Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2010

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 12:56   #1
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Trude Teige: Noen vet
2. Hanne-Vibeke Holst: Kongemordet
3. Maggie O'Farell: Hva skjedde med Esme Lennox?
4. Arto Paasilinna: Den elskelige giftblandersken
5. Hanne-Vibeke Holst: Dronningofferet
6. Kristopher Schau: På vegne av venner
7. Kjetil Try: La de små barn komme til meg
8. Gunnar Staalesen: Kalde hjerter
9. Kristian Kristiansen: Adrian Posepilt
10. Kristian Kristiansen: Vårherres blindebukk
11. Kristian Kristiansen: I den sorte gryte
12. Karl Ove Knausgård: Min kamp 1

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 18:19   #2
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

1. Panserhjerte- Jo Nesbø. Harry Hole, god som alltid
2. Øya- Victoria Hislop. Lest den for andre gang nå. Fine boken.
3. Snøblomst og den hemmelige vifte- Lisa See. Nydelig bok på mange måter.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 19:08   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. Stephanie Meyer: Ved Daggry. Ganske spennende, men nå er jeg glad jeg er ferid med siste boken. Ble faktisk litt lei på slutten.
Februar:
2. Carlos Ruiz Zafon: Vindens Skygge. Lest for andre gang, og den er fantastisk.
Mars:

Sist redigert av Pasta : 02-03-10 kl 18:36.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:03   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. Stephanie Meyer: Ved Daggry. Ganske spennende, men nå er jeg glad jeg er ferid med siste boken. Ble faktisk litt lei på slutten.
Februar:
2. Carlos Ruiz Zafon: Vindens Skygge. Lest for andre gang, og den er fantastisk.
Mars:
3. Per Petterson:Jeg forbanner tidens elv. Denne har jeg slitt lenge med å bli ferdig med. Burde ikke vært overrasket, siden jeg heller ikke likte Ut å stjæle hester.

Gammel 28-03-10, 18:33   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Standard

Januar:
Februar:
Mars:
3. Per Petterson:Jeg forbanner tidens elv. Denne har jeg slitt lenge med å bli ferdig med. Burde ikke vært overrasket, siden jeg heller ikke likte Ut å stjæle hester.
4. Bernhard Schlink: Høytleseren. Jeg likte filmen og likte også boka. Den var vindunderlig varm og detaljrik.

Gammel 02-04-10, 14:15   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

1. Det tapte symbol av Dan Brown
2. Panserhjerte av Jo Nesbø
3. Tilbake til Riverton av Kate Morton. Kom aldri helt inn i handlingen.
4. Troskap, bok 45 i serien om Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad. En god serie men jeg har vært lei av den i lengre tid. Tror den med hell kunne vært avsluttet litt tidligere.
5. Fare i rødt av Elizabeth George
6. Terapien av Sebastian Fitzek

Sliter med konsentrasjonen om dagen og får ikke lest noe særlig. Klarer ikke å komme inn i vanlig leserytme.

Gammel 18-07-10, 20:17   #7
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Har ikke oppdatert her på veldig lenge. Har ikke blitt mye lesing i år egentlig.

1. Drømmehjerte - Cecilia Samartin
2. Evighetens kyss - Stephenie Meyer. Fantastisk bok. Ble helt fortapt!
3. Under en ny måne - Stephenie Meyer. Avsluttet denne i kveld og ønsker sterkt at det fantes en døgnåpen bokhandel. Jeg er hekta!
4. Formørkelsen - Stephenie Meyer
5. Dead until Dark av Charlaine Harris
6. Living Dead in Dallas av Charlaine Harris
7. Veien - Cormac Mccarthy. Veldig dyster, men bra.
8. Tokyo - Mo Hayder. Spennende og grusom.

Gammel 18-07-10, 20:29   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

8. Tokyo - Mo Hayder. Spennende og grusom.

Hennes 2 andre er både bedre og mer grusom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:58   #9
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

1. Camilla Läckberg: Ulykkesfuglen
2. Dan Brown: Det tapte symbol
3. Karin Fossum: Varsleren
4. Tom Egeland: Piken i speilet
5. Harlan Coben: Ikke et ord
6. Arto Paasilinna: Den elskelige giftblandersken
7. Camilla Läckberg: Fyrvokteren
8.Håkan Nesser: Borkmanns punkt
9. Jan Mehlum: Madrugada
10- John Grisham: En amerikaner i Italia
11. Vikas Swarup: Slumdog Millionaire
12. Karl-Ove Knausgård: Min kamp 1
13. Karl-Ove Knausgård: Min kamp 2
14. Victoria Hislop: Øya
15. Karl-Ove Knausgård: Min kamp 3
16. Cecilia Samartin : Senor Peregrino
17. Håkan Nesser: Carmine Street
18. Gert Nygårdshaug: Klokkemakeren
19. Gunnhild Corvin: Idas dans
20: Håkan Nesser: Svalen, katten, rosen, døden.
21. Ari Behn: Bakgård
22: Robert Wilson: Et lite drap i Lisboa
23: Roy Jacobsen: Vidunderbarn
24. Jan Guilliou: Veien til Jerusalem
25. Margaret Skjelbred: Mors bok
26. Carlos Ruiz Zafon: Engelens spill
27. Henrik Langeland: Verdensmestrerne
28. Khaled Hosseini: Tusen strålende soler
29: Henrik Langeland: Wonderboy
30: Roy Jacobsen: Marions slør

Sist redigert av astrid_d : 30-12-10 kl 16:12.
astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 20:28   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning.
2. Monica Kristensen - Kullunge. Min første bok av henne, og den var helt ok. Hverken mer eller mindre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:18   #11
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er akkurat ferdig med å lese Mists of Avalon for ørtende gang, av en av mine yndlingsforfattere, Marion Zimmer Bradley.

Begynte nå på en bok jeg ramlet over: Charlotte Isabel Berg. Denne virker lovende

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:53   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg nå er ferdig med alt av vampyrbøker og annet jeg ikke helt innrømmer at jeg leser ( ), kan kanskje dette være en grei oppdateringsliste for meg selv.

1: Terry Pratchett: The Color of Magic
2: Markus Zusak: The Book Thief

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 19:15   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3. Terry Pratchett: The Light Fantastic
4. Terry Pratchett: Sourcery
5. Karl Ove Knausgård: Min Kamp I
6: Terry Pratchett: Eric

Jada. Jeg får hang-ups.

- No. 4 -
Gammel 12-03-10, 21:28   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

7. Charlaine Harris: A Touch of Dead

En liten vampyrrelaps. Og i mai kommer en ny dalende ned på Luggage.

- No. 4 -
Gammel 04-04-10, 21:31   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

2: Markus Zusak: The Book Thief (Jepp. Den er bra. Og den sitter i.)
8. Terry Pratchett: Interesting Times
9. Ian McIwor: Lørdag (For en fantastisk bok!)
10. Audrey Niffenegger: Her Fearful Symmetry (Vel. Det er ikke Time Traveler's Wife, definitivt ikke.)

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 04-04-10 kl 21:59.
Gammel 06-05-10, 19:17   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

2: Markus Zusak: The Book Thief (Jepp. Den er bra. Og den sitter i.)
8. Terry Pratchett: Interesting Times
9. Ian McIwor: Lørdag (For en fantastisk bok!)
10. Audrey Niffenegger: Her Fearful Symmetry (Vel. Det er ikke Time Traveler's Wife, definitivt ikke.)
11.Terry Pratcett: The Last Continent
12. Annie Proulx: Close Range: Wyoming Stories
13. Cormac McCarthy: The Road
14. Kathryn Stockett: The Help

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 06-05-10 kl 22:09.
Gammel 10-01-10, 22:56   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Roy Jacobsen Vidunderbarn Nydelig bok. Det er noen dager siden jeg leste den ut, og jeg tenker på den fremdeles. Den kunne vært dobbelt så lang.

Gammel 11-01-10, 11:52   #18
Kathy
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
Kathy har et hav av muligheter foran seg
Standard

1. Diamonds are a girls best friend, Jenny Colgan.
Helt grei chick lit-bok, men kommer nok ikke til å huskes for sitt intrikate plott akkurat
2. A Spring Affair, Milly Johnson
Faktisk en av de bedre "chick lit"-bøkene jeg har lest i det siste! Kan også anbefale en annen av henne "The Yorkshire Pudding Club", som er et must for leseglade damer i "gravid-modus".

Gammel 26-01-10, 00:37   #19
Kathy
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
Kathy har et hav av muligheter foran seg
Standard

1. Diamonds are a girls best friend, Jenny Colgan.
Helt grei chick lit-bok, men kommer nok ikke til å huskes for sitt intrikate plott akkurat
2. A Spring Affair, Milly Johnson
Faktisk en av de bedre "chick lit"-bøkene jeg har lest i det siste! Kan også anbefale en annen av henne "The Yorkshire Pudding Club", som er et must for leseglade damer i "gravid-modus".
3. Millie's Fling, Jill Mansell
Min første Jill Mansell bok, men det kommer til å bli fler! Hurra for Amazon som er flinke til å forslå bøker til meg ;o)
4. The Kalahari Typing School for Men, Alexander McCall Smith
Bok nr. 4 i serien No. 1 Ladies Detective Agency. Har nr. 5 liggende og, men tror kanskje jeg skal ta meg en liten pause etter denne?

Gammel 12-01-10, 10:19   #20
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Livsnøkkelen av Elain Waage

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.