|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Spænkju. Vet du i farrta om det er stor forskjell i lønn på adjunkt med opprykk og uten?
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Er det noen som har hevdet det er et problem? Det er en problematikk, ikke et problem. I mitt hode er problematikk noe som er nøytralt, og slik som du fremstiller problem heller det mot noe negativt. Jeg kaller folk det dem vil; om det er fru, frøken, professor eller småviltjeger. Jeg synes folk som er opphengt i tittelen ofte tar seg selv litt for høytidelig. Jeg har ikke peiling på hvordan titler henger sammen i forskjellige bedrifter, der må jeg selv bli forklart hvilket ansvarsområde/ oppgaver vedkommende har før det blir av nytteverdi for meg.
![]() |
#5 |
kamerat
|
Du sier jo at du synes det er litt komisk. Og jeg sier at jeg ikke synes det er komisk, men en helt forståelig strategi for en yrkesgruppe som har og har hatt altfor lav prestisje gitt a) utdannelsen sin og b) den veldig viktige jobben de gjør.
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jeg synes det er komisk i de tilfeller vedkommende tydelig blir fornærmet på en stakkar utenifra som absolutt ikke mener noe nedverdigende med det. (Og som synes de har en utrolig viktig jobb).
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Altså, vi som er utdannede førskolelærere har blitt "flasket opp" til å faktisk være litt nøye på at vi faktisk har høyskoleutdanning. Jeg er ikke en snill "tante" som bare jobber i barnehage fordi jeg syns barn er så fantastisk herlige (det syns jeg jo, bevares, men jeg er pokker ikke tanta deres for det), jeg har faktisk studert fire år på høyskole og tatt en bachelorgrad i pedagogikk for å kunne gi barn og foreldre et tilbud som dreier seg om mer enn tantekos, vafler og oppbevaring mellom 8 og 16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Fyrte avgårde en grønn med bare en
![]() |
![]() |
#9 |
trøtt
|
Dessverre er det (veldig) mange som anser barnehagen for å handle om nettopp det, og som ikke vet at det finnes en rammeplan f.eks. Eller som ikke har den minste anelse om hva 'pedagogisk innhold' kan bety.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Du kan få kalle meg doktor så mye du bare vil, SF.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg skjønner godt at de ikke liker å bli kalt for tanter, og jeg trodde sant å si ikke noen under 80 brukte den tittelen om barnehageansatte lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig, skulle til å si det samme ... er man over 80 så kanskje man kan unnskyldes for ikke å vite bedre ...
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Det aller, aller viktigste er å ha tittel på gravsteinen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er litt på Trulte sitt nivå. Klart at "tante" kan oppfattes nedlatende og "hersketeknisk" i endel sammenhenger, som feks profesjonelle. Men å bli forbannet og sur er vel å gå aaaalt for langt.
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er utdannet førskolelærer og jobber som pedagogisk leder. De gangene jeg titulerer meg som pedagogisk leder er når det faller seg naturlig. F.eks så syns jeg det er helt naturlig når det kommer nye barn og jeg skal presentere meg overfor foreldrene, da bruker jeg alltid tittelen min.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg synes det er en ære jeg når barn jeg ikke er tante til føler for å kalle meg tante Maz. Noen gjør det fremdeles som voksne og det synes jeg er kost. For meg er tante en æresbetegnelse vel så mye som noe som betegner slektskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er lissomtante for barn jeg ikke er i slekt med jeg også, come on, det er selvfølgelig kjempekoselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er lærer, hadde noen kalt meg for frøken hadde jeg flirt rått og garantert kvittert med noe sarkastisk. :innrømmer: |
![]() |
![]() |
#20 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Alt etter settingen, mener jeg. Det er dumt å alltid skulle påpeke at man er ped.leder og ikke "bare" førskolelærer eller sjefslege og ikke "bare" lege i en hver sammenheng. Derimot er tante, frøken og søster totalt udatert og ikke lov til å bruke av mennesker under 80 år.
![]() |
|
|