|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Ikke noe godteri hos oss, men klassen har hatt julelunsj hvert år siden de begynte. Vi får ei liste hjem der det står hva hver enkelt skal ha med (brød/rundstykker, pålegg, drikke). En eller to elever får da i oppdrag å ta med kake eller kjeks, som de får etter at de har spist vanlig mat. Synes det er et flott opplegg.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?En flaske brus og frukt. Vesla valgte å ta med varm kakao i stedet for brus. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Her har det ikke vært snakk om noe godteri, de spiste grøt og fikk saft i går |
|
|
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Enerns klasse har fått lapp om at de kan ha med en brus og godteri for tretti kroner. Toern ble kjempesur, for de har fått beskjed om å ha med en frukt til felles fruktfat.
|
|
|
#5 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?På skolen min sier rektor godteri for max 20 kr + drikke. I tillegg har vi hatt en pepperkakedag og en grøtdag i klassen. De fleste tok grøten på avslutningsdagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Potetgull og/eller kjeks til felles fat. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?De får ha med seg godteri eller kaker til verdi av 20 kr og en 1/2 liter brus. Jeg synes det er helt greit, og det syntes jeg da jeg selv gikk på skolen også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?20 kroner her også. Mulig vi jukser litt på beløpet hvis han velger noe glutenfritt, det er jo ikke akkurat billig.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Vi hadde avslutning for klassen på onsdagskvelden og da ble vi foreldre enige om at barna kunne ha med en brus hver og litt godteri og noen julekaker som skulle legges på fat og deles med alle.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Har aldri opplevd annet enn at de skal ha med godteri |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Her hadde barna med niste og julekjeks, og så kjøpte skulen inn brus til alle. Dessuten kom læraren med kvar sin slikkepinn til barna. Synest det er nok eg, og storesøster var strålande fornøyd. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?I første og andre klasse fikk de servert fruktsalat og saft av læreren, men enkelte av foreldrene var helt i sjokk
|
|
|
#13 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Godteri for ca 20 kroner samt drikke. Nå drikker ikke Storesøster brus, så for henne ble det litt eplejuice og vann ved siden av. Ikke spiste hun opp alt godteriet heller.
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Ungene fikk ha med godteri for maks 20 kroner pluss en halv liter brus. De fikk grøt på skolen.
|
|
|
#15 |
|
Steiketakkehatar
![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Jeg har ikke tenkt på at de kan ha med seg godteri på skolen en gang jeg.
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Styres av lærer, dvs ulikt mellom klassene. 3. klassingen kan ha med en halvliter brus og godis for 15 kr. 1. klassingen kan ha med en halvliter brus og kaker til et felles bord.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Her er det pålegg til felles lunsjbord og 1-2 julekaker. Ikke brus eller saft. Dvs jeg regner med det er brus og godis for tredjeklassingen, men det har vi ikke fått beskjed om ennå.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Her er det godteri til 20 kr og en brus. Det er det samme til sommeren. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?Niste og julekjeks i år og, men dei får saft på skulen i staden for brus i år. 6. og 7. klasse skal visst ha lesson study siste dagen, kan ikkje påstå at dei var særlig fornøyd med det.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Siste skoledag før jul - godteri?I år får andreklassingene lov å ha med seg noen julekaker i matboksen, står det på "vekeplanen". Kun ungdomstrinnet på skolen får lov til å ha med seg godteri og brus. Hun får et par kanelboller og noen pepperkaker med seg i morgen. Og en flaske med saft.
|
![]() |
|
|