|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
|
|
|
#2 |
|
Quiet, please
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter nesten aldri, tror kanskje vi aldri har gjort det, faktisk. I år må vi bytte gaven fra søsteren min til storesøster, et par skistøvler som var en størrelse for små, men det blir jo ikke bytting på samme måte. Det kan hende vi bytter en CD vi fikk av en gammel tante, CD-en til Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga, for den vil aldri bli spilt. Kjenner jeg oss rett blir den liggende med plasten på og støve ned.
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter størrelser, dersom plaggene ikke passer og bøker hvis jeg har lest dem eller har dem fra før. I år må jeg dessuten bytte noe flott superundertøy jeg har fått fordi det er i ull og jeg tåler ikke det rett mot huden. Giveren trodde det var en annen type jeg hadde fått, så det er med givers "velsignelse". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Det virker som om mange ikke liker å bytte gaver - synes dere det er like ille andre veien også? Altså at noen bytter noe dere har kjøpt? Eller sørger dere for byttekort for å være sikker på at gaven kommer til nytte på den ene eller den andre måten?
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg synes det er supert om gaver jeg kjøper og bommer på, blir byttet. Tanken bak gaven er jo at jeg håper at jeg kjøper noe som den som mottar trenger eller har ønsket seg, og om det blir sånn i runde 2 i stedet for med en gang så er jeg happy.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Det spørs jo hvorfor det byttes. Jeg liker ikke byttere som bytter bare fordi de vil ha alt annet istedet. Men byttekort er alltid med, i tilfelle de har noe fra før eller jeg bommer totalt.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jo, men bomming er en ting. Men disse som bytter bare fordi "atte den var jo egentlig fin, men jeg har sett noe finere, så jeg vil heller ha det". Kjenner dere ikke til sånne? Med SÅ vanvittig mye bytting som er etter jul, så er det nødt til å være mange slike. Med mindre er jo halvparten av gavekjøperne tullinger som aldri får noe rett. Eller kanskje de bare er menn.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Det er mange fine ting som over hodet ikke passer hjemme hos meg eller på meg... Jeg bytter aldri noe jeg faktisk liker og kan tenke meg å bruke. Men noe jeg i og for seg synes er fint, men som er av en sånn art at jeg vet det ikke blir brukt kunne jeg tenke meg å bytte. Jeg bytter ikke et plagg jeg liker fordi jeg vet de har noe jeg har litt mer lyst på i samme butikk. Uten at jeg er sikker på hvor grensene går for hva som er akseptabel byttegrunn i så måte. Jeg burde egentlig bli flinkere til å bytte gaver, det er heller slik at det blir liggende og slenge i skap hos meg.
|
|
|
#9 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner ei sånn. Jeg må innrømme at det er en av mange ting som gjør at jeg stadig mister litt respekt for henne. Hun beholder absolutt ingen gaver hun får, og får nærmest panikk om hun får noe hun ikke kan bytte. Jeg synes det er helt sprøtt, og jeg gidder i alle fall ikke legge sjela mi i å finne på gave til henne... Hun bytter alt fra ting kjøpt av ungene hennes, til smykker fra mannen, stæsj til huset som hun har ønsket seg men sett for seg annerledes osv. Sist redigert av Snippa : 26-12-09 kl 00:23. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter sjelden, men bytter hvis dobbelt eller feil str. I fjor byttet jeg et kjede fra mannen som absolutt ikke var meg. Men det satt langt inne, sjelden jeg gjør sånn. Selv har jeg overhodet ingen problemer med at folk bytter gaver de har fått av meg, heller det enn at det skal ligge å støve ned. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Om det betyr at gaven ikke blir brukt, så syntes jeg de skal få bytte den selv på det grunnlaget. Noen er særere enn andre, og det viktigste er jo at mottageren er fornøyd og at gaven ikke bare blir liggende, syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Jeg ble helt satt ut av å lese dette. Det er så frekt og ufint at jeg finner ikke ord.
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Amelie; jeg er ikke spesielt tøff av meg, men akkurat den slektningen du snakker om, hadde jeg faktisk ikke kjøpt gave til mer. Makan! Voksne mannen! For min del er hele poenget med gaver borte når det blir sånn.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ikke mye, men jeg blir ikke fornærmet om noe jeg kjøper byttes. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja. Jeg tror aldri jeg har byttet noe i hele mitt liv.
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Det er noe med det også, ja. "Feilen" ligger ikke alltid hos en kresen mottaker når noe byttes heller, tenker jeg. Noen ganger kan en jo lure på hvor mye omtanke som ligger bak enkelte gaver - som når jeg får kaffe av noen som utmerket vet at jeg aldri har drukket det, f.eks., eller et avholdsmenneske får vin.
|
|
|
|
#18 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg vil bare tilføye at jeg er helt enig i at det er MYE bedre å bytte ting, enn at det skal ligge i et skap, og aldri bli brukt. Det er jo bare teit synes jeg. Jeg ser ikke problemet med å bytte, men jeg er ikke flink til det selv.
|
|
|
|
#19 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi fikk badehåndklær i år i perfekte farger, men ett nummer for små. Jeg foretrekker de største, og da vi fikk 4 - 2 i hver farge, bytter jeg de i 3 samme farge ett nummer større. Gjør jeg det ikke, blir de aldri brukt. Jeg kan da aldri tenke meg at det skulle være et problem for giveren, og ikke kommer jeg til å spørre giveren om lov heller. Jeg synes det er fint at folk bytter det de ikke liker, eller ikke vil ha sånn at gaven kommer til nytte. Da blir jeg mer fortvilet over plastrælet ungen alltid får som jeg ikke aner hvor er kjøpt eller om det i det hele tatt kan byttes.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi kommer til å bytte 2 bøker, 1 genser og 2 tallerkner(tallerkener?) i år. Bøkene fordi guttene allerede hadde dem, genseren fordi den var i minste laget og tallerknene fordi jeg ikke trenger flere enn til 12, og fordi jeg trenger flere dessertskåler.
|
![]() |
|
|