|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Jeg har lest alt for lite, men syns Harry Hole bøkeene er veldig bra!
![]() |
#62 |
Borte
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Det syns jeg er et umulig spørsmål etter å ha lest bøker i - OMG - 25 år. :gamlis:
![]() |
#63 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Det er vanskelig å plukke ut en.
![]() |
#64 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?
Olena - mamma fineste skolegutten (2007) Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015 Sist redigert av olena : 01-12-09 kl 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Jeg har lest mye, både privat og i jobbsammenheng, og mange bøker har grepet meg opp i gjennom årene. Noen av dem har vært dype, seriøse og "riktige", andre enklere og lettleste. Min absolutte favorittbok er vel egentlig av den sistnevnte typen, lettlest og grei - og litt klissete. Men så nydelig! Persongalleriet er helt fantastisk og jeg er bare så glad i hovedpersonene. Jeg leste boka for første gang for 17 år siden, og leser den minst en gang i året, har tre eksemplarer selv og det ene er helt utlest
![]() |
#66 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Telemark
![]() |
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Går for 2 klassikere; |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Oi, det kan jeg ikke svare på. Det varierer veldig etter humør.
Den gjorde veldig inntrykk på meg og. Ellers elsker jeg Les Miserables ( musicalen også, men boka er fantastisk) Alt av Dickens, Ringenes Herre, Harry Potter. Drageløperen er en av de fineste bøkene jeg har lest på lenge....the list goes on.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Jeg drar frem denne tråden igjen i håp om flere boktips. Jeg er desperat! Leser for tiden Ringenes Herre for andre gang, men den kan jeg lese sånn mellom.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Det går ikke an å velge en eneste bok som den beste, for jeg har lest mange bra bøker, og de kan være bra på forskjellig måte. |
![]() |
![]() |
#70 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Vanskelig å velge den beste, men jeg leste Papillon som 15-åring og det er fortsatt en av de beste bøkene jeg har lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?* Stieg Larsson sine bøker om Salander
![]() |
#72 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Nytter ikke a bare velge en bok. Jeg er veldig glad i fantasy og wheel of time serien av Robert Jordan var bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Si det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
oppbevares tørt
Aha, den har mamma i bokhylla. Har tenkt på å lese den flere ganger men har aldri blitt noe av det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
både her og der
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Fuglane av Vesaas og Halvbroren av L.S.Christensen, for å nevne noen bøker jeg liker veldig godt. Vanskelig å si navnet på bare én bok.
![]() |
#77 |
Sperret
|
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Vanskelig å svare på, men jeg kan anbefale (blant mange andre) A farewell to arms av Hemingway, Kafka på stranden av Murakami og Tilværelsens uutholdelige letthet av Kundera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Shake it out!
|
Signerer denne. Jeg var enda litt yngre da jeg leste den, og den gjorde uslettelig inntrykk. 1984 står også høyt oppe på lista over bøker som jeg virkelig husker enda. Og som jeg leser flere ganger. Salme ved reisens slutt er enda en.
![]() |
#79 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?Dette var et utrolig vanskelig spørsmål. Den første boken som dukket opp i minnet mitt var Veronica vil dø av Paulo Coelho. Jeg vet ikke om boken hadde vært så utrolig gripende om jeg hadde lest den i dag. Men den gangen jeg leste den vekket den en enorm livsgnist i meg. Det er nok en bok som er god å lese hvis man føler seg litt "ute og nede". Du får virkelig lyst til å leve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
Is- slottet hadde vi i pensum på ungdomskolen, og jeg tenker fremdeles tilbake på boken som en gåte. Ja, kva e det eigentleg med ho Unn? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|