg har alltid tenkt at de boksene som har sånn lokk som leverposteien ikke er bygd på samme måte.

Plast er plast sier jeg, selv om min tupperware-oppdratte mann omtrent besvimer av sjokk når jeg sier det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 18:13   #70
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

denne tråden har nesten fått meg til å kjøpe hermetikk leverpostein igjen.. med gode minner til kampen om prikkene når vi var liten... av og endte det opp med at mamma måtte gi hver av oss en prikk hver.. vi var 3 søsker.. 3 prikker på toppen av leverpostein.. men NÅ kan jeg ta alle prikke selv

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 18:18   #71
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Fnis.

Jeg fortsetter som før. Spiser hermetikk leverpostei, har den åpen opptil 2-3 dager og lever )))) f a r l i g (((((

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 08:19   #72
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så konklusjonen blir at jeg må tippe over boksens innhold i en egnet plastboks for at barna mine ikke skal skrumpe inn og dø? Klarer jeg å gjøre det uten å mose innholdet?

Det samme tenkte jeg, men det var overraskende lett. Kniv rundt kanten og dytt, *vips* så var den over.

Gammel 21-01-07, 12:49   #73
Trillian
Nybegynner

Trillian sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Sandefjord
Trillian har et hav av muligheter foran seg
Standard

djeezus!!

her har levd livsfarlig siden jeg var liten vi da... jaggu rart vi ikke er syke ennå...

her bruker vi plastlokk rett på boksen....

Gammel 21-01-07, 13:07   #74
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også hørtat det er "farlig" å oppbevare maten i hermetikkboksen etterden er åpen. Fra min mor, og også min mann. Jeg spurte han nå igjen, og fikk et laaaaangt foredrag.

Kortversonen: Det er ikke bra fordi oksygen slipper til og gjør innsiden på boksen svart og maten kan bli ødelagt, det kan utvikle ulike bakterier som i ekstremt sjeldne tilfeller kan lede til f.eks botulisme og salmonella. (Skikkelig klønete forklart, sorry. )

Han sier det kan løses lett ved å sette et sånnt plastlokk på som forsegler boksen og hindrer oksykentilførsel, men det beste er å ha det oppi noe annet. Han er kokk og har lært det i forbindelse med health and safety.

PS. Vi har sånne plastlokk på makrell i tomat, leverpostei på boks spiser vi ikke.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:09   #75
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Spiser ikke sånn leverpostei, og makrell i tomat-boksen blir spist til det måltidet den blir åpnet til. Maiskorn og annen hermetikk som ikke spises med en gang har jeg over i en "plæstikkboks".
Metallet i boksen skal visstnok reagere når oksygenet kommer snikende ...

Dette har jeg også hørt. Men ikke på et TWparty.

Jeg har forøvrig en bolleskarpe fra TW. Den er glimrende.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:49   #76
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppvokst på leverpostei boks..(fantes den gule boksen i brun variant da jeg var liten mon tro? - grov type?...) - Den står opp-ned på et tefat og det er da blitt folk av meg altså...Frisk er jeg også! (konstant jernmangel men)

Vi bruker ovnsbakt leverpostei vi...slipper problemet!

Tupperware har så mange tulleting atte!

Gammel 21-01-07, 22:25   #77
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg har også hørtat det er "farlig" å oppbevare maten i hermetikkboksen etterden er åpen. Fra min mor, og også min mann. Jeg spurte han nå igjen, og fikk et laaaaangt foredrag.

Kortversonen: Det er ikke bra fordi oksygen slipper til og gjør innsiden på boksen svart og maten kan bli ødelagt, det kan utvikle ulike bakterier som i ekstremt sjeldne tilfeller kan lede til f.eks botulisme og salmonella. (Skikkelig klønete forklart, sorry. )

Han sier det kan løses lett ved å sette et sånnt plastlokk på som forsegler boksen og hindrer oksykentilførsel, men det beste er å ha det oppi noe annet. Han er kokk og har lært det i forbindelse med health and safety.

PS. Vi har sånne plastlokk på makrell i tomat, leverpostei på boks spiser vi ikke.

Aha! Så det går an å bruke disse lokkene! Dumme Tupperdame.

Nåja. Jeg lot meg ikke lure til å kjøpe noen ekstra bokser.

Gammel 21-01-07, 22:53   #78
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper stort sett ovnsbakt leverpostei til meg selv. De selges jo i plastikkbokser med lokk på. Ungene derimot, liker kun den gule runde boksen med leverpostei. Den pleier jeg å legge opp ned på et tefat, og siden en sånn boks varer i maks to dager her i huset så tror jeg at det skal gå bra.

Gammel 21-01-07, 23:29   #79
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette har jeg også hørt. Men ikke på et TWparty.

Jeg har forøvrig en bolleskarpe fra TW. Den er glimrende.

Hva er en bolleskarpe?

Er ellers veldig imponert over at en traad om noe saa trivielt som leverpostei kan vare utover 4. side, og nestet frustrert over at jeg ikke klarer aa laa vaere aa bli med helt hit.

Gammel 22-01-07, 17:40   #80
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Det er sikkert bolleskrape hun mener.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.