Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye vasker du før jul?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 20:52   #61
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye vasker du før jul?

Vaskehjelpen her i huset er skikkelig underbetalt så hun gidder ikke å vaske noe ekstra til jul.
Men det blir vel tørket støv, kanskje......
Kan liksom ikke kalle det helgevask det som blir tatt ved juletider, for helgevasken er ikke hver helg for å si det pent. :sjuske:

Gammel 24-11-09, 21:31   #62
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha vaskehjelp på heldagsoppdrag nå før jul!!! Vi vasker fint lite ellers, så jeg tror det blir helt fantastisk. Både barn og voksne gleder seg!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:32   #63
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vanlig husvask, ingen rundvask.

Gammel 24-11-09, 21:35   #64
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Vasker aldri lister, tak eller vegger her altså. Vi får vaskehjelpen til å ta skikkelig nøye 19 desember og da kommer det sikkert på rundt 800-1000 kr. Vi reiser bort 23 des. så da må vi holde der strøkent fram til det, så er det herlig når vi kommer hjem.
Skulle jeg gjort det selv hadde jeg nok tørket støv, pusset vinduer, vasket nøye bad og kjøkken, pluss støvsugd og vasket alle gulvene.

Gammel 24-11-09, 21:38   #65
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis tar jeg en liten ryddesjau/vaskesjau på kjøkkenet før jul. Ikke noe alvorlige greier, men litt inni skap etc.
Rydder og kaster ting som burde vært kastet for lenge siden.

Ellers er det ganske ryddig og rent her til vanlig.
Jeg har aldri vasket tak og vegger til jul.

I år blir det mindre enn normalt, bare vanlig helgevask siden jeg falt i trappa i forrige uke og bruistet et par ribbein.

Gammel 24-11-09, 21:39   #66
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasker ikke så mye mer enn en vanlig helgevask + at jeg vasker vinduene da. Vasker ikke ned verken det ene eller andre, det gjør jeg heller til våren.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:41   #67
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vanlig "fredagsvask" bare. før brukte jeg å vaske kjøkkeninnredningen inn- og utvendig, men det var før.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:55   #68
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vaskehjelpen vasker som vanlig, dessuten pleier LøveMannen å vaske vinduene. Ellers vasker vi ikke no ekstra. Jeg har derimot planer om å få ryddet før jul.....

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:03   #69
Left
Passiv

Standard

Jeg gjør følgende:
Vask fra gulv til tak i alle rom, pluss at alle møblene taes et skikkelig tak med skinnrens, møbelpolish og hva har du
Badet og kjøkken taes grundig inni og utenpå skap
Kort sagt, vask rund baut.

Ja, særlig!

Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:07   #70
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Her vaskes vinduene to ganger i året. Jul og 17. mai. Når vinduene er vasket føler jeg meg så flink og syne sat alt ser så flott ut så da vasker jeg ikke mer. Mannen vasker huset som han gjør hver helg. Ingen ekstra dikedarier selv om det er jul.

Så om ikke vaskeånden intar meg vasker jeg vinduer og bare det.

Kan denne mannen klones??

Gammel 24-11-09, 23:08   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann vasker også huset hver helg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:09   #72
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor finner dere dem???

Gammel 24-11-09, 23:12   #73
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men er det så uvanlig på FP da? Hvem skulle tro det ...
Jeg må si det slår meg hvor mange "damer" som ser ut til å være ansvarlig for vask og bakst til jul, kanskje FP er mer representativ for snittet en det vi tror alikevel

Gammel 24-11-09, 23:13   #74
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg gjør følgende:
Vask fra gulv til tak i alle rom, pluss at alle møblene taes et skikkelig tak med skinnrens, møbelpolish og hva har du
Badet og kjøkken taes grundig inni og utenpå skap
Kort sagt, vask rund baut.

Ja, særlig!

Pokker og. Jeg trodde endelig jeg hadde en sjelefrende.

Gammel 25-11-09, 13:33   #75
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig det blir vasket bak badekaret.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:35   #76
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

I år trenger jeg ikke vakse til jul, siden jeg overtar nytthus på fredag.

Jeg bruker ikke å vakse spesielt mye heller jeg as.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:39   #77
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I år flytter vi rett før jul, men uansett pleer vi aldri vaske noe ekstra mye til jul. Her i huset gjør vi rent når vi har lyst. Og det er ikke alltid på jevnlig basis.

Gammel 25-11-09, 13:49   #78
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ganske stor rundvask. Spesielt kjøkkenet.
Vi vasker ikke sååå mye ellers, så liker å ta noen større tak da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 14:46   #79
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Håper vaskedama er hos oss til ganske nære jul. Hun er polsk, så det spørs når hun reiser hjem på ferie.

Utover det så må det vel vaskes vinduer.

Utover det er planen å rydde opp i rotet vårt (vi har rotehyller, rotebod, roteskrivebord og roteskuffer osv) Dette ikke primært pga jula, men pga at vi skal legge huset ut for salg i januar, og da bør dette være strøkent.

Skal selge unna diverse prylar før jul. Litt sånn overflødige ting som vi ikke skal ta med oss videre.

Gammel 25-11-09, 14:47   #80
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Komfyr og kjøleskap får seg nok også en runde, sånn at det er OK at gjester hjelper til med maten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.