|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Utover at vi selvfølgelig steller godt med våre egene dyr har vi ikke fuglemater ute
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har mange matstasjoner til fulene så håper vi i alle fall kan bidra med at de klarer seg gjennom vinteren, andre dyr gjør vi ikke noe med så sant vi ikke finner noen skadet eller forlatt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Kaster ikke ut vanlig mat, greit å gjøre noe for dyra, men i her i hagebyen på oslo Øst har vi noen velfødde gnagere som jeg ikke har så mye ommsorg for...rotter. Har alldri sett noen i selve borettslaget, men har sett dem rundt t-banen etc. :urk: har sånn kubbe med fett og korn hengene utenfor vinduet og naboen har en hengende utenfor døra så litt fugleknask er det og henger høyt så fine fete pusen ikke får tak i dem.
|
|
|
#4 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Barna har laget fuglekasser av melkekartonger. De "pynter opp" og gir småfuglene litt mat
|
|
|
|
#5 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Jeg har hengt ut meiseboller og svigers (i underetasjen) har fuglemater med solsikkefrø. Jeg ser meisebollene best fra badet, så jeg er ekstra turer innom og kikker på de fine fuglene som spiser.
|
|
|
#6 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?
Rådyra har det ikke alltid så greit i sprengkulde og metervis med snø ...
|
|
|
#7 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg skulle ønske jeg hadde sett det! Svigerfar så ihvertfall det komiske i det.
|
|
|
#8 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi lar pusen vår få være inne de kaldeste dagene, eller bare få en liten luftetur.
|
|
|
#9 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi mater fuglene.
|
|
|
|
#11 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Fuglenek er det bare noen fugler som spiser av - for eksempel er gulspurven glad i fuglenek (og rådyra). Meisene går aldri i fuglenekene våre, men det hender dompapen gjør det. Meisebollene blir fort veldig harde i kulda, så det kan være lurt å klemme litt på dem så de blir litt løse før man henger dem ut. Min erfaring er at de fleste meisene er aller mest glad i solsikkefrø i fuglemateren og peanøtter i nett (såkalt "villfuglblanding" er det ingen av fuglene her som vil ha). Det er viktig at de får i seg en del fett, så kokosnøtter er fint. Jeg har også lagt ut en bit delfiafett jeg hadde liggende.
|
|
|
#12 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har kaniner på balkongen, der har de egent hus med varmelampe inne og utrolig nok koser seg veldig mye ute. De vil faktisk ikke være inne.. Så vi bare passer på at de har det varmt og godt, rent og pent og har nok mat, drikke å får nok kos hver dag. Har hengt ut julenek og meiseboller men ser ingen små fugler.. |
|
|
|
![]() |
|
|