|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Helt konge
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jepp, Juste er riktig så god til å lage mat. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, han er flinkere enn meg til det meste. Jeg kan lage mer kreativ mat og mat til spesielle anledninger, men mulig det bare er noe jeg liker å tro. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Kan mannen lage mat?Selvfølgelig kan han lage vanlig hverdagsmat. Han er ingen stor kokk, han er ikke interessert i matlaging. Men enhver idiot som kan følge ei bruksanvisning greier vel også å røre sammen middag? Jeg er også på det nivået nemlig, men mat blir det da med meg hjemme også.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kan mannen lage mat?Alle KAN vel lage ett eller annet til middag om de må. Jeg mener, så lenge de har armer og kan lese en enkel oppskrift ... Noe annet mener jeg er å gjøre seg mer hjelpeløs enn man er. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, selvsagt. Jeg synes det er merkelig at noen (forutsatt at man fysisk er i stand til det) ikke kan lage i det minste enkle hverdagsretter. Kan man skru på plater og ovn og i tillegg lese, skulle det være umulig å ikke få til ett eller annet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan mannen lage mat?Tja, det kommer an på hvem du spør. Han ville nok svart at; jada - han kan lage mat han. Jeg syns derimot ikke at reker i lake, ting det står Toro på og ihjelkokt pasta er menneskemat, så jeg liker best å lage maten selv. Det er selvfølgelig litt lite fleksibelt innimellom, men dette er det eneste feltet jeg er kontrollfreak på. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan mannen lage mat?
Da forklarer du ham følgende i en pedagogisk tone: "Vennen min, pasta skal koke i 7 minutter, se det står på pakken her. Her er en klokke."
|
|
|
#9 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Eh, ja. Han er mer interessert i matlaging enn det jeg er, og lager de fleste middagsmåltidene her i huset.
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jada, det kan han. Og det kan jeg også.
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Kan mannen lage mat?Jepp, riktig flink er han også.
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan mannen lage mat?Egentlig ikke, nei.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Samme her. Han hadde nok greid mer dersom jeg slapp ham til på kjøkkenet.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der har du min. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: Kan mannen lage mat?Han lager 95 % av maten! Han er både utrolig dyktig OG kreativ på matfronten. Jeg er superheldig!
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan og før var han knallflink, men det har tapt seg etter som han har blitt syk |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Kan mannen lage mat?Selvsagt! Han er kjempeflink også! I forrigårs laget han lutefisk med alt godt tilbehør, tilberedt på ekte nordnorsk vis... Kjæresten min
|
|
|
#19 |
|
Fjott
|
Sv: Kan mannen lage mat?Nå har ikke jeg en mann, men tanken på et voksent menneske som ikke kan slenge sammen en enkel middag i vårt tilrettelagte samfunn er i mine øyne merkelig. Det behøver ikke være gourmet, men en enkel middag må min fremtidige mann kunne slenge sammen.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jepp! I starten var det nok litt vanskelig fordi det er mange ting jeg ikke tåler og en derfor må tenke litt annerledes, men nå er det ingen sak og han lager veldig god mat. Jeg er nok mer glad i og interessert i matlaging generelt, så jeg gjør det oftest, men så tar han til gjengjeld oppvasken oftest, og det er jeg ikke glad i. |
|
|
|
![]() |
|
|