Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 07:40   #61
Left
Passiv

Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Det var ment som fleip egentlig. Er gammel ircer, og var litt lei klemz, klask og kozemozing. Og jeg er veldig lite klissete av meg.
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Rett fram, og ikke med engelsk uttale.
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?Det passer veldig bra til hvordan jeg oppfatter meg selv om dagen. Dessuten er den ryddig på et vis. Det kan man jo like.
4. Hvorfor har du den signaturen du har? Fascineres av latin. Dessuten skal det ikke så mye til for å more meg. Mange tror det står noe skikkelig klokt, men egentlig er det bare tull og tøys

Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 08:13   #62
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Vurderte alle tingene jeg hadde rundt meg for øyeblikket. Lampe ble litt teit så da var Ullsokk mye bedre.
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Ullsåkk. Av og til med litt oppgitt stemme.
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?
Husker ikke egentlig. Men nå har jeg hatt den så lenge at den hører liksom til. Har hatt den med fra NM.
4. Hvorfor har du den signaturen du har?Fordi det er greit å vite.

Gammel 05-01-10, 08:25   #63
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
Jeg har brukt det helt siden jeg registrerte meg første gang på IRC. Jeg ble tatt litt på senga da jeg plutselig måtte velge et nick (hadde jo nesten aldri hørt om det en gang) og siden jeg er skytte, så ble det det...
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?
Tviler på at det er så veldig vanskelig å uttale.
Det er meg som liten rett og slett. Jeg har alltid hatt sansen for det bildet. Barndomsminner; en sommerdag på hytta, sol, varme, møkkete ansikt etter en lang dag med frydefull lek og ansiktet fullt av is/yoghurt (litt usikker på det. Akkurat nå har jeg en juleversjon av avateren, men det skal endres på så snart jeg husker det når jeg er hjemme.
4. Hvorfor har du den signaturen du har?
Det er jo bare sånn det er...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 08:28   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger igjen fra x antall forum tilbake. Jeg ville helst hete Calypso den gang, men siden det var opptatt, så måtte jeg finne noe i alle hast. Og da ble det Divine siden det var noe venninna mi kalte meg. Det ordentlige navnet mitt betyr nesten Divine.

di-vajn. Ikke di-vi-né (har nemlig hørt den også).

Jeg skifter av og til, og velger alltid noe jeg får opp når jeg velger googler Divine.

Fordi det er livsmottoet mitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:42   #65
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Har alltid brukt et annet nick på forum, men det var opptatt her, og jeg tenkte å starte en ny, anonym tilværelse uten å bli koblet sammen med andre forum. Vi kaller ofte snupsen for lillebulla, og da ble det det.
lillebulla i ett ord, ikke Lille Bulla
Syns den passer på meg, og med tittelen min. Jeg så en episode på Oprah en gang om en dame som kalte seg slackermom, og jeg var enig med henne i ganske mye. Hun har skrevet denne boka, den har jeg ikke lest, så kanksje jeg ville ombestemt meg, men det får så være

Et morsomt sitat jeg leste en eller annen plass, og vital info om snupsen

Gammel 05-01-10, 09:45   #66
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

-Fordi mannen min kaller seg Asterix der han har behov for nick. Dessuten synes jeg Obelix er en ganske kul fyr. Og selv om jeg er dame, valgte jeg altså Obelix.

-Uttales slik det skrives.

-Fordi det er et bilde av Obelix

-Har ingen signatur fordi jeg ikke aner hva som burde stå der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:49   #67
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Tilfeldig. Men lydene er ikke tilfeldige.
Rett frem. Det er dog en L i begynnelsen - jeg banner i FP-kirka og begynner nicket med liten bokstav. Litt nysgjerrig på om noen oppfatter en <i> her.
Elsker espresso. :koffeinavhengig:
Sier litt om familien min, og så digger jeg Thoreau - i teorien.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:58   #68
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Tja, si det? Jeg er veldig tilbakeholden på nett i forhold til IRL, så det var nok underbevisstheten min som tenkte på noe tørt, kjedelig.

Med skarre-r.

Fordi jeg har dårlig fantasi.

Signatur?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 10:01   #69
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nicket jeg har her tok jeg fordi jeg så på, og var stor fan av Six feet under da jeg registrerte meg her. Uttaler det rett frem, men engelsk talemåte.

Jeg valgte høneavatar nå etter jul, fordi jeg føler meg som ei høne. Og fordi jeg har dårlig fantasi.

Signaturen valgte jeg fordi jeg liker de ordene. Og som jeg prøver å fokusere mye på når ting er vanskelig, når ungene krangler, hyler, og skriker.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 11:02   #70
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Jeg "måtte" finne på et nytt nick da jeg meldte meg inn på SG for 8 år siden. Trodde jo at hele verden visste hva jeg kalte meg i Cyberverden, og at vi planla en graviditet skulle være hemmelig. Kikket meg litt rundt der jeg satt for å få inspirasjon, og blikket landet på et pc-spill gutten hadde liggende. Det het Tuneland. Syntes egentlig det var litt passende også, fordi det er mye musikk i denne heimen.

2. Det er engelsk, og uttales [Tjunlænd].

3. Det er bilde av figuren jeg har hentet nicket mitt fra.

4. Tja, på et foreldreforum hender det at det taes opp barnerelaterte ting, og da kan det være greit å vite hvor gamle mine er.

Gammel 05-01-10, 11:13   #71
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

1) Hodet mitt har i mange år vært fullt av ull. I det siste har jeg tatt det et skritt videre, nå kjennes det som det er fullt av myrull.

2) Uttalen bør være ganske grei.

3) Jeg liker bildet. Og så kobles det så fint med nicket.

4) Signaturen min er et Simpson-sitat. Jeg føler det oppsummerer familielivet vårt helt strålende.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 11:17   #72
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

Ville ha et nytt nick og synes ikke det er så enkelt å finne noe som passer, derfor ble det til at jeg tok et navn min lille datter uttalte slik på denne tiden. Har altså ingenting men psykisk helse å gjøre.

Med trykk på a.

Fordi jeg i en diskusjon her inne kom frem til at jeg på et område er særere og surere enn flertallet, en litt sur padde. Tok da konsekvensen av det og erkjente de mørke sidene ved meg selv.

Tror jeg er forferdelig anonym her inne så da vil jeg bare la dere vite at jeg er her, jeg ser dere selv om dere kanskje ikke ser meg og det ville jeg bare fortelle dere.

Gammel 05-01-10, 11:42   #73
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Søstra mi kaller meg Pingis iblant, og jeg synes det høres fint ut.

Jeg uttaler det vel omtrent aldri, men skal man først si det må det vel være ganske rett fram.

Pingu - Pingis. You do the math. (Jeg kunne jo hatt noe bordtennisrelatert også, men det ville vært svært langt unna min personlighet. Jeg er nok mer pingvinete.)

Jeg har akkurat putta inn alderen på ungene, for det har jeg skjønt at man bør ha. Og så er det et sitat som jeg har tatt fra Tor Åge Bringsværd.

Gammel 05-01-10, 13:45   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nah... jeg var Copycat en gang i tiden et helt annet sted, det tror jeg jeg bare tok ut av lufta. Jada, jeg har et par katter. Men alle kalte meg Katta, så da begynte jeg å bruke det istedenfor.

Med trøndersk schwung.

Gjett en gang.

Det var vel noen som mente det var veldig kjekt å vite hvor store barn man har. Så da har jeg det. Og har ikke funnet på noe smartere i tillegg.

Gammel 05-01-10, 13:49   #75
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Fordi jeg visstnok har særdeles høye tanker om meg og mine, og forventer at alle andre innretter seg etter meg.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Rett fram på nordnorsk vis.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fordi egentlig er jeg bare ei mjuk og nær, men også litt redd mamma, med skyhøye idealer og en altoppslukende samvittighet.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Fordi den sier noe om hvem jeg vil være, når alt kommer til alt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 14:01   #76
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Fordi jeg er svoren LOTR-fan
2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? [Lårien]
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fordi den er personlig uten å være for avslørende
4. Hvorfor har du den signaturen du har? Derfor.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 14:20   #77
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Det er synonymt med navnet mitt i RL og jeg ble kalt det en gang i min sylfide ungdom.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Behøver ikke svare, nicket er ikke vanskelig på norsk.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Den ble valgt som juleavatar for en eller to juler siden og så har jeg ikke byttet for den er jo kjempesøt, da.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Signaturen illustrerer det meste jeg har å si om morninger. Ufyselige er de. Gå vekk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 14:22   #78
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

- Fordi jeg lignet på en and da jeg registrerte meg på NM for maaange år siden; korte bein, brei over baken og voksende foran, og nokså stor i kjeften.

- Anna

- Opplagt. Jeg er mørk, mystisk og så sjelden og verdifull som en diamant.

- Nokså opplagt; Anda fikk Andungen. Andungen hadde Knøttet som arbeidsnavn. Da ga Knøtto seg selv. Men hun fikk ikke noe nytt FP-navn, stakkars.

Sist redigert av Anda : 05-01-10 kl 15:06.
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 14:25   #79
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Fordi nicket som har/hadde vært "mitt" siden IRC var oppbrukt her så måtte jeg finne på noe nytt. Aviva ble derfor byttet ut med Gwen. Gwen er serveren jeg drifter på jobb og det eneste jeg kom på når jeg skulle registrere meg.
2. Eh..litt fornorsket kanskje. Gven..
3. Fordi det er slik jeg så ut når jeg registrerte meg. Egentlig er det et bilde av Marilyn Monroe, men synes det passet til nicket Gwen. Ja, også var jeg litt lei av å ha babybilde siden jeg er på forum som meg selv og ikke som "mamma'n til" som på NM.
4. Det er kallenavn, fødselsår og fargene på ungene mine. Kjekt i diskusjoner.

Gammel 05-01-10, 15:00   #80
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine forbokstaver er representert der, og jeg har alltid hatt et godt forhold til figuren.

Med engelsk uttale.

Det var logoen til en SF-kongress jeg arrangerte. Og passer dermed godt med nicken.

Måtte sjekke signaturen min... Jeg har ingen! Har vel ikke noe spesielt å formidle da.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.